Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • lucian

    poezia ta nu suferă de lipsa inspiratiei, ci de dorinta de a spune cat mai multe in cat mai putine cuvinte.

    pentru textul : portretul meu din privirea ta (2) de
    __________________________________________________
    24 Iun 2007
  • vladimir

    Prefer " trofee(le) boșimane" in locul inceputului dulceag (si de cate ori mi-ai tot spus in comentarii sa evit astfel de cuvinte... te-a ajuns si pe tine bag seama :))... cu o mentiune pentru finalul imposibil dar pe deplin credibil. Mi-a placut.

    pentru textul : 3:59 a.m. de
    __________________________________________________
    21 Aug 2007
  • kalipeto de comentat

    Pentru mine Bucureștiul și Maramureșul au însemnat întotdeuna extremele României. Asta mi-a fost percepția și nu rezultatul vreunei complicate analize. O comparație sau o alăturare a lor, pe majoritatea planurilor cred că ar naște lucruri greu de înțeles. De la casele de pe alt tărâm (dacă e și ceață evadezi... fără să vrei) și până la vâltoare, printre turiști des întâlnită vorba: fain aici, da să vii doar în vacanță. Evident, pentru artistul sensibil înseamnă mult mai mult. Cât despre cimitirul de la Săpânța, greu să nu te încerce contradictoriul. Probabil că e o confruntare între două atitudini în fața morții, nimic mai mult. Apoi staticul satului din maramu, îndemn la uitare și acceptare, contrast cu viteza de București și lăsat la urmă parcă a concluzie: verticalul, atât de prezent de la Dealu Ștefăniței și până dincolo, la ruși, cum le-a rămas ălora numele. Asta am cetit eu, restu poate ne spune mai multe autoarea cand o avea timp...

    pentru textul : Săpînţa, mon amour de
    __________________________________________________
    17 Aug 2010
  • hialin

    Nu pot intui rolul primului vers. Episodic vorbind, sunt imagini bune. Imi place ideea finalului si "ii cresc cearcane" (idee privita in raport cu timpul). Vad un fir coerent al textului(repet, mai putin primul vers), dar nu vad unde se duce. Adica exista o coerenta a expunerii, dar nu si una a mesajului. Ialin

    pentru textul : trei cinci opt de
    __________________________________________________
    09 Sep 2008
  • queen margot

    hahahaha no sir intr o zi vulcanismul va fi un curent important.ce ar fi sa discutam despre el?

    pentru textul : I live in a yellow water-lily de
    __________________________________________________
    23 Iul 2007
  • Sixtus

    Imi pare bine ca ai sesizat ironia subtextului. Pentru ca, dupa umila mea parere, de simplu consumator, mult din ceea ce se publica, mai ales pe internet, sub pretentia de poezie, indiferent de forma, pune intre paranteze, scuzati - intre ghilimele ceea ce simt eu ca este poezie.

    pentru textul : elegie pe linia de centură de
    __________________________________________________
    01 Dec 2007
  • myvioletes Regret, d-le Titarenco,

    Regret, d-le Titarenco, că aşa aţi înţeles (sau nu) cele scrise de mine, a mă exprima "bombastic" este ultima mea intenţie.
    Dar dacă nici această ultimă frază
    "locul
    unde ar fi trebuit să am două inimi
    sau niciuna"
    nu are sens...

    pentru textul : în casa îngerilor nu se fumează de
    __________________________________________________
    06 Oct 2012
  • Aranca

    alexis, exista intr-adevar o proza sf "Cand zeii pling" publicata parca inainte de 1989, poate in antologia "Nici un zeu in cosmos". titlul nu il consider o idee preluata, prin simplul fapt ca am mai scris si alte poezii care pleaca de la un titlu cunoscut si a transmis altceva, sau a fost doar o extensie, ca un experiment. despre introducerea termenilor latini, nu e numai un experiment ci putin mai mult. pietas erga parentes reprezinta ca si pietas erga patriam au o conotatie religioasa in Roma antica. templum este diferit de templu avind un alt inteles cel de spatiu dedicat zeilor si rupt de lumea oamenilor. [...cindva, in scoala, invatasem pe de rost popoarele migratoare dupa prima silaba:) formand un soi de "invocatie" personala,sa le tin minte; asa si cu colinele Romei:)...] din acest text ai ales doar strofele/versurile usor accesibile, insa ele sunt doar elemente din fundal. cit despre Gerard Klein, mai vorbim altadata...mi-ai dat o idee, romanul meu preferat este "Seniorii razboiului"...

    pentru textul : și zeii plîng de
    __________________________________________________
    15 Mai 2006
  • Ecaterina Bargan

    virgil, sper ca realizezi ca ai scris aici un text prost, sper ca nu din plictis. pentru ca daca constientizezi asta e totul ok. ec

    pentru textul : o soluție temporară de
    __________________________________________________
    07 Sep 2008
  • Ottilia Ardeleanu Domnilor, în primul rând,

    vă mulţumesc pentru prezenţă. mă simt onorată!

    Adrian, îţi mulţumesc foarte mult pentru comentariul elaborat, foarte la obiect şi pentru revenirea cu un al doilea coment, dovadă în plus a percepţiei tale puternice şi a apropierii de text. De asemenea, un mulţumesc, cu bucurie, pentru peniţă!

    Andu, eşti sigur că te aflai în starea în care ar fi trebuit să fii când ai citit această poezie?!
    Şi mie mi se mai întâmplă, foarte rar, e-adevărat, să nepreţuiesc vreo poezie care merită atenţia cititorului. De limbajul folosit de tine în comentariul de faţă nu are sens să vorbesc. Vulgaritatea, chiar şi subtilă, nu face ca un om să fie mai presus de sine, de semeni ori seminţie.

    Silviu, îţi mulţumesc pentru interpretare, cred că undeva a rămas în coadă de peşte comentariul tău, dar deduc urmarea, este de bine. Mulţumesc şi pentru peniţă.

    Domnule Titarenco, pe mine, dimpotrivă, nu mă deranjează acele conjuncţii fiindcă vin într-ajutor. Şi anume, să tensioneze starea pierderii de sine. Să accelereze starea de teamă. Să conducă spre acel final pe care Adrian l-a simţit atât de bine. Nimic agramat şi nici măcar exagerat în versurile acestea pe care le-am dorit mai degrabă relevante prin simplitate decât pompoase. Aţi intuit bine necesitatea colacului de salvare. Oricum, sunteţi binevenit în această pagină.

    Sebi, există acea stare de spirit care apropie lectorul (prin tenacitatea percepţiei) de autor (prin relevanţa stărilor/ cadrelor/ figurilor de stil) şi pe care o regăsesc şi de data aceasta în cuvintele tale.

    O să fac o colecţie de peniţe, dacă-mi daţi voie! :)

    pentru textul : nu căutam vreo senzaţie fluidă de
    __________________________________________________
    27 Iun 2013
  • francisc

    mi-a placut mult versul al doilea. un discurs voit eliptic unde se arata ca invatarea mersului, asa cum se vrea, socratic, implica o siguranta si o fragilitate. sau poate nu va fi intamplare si nasti mereu versuri care invata sa mearga singure. si asta doare.

    pentru textul : niemals de
    __________________________________________________
    03 Aug 2006
  • a.a.a. Pentru mine,

    Pentru mine, textul se termină după unitatea trei (adică la "să pot ține ritmul"). Până aici, poezia este autentică, bine echilibrată între lirism şi epic, credibilă. De remarcat expresia foamei şi disperării din "fiecare mâncam câte un sfert pe care îl întindeam cu mămăligă
    până nu îi mai simțeam gustul" - versuri simple, fireşti şi profunde, fără să fi alterate de o ambiguitate extremă, care, cum ziceam alteori, tinde să distrugă imanenţa poeziei. Totodată, metafora e rară şi cu atât mai puternică; în poezia mdoernă, metafora apare din ce în ce mai rar, şi asta este bine, atâta vreme cât unii au impresia că tropul face poezia.

    Ultima unitate vrea să încheie rotund şi "momos" poemul, patinând clişeic pe ideatica mântuirii. Nu ai ştiut, din păcate, să pui punct; iar acest lucru, spus în general, distruge/a distrus texte posibil memorabile.

    pentru textul : sînt trei rugăciuni într-un cuibar de
    __________________________________________________
    30 Noi 2011
  • Aranca

    Nu am înțeles dacă sunt prelucrări, inserții sau versuri apocrife... câteva typo: "Corinei Crstea. " Citiți-i cartea (’Femei nebune dpuă bărbați’) sinuaoase Casuța vrăjitore Nu se poate micșora imaginea? Prea mare este, din păcate...

    pentru textul : Femei flămânde de bărbați: Salem de
    __________________________________________________
    02 Dec 2007
  • Virgil să zicem că nu este moartă.

    să zicem că nu este moartă. să zicem că este doar adormită. poate ne spui mai multe despre aceste particule (sau percepții de particule) și implicațiile lor filozofice.

    pentru textul : (2) Discute (virtuală) despre PoMo și empirismul pozitivist cu Fizicianul, Logicianul si Criticul PoMo de
    __________________________________________________
    29 Mar 2011
  • batori Râd.

    Râd. Era bine la de faţă de aici. Aşa este când femeia mai face şi ciorbă pe lângă altele:))) Iertare la iertare. Mulţumesc.

    pentru textul : jurnal de bord de
    __________________________________________________
    28 Noi 2010
  • Aritmosa

    Bianca, te felicit pentru întrebare! E mai consistentă decât un răspuns.

    pentru textul : poveste de dragoste între fiica văcarului și prințul deșertului de
    __________________________________________________
    22 Mar 2006
  • Virgil

    ma amuzi elian. chiar asa repede dai din pedale inapoi?! te credeam mai incisiva... anyway, pluralul se referea la hermeneia si la "hermenisti" deci la acest "noi" al siteului pentru ca exista un spirit, un mod de gindire pe care oarecum il impartasesc membrii acestui site nu prin coercitie ci prin asemanare, adica oameni carora le place sa gindeasca liber, sa se exprime, sa interpreteze, sa polemizeze, chestii din astea meseriase fara ca sa le fie frica ca ii va da cineva in judecata pentru ca isi exprima opinia dar sa o faca in mod civilizat si protejat de un regulament. deci, deocamdata eu astept sa iti argumentezi valabilitatea opiniilor tale. lasa-i pe altii ca o vor face fiecare cind va avea chef si nu te mai da pe dupa sura..

    pentru textul : analiza manifestului boierismului de
    __________________________________________________
    25 Noi 2006
  • Oriana

    Șocant punct de vedere. Asta ai intenționat? Un experiment? Ai un typo în ultima strofă.

    pentru textul : Viol consimțit de
    __________________________________________________
    04 Dec 2008
  • Madalina Cauneac Mariana nici nu mai stiu ce

    Mariana nici nu mai stiu ce sa spun, esti una dintre persoanele care m-au sustinut sincer pana acum si iti multumesc. As vrea sa stii ca apreciez simtul tau acut de perceptie si faptul ca mereu am avut cate ceva de invatat de la tine. Oamenii frumosi nu se gasesc peste tot, iar eu parca dintr-o data sunt prea binecuvantata!
    Raluca, e prea devreme de spus felicitari. Un poem remarcat nu asigura o evolutie buna, si poate ca sunt prea tanara deocamdata, insa iti multumesc. In poezie s-a scris pana acum si se va mai scrie, important este sa ramai punct de reper. Daca reusesc asta, poate am sa merit.:)

    pentru textul : l’absente de
    __________________________________________________
    02 Aug 2012
  • Cristina Moldoveanu În acest poem nu am încercat

    În acest poem nu am încercat să ofer o concluzie a unui raţionament prin ultima strofă, este mai degrabă o declaraţie care include în sine restul poemului, îl limpezeşte, este o stare de fapt relaţionată cu strofa anterioară. Am înţeles ceea ce vrei să sugerezi, dar pentru mine poemul acesta fără ultima strofă ar fi ca un brad de Crăciun fără steluţa din vârf şi nu pot renunţa deocamdată la ea.
    Mulţumesc mult pentru semnul de lectură :)

    pentru textul : zugrav pentru inimă albă de
    __________________________________________________
    15 Oct 2012
  • vladimir

    Multam Lucian... ai inteles despre ce este vorba. Virgil... nu ma ofensezi... insa as vrea sa fii mai precis... nu mi-au iesit silabele? cred ca este o meditatie asupra naturii, chiar daca e vorba de o insertie umana poate prea evidenta. Sa zicem ca se apropie de Mono No Aware ca si tipar. Dupa primul vers utilizez pauza, caracteristica a unui haiku in forma fixa, nu vad figuri de stil etc Asa ca daca tot vrei sa ma inveti ceva fa asta pana la capat :)

    pentru textul : ... de
    __________________________________________________
    14 Feb 2006
  • Virgil nu, nu am sa spun asta

    nu, nu am sa spun asta. ci am sa te rog sa iti pastrezi criticile si observatiile pentru atunci cind vei fi in fata textelor si va trebui sa le notezi. esti in juriu, nu? atunci cind vei nota textele va trebui sa tii cont de aceste lucruri.
    pina atunci exista suficiente texte pe site postate in afara concursului pe care poti, si te invit, sa le critici si sa le comentezi. multumesc pentru intelegere.

    pentru textul : Concursul de Poezie ”Astenie de primăvară - Hermeneia 2010” de
    __________________________________________________
    13 Apr 2010
  • Maria - Doina Mulțumiri!

    Mă bucură mult intervențiile voastre, Adrian și Cristina. Iată în câte moduri putem privi o imagine! Atâtea detalii pe care ne putem focaliza!
    Și cred că s-ar mai putea scrie zeci de poeme privind-o...
    Mai încearcă cineva? :)

    Mi-a plăcut, Adrian, că ai subliniat culorile (de fapt nonculorile) fiindcă au un mesaj bine conturat.

    Cristina, mulțumesc de sugestie. Asta a fost intenția mea, de a sublinia moartea. Sunt interesante variantele, tocmai pentru că au o altă nuanță. E bine să văd și un alt punct de vedere.

    pentru textul : Haiku-uri de
    __________________________________________________
    01 Apr 2014
  • Călin Sămărghiţan

    * "exhaustiv" *

    pentru textul : efigia edenului eretic de
    __________________________________________________
    10 Mai 2006
  • solomon timpul pe care Luana l-a

    timpul pe care Luana l-a impartit cu mine (ca si mine, manca litere, pentru ca se grabea mereu). ii multumesc post-mortem pentru asta:

    11 februarie, 2006 la 19:40
    Anonimul venetian? nu, nu e anonimul venetian, e apa care bate-n ziduri pina la strigat de durere, e puntea adevaratelor suspine si e el cind de fapt nimic nu-i adevarat decit comedia del arte?

    1 aprilie 2006 la 21:33
    Ioana-Ioana mi-a placut poezia da-n sinea mea ma tot gindesc ca poate nu la dan de-i fiu-mei te referi:)

    10 iunie 2006 la 11:38
    Da, da, da Ioana, si dupa ce moare patologeste-l, vezi cum e facut pe dinauntru si pe dinafara,semnele de recunoastere corecte si aproape universal valabile, nu de alta dar ca sa ai idee data viitoare ca-n viata ta vie si-n curiozitatea ta imensa sa nu mai bagi in consumul de apa cadavre-n viata.Fiindca vrei sau nu vrei pare ca persoana asta era deja moarta cind credeai tu ca e vie.

    13 martie 2007 la 21:01
    Nu,nu,ajunge sa vezi, numa o data-n viata bratele prefacindu-se si-apoi ai atacuri de panica, nu trebuie mai mult, chelnerita unde toate bratele-s ale uneo caracatite c-o gramada de ochi de toate culorile lipiti de fundul tau? Nu, nu si iar nu.Frumoasa, adica nu frumoasa,impresionanta poezie Ioana.

    18 martie, 2007 la 08:50
    Hiiiiiiiiiiiiiii,misto, sex oral de post, la noi e interzis sa bagi ceva-n gura de Yom Kipur, da nu scrie nicaieri ca n-ai voie sa bagi...mde.Si au barbatii o fixatie cu stersul prafului pe televizie fix in momentul cind echipa favorita baga gol, acu nu-i musai sa fie forbal, nu? cit despre drobul de sare...n-am ce sa zic.Poezia insa-i frumoasa
    *

    un frumos omagiu, Gorun!

    Condoleante tie si tuturor celor carora le lipseste Luana

    pentru textul : Povestea virtuală a târfelor mele vesel-triste şi romantic-melancolico-amare – N-am crezut niciodată că voi scrie: “În amintirea Luanei Zosmer (Hanny)” , dar uite că, din nefericire, se întâmplă. de
    __________________________________________________
    20 Aug 2011
  • moi

    personal, ultima parte a primului paragraf mi se pare reusita, pentru ca iti da senzatia ca te aflii intr-un roller coaster, imaginile, fractionate cum sunt, reusesc sa saurprinda, sa loveasca in plex. sensibila si umana proza asta a ta. penita de la mine.... pentru ca rar citesc cuvinte care sa reuseasca sa ma faca sa simt furie si durere.

    pentru textul : rage de
    __________________________________________________
    30 Iul 2008
  • hialin

    Sixtus, nu ma refeream la simplitatea in acest caz. Numai ca e un pic scos din context. Spune ca "nu poti sa-ti pronunti numele" remarca relevanta pentru varsta, stare etc. In schimb nu poti tine bine o undita in mana... nu-ti insipra o definitie clara a momentului. Daca intreb un pescar... poate imi spune si mie ca nu tin o undita bine in mana. Iese din context prin ambiguitate. Iti inteleg ironia, numai ca, in cazul de fata, nu m-am referit la asta. Chiar am incercat sa dau de inteles ca e un text bun, nu i-am gasit prea multe hibe si cred ca asta a fost destul de evident. Multumesc de atentionare. Ialin

    pentru textul : Nada de
    __________________________________________________
    31 Mar 2008
  • casandra Nicholas Dinu

    ai dreptate,cred că mi-am dat cu pudră şi-n ochi,iţi mulţumesc de atenţionare.

    pentru textul : make-up atras în spirala ADN-ului de
    __________________________________________________
    28 Iun 2010
  • Lentib Paul,

    ai creat un tablou nostalgic în care se disting două tuşe memorabile:

    "ochiul tău legat de un nor pare
    trupul meu ce se îndepărtează"

    pentru textul : ruine în liniște de
    __________________________________________________
    04 Sep 2010
  • Călin Sămărghiţan

    Eu niciodată nu m-am împăcat cu țigara ca motiv literar. Hai, poate merge în proză, Preda a dovedit-o. Așa că m-am oprit la versul trei, scuze pentru asta. Aveți cumva salon și pentru nefumători?

    pentru textul : insomnie de
    __________________________________________________
    16 Mar 2008

Pagini