Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2025
  • Sixtus ?

    "cupele de îngheţată ce se vor topi"; adica cum? cupele se topesc si inghetata ramane?
    "citeşte timpul ca pe un cod de bare al istoriei" pretentios spus; efect neplacut
    "fetiţa care nu a mai râs demult
    aleargă pe culoarul dintre băncile bisericii
    printre cifrele negre ale versetelor biblice
    de parcă ar fi deschis întâmplător fereastra unui tren
    ştanţată e pericoloso sporgersi

    ieri s-a pierdut o corabie de hârtie cu două steaguri
    (unul pentru lună celălalt pentru soare)
    prinse în beţe de chibrituri" asta, da

    pentru textul : peisaj zero de
    __________________________________________________
    21 Mai 2014
  • Virgil

    pina una alta, am si eu o intrebare. apreciez ca autorul ne spune cine a facut fotografia (asta ca sa nu existe confuzie) dar intrebarea mea este: are autorul copyright ptr folosirea fotografiei in scopuri personale si pentru postarea ei in spatiul public al Hermeneia? daca da, atunci sa ne spuna si noua si de asemeni sa precizeze daca fotografia are copyright. daca nu, atunci il rog sa obtina mai intii acest drept si dupa aceea sa o foloseasca. sper ca nu e nevoie aici sa explic ce inseamna copyright si toate implicatiile lui. eu de exemplu cred ca am folosit doar fotografii sau realizari grafice personale. poate ca ar trebui sa le atasez precizarea copyright sau un watermark. in principiu Hermeneia incurajeaza folosirea de fotografii creatii personale chiar daca nu ne deranjeaza nici folosirea de alte resurse dar in contextul legilor internationale (scrise si nescrise). asta ca sa nu avem nici o problema. s bineinteles ca va trebui sa actualizam Regulamentul cu acest lucru. in ce priveste continutul fotografiei, as fi recunoscator membrilor Hermeneia daca s-ar abtine deocamdata sa testeze aceasta frontiera a regulamentului pina cind o vom dezbate in cadrul grupului de administratie si vom ajunge la o concluzie care cu siguranta se va materializa intr-o precizare in Regulament. mie personal textul imi place. si la fel admir arta lui Saudek, si nu numai a lui. ... unde sint fotografii de altadata? daca as vrea sa fac o gluma as putea spune ca e ok sa pui nuduri pe Hermeneia dar doar daca sint sepia si si sint facute pina in anul 1940 :).. pe vremea aceea inca se mai facea arta.

    pentru textul : Felinar de
    __________________________________________________
    03 Mai 2006
  • solomon

    bianca, adrian, va multumesc pentru opinii. va continua acest eseu, la un moment dat. poate voi reusi sa pun si niste fotografii (pana acum nu am reusit nici macar in pagina de autor).

    pentru textul : Stil, Moda, Costum – o idee despre frumos de
    __________________________________________________
    06 Iun 2007
  • Virgil acest text nu este un articol

    acest text nu este un articol.
    dacă nu vă pricepeţi la literatură sau gazetărie vă sfătuiesc să întrebaţi dar nu aruncaţi texte aiurea pe hermeneia şi nu o confundaţi cu altceva.
    vă rog să vă consideraţi avertizat.
    dacă veţi deveni membru activ al Hermeneia veţi avea dreptul la replică. nu încercaţi alte soluţii.

    pentru textul : Consideratii despre traducere de
    __________________________________________________
    16 Feb 2010
  • Virgil expresia „puiul din vrabie” e

    expresia „puiul din vrabie” e intenționată sau e un typo?
    crochiurile sînt interesante și te țin atent. de la ele însă și pînă la a înjgheba un roman mă gîndesc că e cale lungă. dar nu imposibilă.

    pentru textul : Leagănul roşu (fragmente roman) de
    __________________________________________________
    14 Aug 2014
  • Sapphire

    Vladimir, sa spun, sa nu spun... :-) nedesavarsirea in cazul acesta nu stiu daca este un pacat, un dat, ori un dar. Mai ramane de studiat, in texte viitoare, ca material, har Domnului, avem. Nu spunem ce vedem in oglinzi!

    pentru textul : Bal mascat de
    __________________________________________________
    30 Dec 2005
  • Sancho Panza Andu

    mulțumesc pentru citire și pentru generoasa peniță.
    cât despre schimbări în text - vom mai vedea
    abia se împrimăvărează, lasă-mă să mă bucur de (puținele) frunze!

    pentru textul : pulsații de
    __________________________________________________
    10 Apr 2013
  • Anonim

    Katya, ai de la mine o penita! Poezia pleaca de la un titlu superb, ales foarte bine si continua cu un discurs complex, ritmic, foarte puternic, care are potentialul de a impresiona multi cititori, iar asta este foarte bine! Pe scurt, am perceput aceasta poezie ca fiind foarte bun, iar titlul este fascinant! Allahu Akbar! si felicitari petre

    pentru textul : Höre Israel de
    __________________________________________________
    30 Sep 2007
  • alma ramai cu mine

    Scaneaza poeziile acelea trase la imprimanta, sa vedem si noi sublinierile :).
    In rest, stii si tu ce e in neregula cu textul. Il faci sa sune mai bine? Ar fi o chestie.

    pentru textul : pentru că mă obişnuisem cu tine de
    __________________________________________________
    07 Feb 2014
  • Ela

    Bună regăsire. Frumos început, temeinic proiect să fie. Prima impresie este de eleganță; de transparență și fluid. Culori bine alese. Fontul de scriere îndeajuns de rotund. Bună idee afișarea timpilor de introducere a textelor și opiniilor. Cred că ar fi fain de reformulat acel "introdu opinia". Sugestii: trimite/lansează etc. Primele gânduri acestea au fost. Mulțumesc pentru deschiderea ferestrelor.

    pentru textul : Bine ați venit pe Hermeneia.com de
    __________________________________________________
    22 Dec 2005
  • Cristina Moldoveanu Mulţumesc mult Adrian pentru

    Mulţumesc mult Adrian pentru că mă tragi de urechi la nevoie.
    Mâine îl voi corecta, cât îmi stă în putinţă. Dacă nu, îl retrag.

    pentru textul : Viaţa la cămin în Cluj de
    __________________________________________________
    05 Mar 2013
  • emiemi Margas m-am prins de ironia ta. Am

    Margas m-am prins de ironia ta. Am sa te rog, asta numai daca esti in stare, sa te referi la text, nu sa aduci nume in discutie despre care stii ce parere am. In rest conjugam: eu scriu tu scrii ei scriu, Probabil tu conjugi "eu scriu" si incerci sa faci valuri.
    Pentru Remus Adrian si Sebi
    Textul nu e lucrat nu e sa zic poezie. Cind ma apuca scriu fara nici o pretentie. Va multumesc pentru ca nu am vorbit aiurea.

    pentru textul : laparovision de
    __________________________________________________
    05 Noi 2011
  • kalipeto of, solomoano, mie mi-ar fi placut

    of, solomoano, mie mi-ar fi placut sa fie altfel, mult mai buna, toata poezia:) Merci pt. citire si apreciere!

    pentru textul : cât despre această întâmplare de
    __________________________________________________
    21 Ian 2011
  • persephone

    Bună revenire tuturor, în primul rînd. Eu una am o problemă cu profilul, mai precis cu datele introduse. Momentan am reușit cu fotografia. Folosesc Firefox, o fi din cauza asta? Mi se pare important să existe profilul, pentru că știu senzația pe care o am atunci cînd văd o pagină albă în dreptul unui nume. Încă un lucru:la ce se referă rubrica "Interactiv"?

    pentru textul : un fel de numărătoare a bobocilor de
    __________________________________________________
    18 Sep 2006
  • Călin Sămărghiţan

    Am citit cu mare plăcere excelenta analiză psihologică a personajelor făcută de actaeon. Chiar profundă pentru o proză așa de scurtă, și, plină de miez, s-a dovedit a fi benefică. El disecă acolo ceva foarte sensibil: în ce măsură am putea atribui incoerența psihologică a personajelor unei eventuale inconsecvențe a atenției autorului? Spun asta, mai ales deoarece suntem aici ca la un fel de masă de lucru. Până la urmă să luăm personajele așa cum sunt ele: dacă ele consideră că înșală în gând, nu contează ce simt eu ca cititor. Etc. Pe de altă parte să nu uităm că poate unul dintre cele mai incoerente, a-logice, contradictorii sentimente e chiar iubirea. Ori aici personajele chiar asta dovedesc împleticindu-se în ambiguu, în "incongruențe", până la urmă în incertitudinea clarității propriilor sentimente. Ele se sustrag analizei și a lui Ficino, și a lui Platon și a oricui. Eu zic să acordăm scriitoarei credibilitate, și nu sincope de coerență în construirea personajului, (așa este el, personajul: inconscvent în propriile atitudini și sentimente). Un autor scrie și din instinct; nu-și conștientizează întotdeauna stilul, nu și-l cenzurează permanent, își simte personajul și și-l pune pe hârtie. Și poate că până la urmă acest instinct face diferența. Actaeon a mai surprins conflictul între "a fi" și "a avea". Interesant. E până la urmă drumul iubirii înseși, de la iubirea-posesie la iubirea-ființă, de la iubirea-consum (devoratoare) la iubirea-împlinire (întregitoare). Și cum tot Vladimir zice, evoluția viitoare a personajelor ar fi foarte interesantă, dar totodată și foarte pretențioasă pentru autoare.

    pentru textul : Amantă spirituală de
    __________________________________________________
    12 Mai 2006
  • Sixtus

    Ibteresant. Fior "liric" bine strunit. Dar care trans-pare. Spre deosebire de alte texte. Prea "intelectualizate".

    pentru textul : undeva între dragoste și plăcere de
    __________________________________________________
    24 Noi 2008
  • a.a.a. Propunerea este (prea)

    Propunerea este (prea) aritmică, iese din ritm. E uşor de rezolvat versul ăla dacă se caută formule care rup anapestul. Plus de asta, se distanţează destul de mult de idee, versul devine mai general. Cred că până la urmă voi opta pentru o variantă intermediară: o mică aritmie, orijabilă de cititor, în virtutea inerţiei de pâna atunci.

    pentru textul : Bacoviană de
    __________________________________________________
    10 Noi 2010
  • Sapphire

    Ei, am văzut că-i doar un prolog, dar așa mă așteptam eu, din prolog, să fim mai mult solicitați. Poate că însă aveți dreptate cu momentele de relaxare, mi-a dat mie cineva de înțeles că, atunci când comentez, nu mă mai gândesc și la alți cititori. Interesul a fost stârnit, aștept (ne)răbdătoare "nașterea" discuției.

    pentru textul : Brainstorming torpilă – Prolog la o eventuală discuție (virtuală) despre Zen de
    __________________________________________________
    29 Mar 2008
  • margas ori ori sau x x

    Может быть, не стоит, но я весело

    pentru textul : Ești cea mai aproape eliberare de
    __________________________________________________
    29 Iun 2012
  • alma La mulţi ani!

    Genială călimara şampanie! :))
    Vă doresc tuturor un an minunat, cu bucurii şi sănătate şi ... nu uitaţi să fiţi buni... poeţi!

    pentru textul : revelion H de
    __________________________________________________
    02 Ian 2014
  • bobadil de la mine punct pe subiect

    Paule,
    Îmi vine greu să combat tecuciul literar din toate punctele de vedere așa că mă declar învins și așa cum zici tu. Poate într-o zi tecuciul se va ridica din propria lui țărână și va arăta întâi țării și apoi lumii că reprezintă ceva prin glasul unui bard care poate vei fi chiar tu.
    Te las în pace acum definitiv, pentru că nu mai pot, dintre toate muncile silnice, și am prestat câteva făcând pe bunul samaritean aiurea în tramvai, pe departe cea mai grea este să vorbesc cu un prost care nu e prost destul dacă nu e și fudul.

    pentru textul : doar urme de cauciuc pe asfalt de
    __________________________________________________
    20 Aug 2010
  • minchipui

    Andu, apreciez bunele tale intentii si ai facut bine ca ai amintit de ele pentru ca altfel deveneam mai acida, desi tocmai pentru a vedea si parerile altora, bune sau rele, am postat aici. In legatura cu intelesurile poeziei mele nu vreau sa insist prea mult, desi chiar titlul spune ceva. O poezie care trebuia explicata are o problema si la asta trebuie sa ma mai gandesc. Ce m-a deranjat a fost faptul ca ai citit-o putin in deradere. A arde e una, a frige e alta, fara conotatii culinare. Ma acuzi de manelism desi am vazut ce sugestii ii faci lui Ionut Caragea (ah, viata mea). Daca tot a venit vorba, tot respectul pentru cel amintit mai sus. L-am citit si se vede ca nu e un amator. Nu ti se pare insa ca e cam curajoasa si exagerata afirmatia ta ca doar el scrie bine? Nu cred ca-l maguleste prea mult nici pe el. Crede-ma, sunt si altii care scriu exceptional in forma clasica, chiar si pe net. Apoi, o alta afirmatie care nu m-a lasat sa dorm prea bine. Daca scriu in forma clasica inseamna ca vreau sa-l copii pe I.C.? Ai spus ca este un Maestru si sa nu incerc sa ajung ca el:) Ce ar fi rau in asta? :) Vorbim despre o alta persoana fara acordul sau asa ca ma opresc aici, mai ales ca am facut un comentariu total neliterar dar are legatura cu scrierea mea, si cu dreptul la replica.:) Friendly...

    pentru textul : Un fel de poezie despre un fel de dragoste... de
    __________________________________________________
    19 Aug 2008
  • solomon ...

    alegerea ta anterioara era mai buna: "vizor inversat" semnifica chiar vederea din exterior in interior, introspectia, dar sugestia "a trai prin vizor" este, totusi, foarte poticnita. cred ca ar trebui sa eviti "trai", sa-l inlocuiesti cu altceva. la "Sau îşi consultă in scop medicinal ceasul de buzunar ruginit" poate ar trebui sa vii cu o explicatie suplimentara. cum e acum, ramane o metafora incompleta. analiza sau contemplarea trecerii timpului nu e, nici pe departe, medicinala (vindecatoare). si nici nu poate fi trecuta cu vederea atat timp cat sintagma este specificata si in titlu, deci ar trebui sa fie cheia sau una dintre cheile poemului. este un poem care poate fi chiar bun, de aceea insist sa-l lucrezi.

    pentru textul : Poem medicinal de
    __________________________________________________
    22 Aug 2010
  • Ecaterina Bargan

    nu sunt din bucurești, și deci nu am de unde să știu de vreun concert de-al vostru. dar de plouat cu grindină a plouat, am văzut, am auzit-o. nu fac cu nimeni niciun pact, nu cunosc limba ichlihnichtdutiană. o să te comentez cînd vreau și cum vreau, dacă o să vreau. nu-mi lua libertatea de a alege. și nu mai face te rog atîtea referințe la vîrsta mea, că o să te cred un poet bătrîn și obsedat. și, auzi, peste toate, încă și pedofil. dar asta nu o lua ca atac la persoană, eu așa, amical, am luat copy paste de la tine.

    pentru textul : noapte ploioasă de
    __________________________________________________
    23 Iul 2008
  • nicodem last stanza

    Corina,
    ai citit prea multe despre apusuri de soare, probabil de-alea opiacee, despre sori căzuţi pe pământ şi făcuţi zob, mai ştiu eu? m-ai făcut paf, maaaam! m-ai dat şah-mat!
    eşti sigură că nu trebuia sa fi la spital azi dupa-masă? ţi-ai luat sick? apreciez efortul şi talentul. dacă ai avea timp şi răbdare să pui în ingleză rendiţia dumnita, m-aş bucura. ooo! şi rochiţa asta îţi stă aşa de bine!

    pentru textul : pariu de
    __________________________________________________
    27 Ian 2010
  • Sancho Panza Virgil te rog sa ma ierti ca

    Virgil te rog sa ma ierti ca am vrut sa te-ajut. ai dreptate, chiar nu trebuia.

    fiindca nu ma gandisem ca-ti va declansa o reactie de felul asta, gen..."ia uite, sîc sîc! eu pot si tu nu".

    trista descoperire, oricum...

    si inca ceva: sper ca nu ti-ai inchipuit nici macar o secunda ca pentru aceasta "putere politica" am facut voluntariat in echipa Hermeneiei, m-ai face sa regret fiecare secunda alocata acestui site.

    Daniela, scuza, te rog, acest incident.

    pentru textul : intersection de
    __________________________________________________
    20 Oct 2010
  • Virgil încurcat

    nici nu ştiu dacă acest text este intrigant sau încurcat. pentru că totuşi eu încerc să fac o legătură cu celebra băutură "care îţi dă aripi". şi nu găsesc. "virtualmente" mi se pare oarecum forţat acolo. caut red bull.

    pentru textul : Red Bull de
    __________________________________________________
    22 Feb 2010
  • Călin Sămărghiţan

    Felicitări pentru folosirea semnelor de punctuație. Mă săturasem de poezii fără o virgulă. Dar: Rime prea plate. Sună urâțel. Diversifică!

    pentru textul : În mult prea plinul mitic al mirării de
    __________________________________________________
    04 Ian 2006
  • elena katamira culoarea ta

    poezia aceasta parca se priveste in oglinda, desi ca un suflet sensibil pus pe tava, nu asteapta raspunsuri, poate decat propriul raspuns.

    pentru textul : Stai de
    __________________________________________________
    02 Dec 2014
  • Virgil nedumeriri

    "s-ar putea pune și întrebarea gravă dacă noi, românii, o ducem azi cu adevărat mai bine decât înainte de 1989." - Hai sa fim seriosi domnule Cristea. Dumneavoastra credeti ca dupa ce cineva citeste aceasta propozitie mai poate privi cu seriozitate textul acesta? "vem voie să vorbim, deși nu ne ia nimeni în seamă." - Cam la fel e 99% din planeta, domnule Cristea. Dumneavoastra pe ce planeta traiti? "Odraslele acestora accelerează mașini străine prin fața liceelor, epatând fetele care capătă, de la vârste fragede, aere și chiar comportări de cocote. " - Ce are asta cu revolutia sau cu situatia politica din Romania, sau cu alegerile? Sau faceti aici magiun si nu m-am prins eu? Adolescentii sint asa cum scrieti aici oriunde. Erau mai bune adunarile UTC si saptaminile de scoala irosite in fiecare toamna la cules de porumb sau scos de sfecla? "toți aceia pe care neputința guvernelor care s-au succedat în cele două decenii i-a produs." - Cred ca de fapt aici se gaseste eroarea dumneavostra fundamentala. Guvernele "produc" doar in comunism, fascism sau eventual in socialism. Multi oameni au ajuns sa cerseasca si datorita alegerilor personale gresite. Sau ati uitat Caritasul (si altele ca el)? Am rezerve fata de afirmatia ca cei care au muncit cinstit 40 de ani ar ajunge acum sa cerseasca in Romania. Mi se pare o fraza bombastica si fara acoperire in realitate. Mai logic ar fi fost sa deplingeti situatia nefericita si nenorocoasa a celor care erau intre 35 si 50 de ani in 1989. Acestia cu siguranta ca nu prea au mai apucat 40 de ani de munca neintrerupta. Dar a fost si un ghinion istoric. La urma urmei daca e sa blamam pe cineva de ce nu am blama pe parintii lor care in anii '40 sau '50 nu au luptat impotriva comunismului cu orice pret. De ce nu consideram ca au fost atunci semanate semintele acestei tragedii istorice? "Românii nu sunt un popor de leneși, dar e necesar să le creezi posibilitatea de a munci cu folos. " - wow!!! Asta chiar suna ca din manualul de socialism. E trecuta vremea aceea domnule Cristea. Daca astepti sa iti CREEZE cineva posibilitatea de a munci e jalnic in 2009. Mai bine v-ati uita la adolescentii care sint in stare sa faca din rahat bici numai ca sa aiba cum sa cistige un ban. Asa functioneaza societatea normala. "Posibilitatea de a munci" este un "drept" doar in comunism. Daca nu ati observat cumva, chestia asta a disparut din Europa. Pardon, poate cu exceptia rep. Moldova si a Belarusului. Pe ele le invidiati? "muntele devenirii noastre" - Ce e chestia asta care imi suna a vers din Labis sau Vadim? "Nu cumva ne găsim în situația țăranului care și-a vândut și ultimul pogon de pământ și, fericit, chefuiește la cârciumă, fără să-i pese că de la anul va face foamea?" - Si cine e vina pentru prostia taranului (roman?) ? Guvernul? Vecinii? Societatea? Dumneavostra, domnule Cristea, sinteti in cautarea unui tap ispasitor pentru prostie sau pentru alegeri personale gresite? "În decembrie 2009, ar fi să vină vorba și despre Ceaușescu, cel executat, pilduitor, la Târgoviște, " - Hai spuneti-ne ceva de Ceausescu. Nu de alta dar s-a cam uitat. Spuneti-ne ceva ca ni s-a facut dor, acum dupa douazeci de ani. Macar scrieti ceva hilar. "Tot atunci ar fi să se facă observația că, la 20 de ani de la instaurarea efectivă a comunismului în România, o continuitate în acțiune căreia-i putem găsi o sută sau o mie de păcate a dat, totuși, roadele pe care le-a dat." - Da, este adevarat. Probabil ca "roadele" cele mai reprezentative sint "omul nou" a carui minte nu s-a curatat de prostie, lene si chiul nici dupa douazeci de ani de "postcomunism". Sau "omul nou" care care inca mai viseaza la aberatiile si promisunile paradisului comunist in timp ce isi vinde colegii, parintii, prietenii, familia, etc la Securitate. Da, bogate roade. Impreuna cu tembelizarea tarii si transformarea ei intr-un lagar de concentrare socialista. Problema este ca tot nu ne-ati spus care e bolovanul asta. Sau e o metafora enigmatica pentru a ne tine in suspans?

    pentru textul : Mitul lui Sisif de
    __________________________________________________
    13 Oct 2009

Pagini