Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2025
  • Donaris Emil,

    Emil, în primul rând mulţumesc pentru semn. Cît priveşte sugestiile, lucrurile stau în felul următor: ,,ă'' îşi are rostul, deoarece ,,neoprită'' este atributul lui ,,voce''; ,,De cântăreaţă buimacă'' este puţin aritmic, dar aritmia nu e supărătoare, cred eu. Ca să schimb traducerea, e mai dificil.

    Petru

    pentru textul : Mică arie II de
    __________________________________________________
    30 Noi 2010
  • Ottilia Ardeleanu bună seara,

    în urma votului public, remarc următoarele, cu aproximările de rigoare, desigur:

    peste jumătate dintre concurenţi au obţinut un punctaj peste 10,
    o cincime dintre concurenţi au fost notaţi de cel puţin patru membri,
    în primii cinci, punctaj strâns . şi aici vin cu o observaţie: locurile 2 şi 3 trebuie schimbate între ele. punctajul textului de pe locul 3 este de 34 de puncte, nu de 30.

    succes la jurizare!

    pentru textul : Concursul de Poezie „Astenie de primăvară - Hermeneia 2014” - rezultate vot de popularitate de
    __________________________________________________
    02 Iun 2014
  • Lentib Ioana Cătălina, bine ai venit

    Ioana Cătălina, bine ai venit pe Hermeneia. Am reţinut sugestia ta care şlefuieşte şi nuanţează.

    Toate cele bune

    pentru textul : ieşirea din cerc de
    __________________________________________________
    01 Iun 2011
  • Aranca

    nu, eu nu am spus ce insinuezi

    pentru textul : art nouveau de
    __________________________________________________
    05 Mai 2006
  • solomon

    finalul ar trebui sa incununeze arsul. la nesimtitule tin tare. este eufemismul meu preferat. si tin si la voi toti. de maine incep sa reiubesc oamenii. pazea! :)

    pentru textul : eufemisme si clișee de
    __________________________________________________
    05 Mai 2006
  • kalipeto versul e in limba romana, iti spun

    versul e in limba romana, iti spun exact, nu cunosc alta limba spre fericirea mea:) de ce nu ai spus de la inceput ca e ceva cu versul ala? posibil sa fi fost prea finut pentru mine. gata, precum propui, ma opresc din agitatie...

    pentru textul : de ce-mi doresc să văd pământul de
    __________________________________________________
    06 Apr 2011
  • Danutza

    Hei, Ioana! Să știi că ai idei bune. Uite, las și eu un text.. O chestie să îți spun: nu există maeștrii pe acest site, ceea ce probabil e și normal pt început, iar novice..nu sunt decât eu. Mai e încă cineva, dar fără nici un text sau comentariu. Așadar mă simt vedetă!! EU SUNT NOVICELE! Aruncați cu pietre! Lăsând gluma la o parte, e un site interesant, dar scorțos rău de tot. Așa și trebuia. Iată textul scris într-un moment de nebunie. Am ales greu. Cristale de abientin, ca lacrimi, pe scoarță se preling, Făcând slalom printre lucruri abiotice, dar verzi. Copilul abject al unei dame cu picioarele drepte Și-a făcut abonament la o revistă pentru copii handicapați; Folosind un abrazor pe post de netezitor al gândurilor, El rașchetează abuziv printre sentimente, Abrutizându-se molcom, fără să știe ce face. Pierdut în abandon, copilul devine matur, Capabil de abstinența permanentă a sufletului, Folosindu-se de cuvinte abstracte în locul celor simple Și, până la urmă, cade în ambiguitatea nocturnă. El are din abundență lacrimi, dar și le păstrează. Cerul e absurd cu imensitatea lui apogeică; În jur, atmosfera divulgă aburii ascunși. Cred că mă lovise tâmpenia, de m-am aruncat în asemenea cuvinte.;) Toate cele bune!

    pentru textul : ce am scris "atunci" de
    __________________________________________________
    15 Mai 2006
  • Vio_B Adriana,

    Adriana,vara trecuta,în Malta,lânga o mica plaja sapata în stânca,am descoperit un minuscul castru roman despartit de mare de un gardulet de panglici.Încalcând putin interdictia am intrat acolo si deodata s-a facut liniste.Este diferenta dintre ruinele ce ni se transmit si cele nascute sub ochii nostri.Tot dragul.

    pentru textul : după cutremur de
    __________________________________________________
    18 Oct 2010
  • francisc

    ce poet cuminte si bun esti! nimic violent, nimic urat, periculos, frictional in inima ta si in versurile tale. niciodata. imi imaginez un pamant nou al poeziei, unde criticii sa fie aruncati in infern sau facuti presuri. bravo

    pentru textul : Cerc de
    __________________________________________________
    14 Feb 2008
  • Dihania da,

    da, fain poem, îmi place, ți-o reușit din plin ăsta

    pentru textul : how sweet the sound de
    __________________________________________________
    09 Dec 2010
  • Gebeleizis

    Aș fi extrem de curios în ce limbă e primul text. Nu am întâlniti niciodată un text în asemenea limbă (dacă există vreouna, poate că de fapt e doar o cacofonie aleatoare de silabe). Partea în engleză e traducerea primei părți sau nu? La textele mele multilingve, am precizat întodeuna care sunt limbile folosite. Mulțumesc anticipat pentru lămurire.

    pentru textul : shi bin a plec de
    __________________________________________________
    26 Aug 2007
  • Aranca

    am retinut unele aspecte, am aplicat. nu renunt la "bolnava de moarte", pentru ca asta e. acest arbore de piper exista, tamaduitor undeva. ma asteapta. astept sa il reintilnesc. acum sau la sfirsitul verii. acolo mi se descretesc toate ridurile melancoliilor. apreciez trecerea ta pe sub coroana lui.

    pentru textul : arborele de piper de
    __________________________________________________
    02 Iul 2006
  • Lentib

    Iată poemul pentru concurs Creatorul ...și creatorul a strigat din toți rărunchii șuvoaielor de stele cutremurînd oceanul împietrit în orbitoarea-i armonie... ...și veșnicia plină de păcate erupt-a-n ropote de clipe ce-oglindesc în adîncimea lor făr' de hotar greșeala lui...

    pentru textul : Dumnezeu de
    __________________________________________________
    13 Aug 2008
  • Dorel Foarte frumos şi foarte

    Foarte frumos şi foarte sensibil. Dar fără "improbabile adieri" şi fără "în limba orelor". Afectate şi filosofante...

    pentru textul : copacul dinăuntru de
    __________________________________________________
    13 Sep 2011
  • Virgil prima parte mi se pare cam prea

    prima parte mi se pare cam prea "retorica". ultima parte (cu exceptia acelui nefericit "groteasca") pare sa fie mai reusita

    pentru textul : 3D<-------->nD de
    __________________________________________________
    17 Mar 2011
  • Ecaterina Bargan ...

    eu nu imi gasesc textele si nu le-am pastrat in alta parte. cum sa le gasesc pe site?

    pentru textul : Rezultatele Concursului de Poezie „Astenie de primăvară – Hermeneia 2010” - Hermeneia Live Online de
    __________________________________________________
    17 Mai 2010
  • bobadil Cine se mira,

    Cine se mira, cred că Adriana, ea se miră nu știu dacă pentru că e conștientă cât de dulce e ea când face asta... uite că Djamal Mahmoud nu a murit!
    Doar pentru că eu am scris un text 'în memoria lui Djamal' Adriana s-a mirat tare, dar iată! Djamal nu doar că nu a murit nici vorbă de așa ceva Doamne ferește! dar e chiar bine mersi și continuă să scrie și să publice în limba română.
    Felicitări!

    pentru textul : Djamal Mahmoud-poet român de
    __________________________________________________
    11 Oct 2010
  • Sancho Panza

    Multumesc de vizita, Andu - am ezitat iainte de a posta aici tocmai din cauza respiratiei clasice. da, s-ar putea sa ai dreptate in ce priveste cratima aceea. ori s-ar putea sa avem amandoi dreptate. astept o opinie de deparajare.

    pentru textul : Ulcior de
    __________________________________________________
    30 Iun 2008
  • Călin Sămărghiţan

    Ce înseamnă să contempli nefericirea? Această mică mare imediată caldă cuminte nefericire, cea de lângă tine, din imediata ta apropiere. Din ceai. Să o contempli aplecându-te asupra micilor detalii care o acompaniază? Să o îneci în cuvinte alese, ori în scripturi? Să o pui față în față cu planurile nereușite, cu speranțele neizbutite? Să o măsori cu "imensa" masă de bucătărie aruncată peste o "prăpastie de gheață"? Virgil Titarenco se luptă aici, se ia la trântă cu sentimentul nefericirii pe care îl intuiești în celălalt, nici măcar nu e al tău și parcă nu poți face nimic și cauți înțelesuri în ziduri, și-n zgrunțuri, în tăcerile zilelor mereu amânate și-n "nenorocita asta de primăvară". Ce poți să faci? Grecescul ποιέω nu înseamnă numai "a crea", "a produce", "a inventa", "a imagina", "a compune", ci înseamnă și "a face", "a fi eficace". Cât de eficace este poetul? Ei bine, poetul este cea mai minunată ființă pentru că face totul, tot ceea ce este omenește posibil: A Ș T E A P T Ă. Ce este fericirea? Poate că este blândețea cu care îți contempli propria nefericire. Ați auzit vreodată, când sunteți singuri, cum sună lingurița de farfurie? Sună altfel.

    pentru textul : calypso de
    __________________________________________________
    13 Noi 2006
  • caminante adrian ca de obicei, comantariile tale ma incurajeaza

    adrian

    ca de obicei, comantariile tale ma incurajeaza mai ales ca trec printr-o perioada destul se seaca in care tacerile imi par cu cumlt mai pretioase. n-am scos "grupul" nu pentru ca nu sunt de acord cu ce spui (sunt) ci pentru ca uneori formularile mai prozaice pentru mine sunt un fel de a pedepsi poezia pe care o iubesc urand-o si invers, n-as putea spune de ce (sau n-am timp, sau n-are sens).

    silvia

    am facut cateva modificari, cred ca am taiat din lucrurile prea personale care ingreunau si prin formulari si prin faptul ca nu aveau de ce suscita interesul. ce a ramas nemodificat e cam din acelasi motiv de mai sus si pentru ca nici n-as sti cum altfel.

    multumesc!

    pentru textul : Cruzimi de
    __________________________________________________
    04 Apr 2012
  • queen margot

    nu e proza, e poem.. rearanjeaza-l ....ce spui? in alta ordine de idei e minunat sa duci un omagiu lui pavarotti..inca nu pot vorbi despre el si nici nu pot scrie asa ca sper sa intelegi de ce nu-ti comentez textul ... e inca atat de cald, de viu chiar acolo in noapte... astept pe trepte la scara artistilor sa apara cu zambetul lui larg ca dupa un spectacol...

    pentru textul : Luciano Pavarotti de
    __________________________________________________
    13 Sep 2007
  • Virgil

    merci Ioana, am modificat. nu am pus urce pentru ca apare in versul urmator dar am folosit altceva

    pentru textul : noi propovăduim un hristos nerăstignit de
    __________________________________________________
    09 Mai 2007
  • Sancho Panza domnule Gorun

    se pare ca da.

    dar eu sper ca G. sa fi fost doar prima treapta. :)

    pentru textul : dragoste de
    __________________________________________________
    20 Aug 2010
  • Aranca

    de multe ori, pare o obedienta usor maladiva, dorinta de "a place" publicului. draga mea Ela, astept intr-o zi sa fii tu. asta pentru ca nu mi-ai "demonstrat". nu mie. imi place sa vad o alta Ela. plina de ea insasi, cu personalitate. de multe ori ma intreb, care este adevarata Ela si nu am ajuns la o concluzie sa ma satisfaca. poate intr-o zi...

    pentru textul : nu suport vara asta verde-gălbui de
    __________________________________________________
    14 Iul 2006
  • bobadil yeap

    poate cea mai interesantă dezbatere de subsol pe care am citit-o aici, pe site.
    fire and ice
    de aceea nu vreau să vin cu un comm altfel decât așa, de remarcare
    să spun că a fost o experiență interesantă această lectură plus comentariile din subsol
    acest autor nu încetează să mă surprindă

    pentru textul : Pe Volga liniştită de
    __________________________________________________
    05 Mai 2014
  • ioan barb Vio.

    Vio.B, mi-e greu să răspund unor semne fără identitate.

    pentru textul : stingerea de
    __________________________________________________
    19 Oct 2010
  • Sixtus Mulţumesc Adriana Pentru răbdarea de a parcurge

    Mulţumesc Adriana

    Pentru răbdarea de a parcurge textul.

    După acest duş rece pe care mi l-ai servit, mă simt umilit că de atâta timp nu m-am învrednicit să citesc acel „Corpus hermeticum”; precum nu l-am citit, decât pe sărite, nici pe R.G. Am s-o fac cât de curând voi putea. Dar asta, sunt sigur, nu mă va putea apropia de interpretarea ta faţă de care textul meu îşi râde singur de el.

    Cu toate acestea îndrăznesc să spun cele ce urmează.

    Ceea ce reţin din comentariul tău este că Heidegger prin „Acest centru deschis nu este deci închis de jur împrejur de fiinţare, ci însuşi centrul care luminează şi încercuieşte – asemenea nimicului pe care abia dacă îl cunoaştem – întreaga fiinţare.” se întâlneşte cu marii gnostici prin Poeticul care depăşeşte filosofia (aşa cum o înţelegem noi astăzi).

    Şi se mai întâmplă ceva.

    Oricum, Poetul ca şi orice Mare Gnostic, e sortit totuşi utopiei. Şi aceasta deoarece fiind „locuit de Fiinţa” infinită şi astfel autoreferenţială în identitatea sa, el, poetul/gnosticul nu poate sugera (metaforic) decât cel mult (prin absurd) un număr infinit numărabil (cantorian) de sensuri ale Fiinţei şi nu toate sensurile de puterea continuului (tot cantorian) ale Acesteia. Prin urmare cred că are dreptate Andrei Cornea să afirme că avem de-a face, noi europenii, de peste două mii de ani cu o „Utopie pur şi simplu, în forma ei cea mai pură, mai metafizică şi mai abstractă”. Lucru ce s-a răsfrânt (aiurea?!) într-o anumită logică care a preluat „Identitatea” (autoreferenţialităţii Fiinţei) drept principiu de bază căruia ar trebui să i se conformeze lumea noastră (concretă) de toate zilele. Dar asta pare a fi altă problemă. Şi nu e! Pentru că zice tot Heidegger: „…unde acţionează propriu-zis nihilismul autentic? Acolo unde se păstrează contactul cu fiinţarea curentă şi se crede că e de ajuns să iei fiinţarea, aşa cum s-a făcut până acum, ca fiinţare pur şi simplu. Însă în felul acesta întrebarea privitoare la fiinţă este recuzată, iar fiinţa e tratată ca un nimic (nihil), ceea ce într-un anume fel ea şi „este” în măsura în care fiinţează. A avea de-a face doar cu fiinţarea în vreme ce se cade în uitarea fiinţei – iată ce este nihilismul. Nihilismul înţeles astfel este, el abia, temeiul acelui nihilism pe care Nietzsche l-a expus în cartea întâi din Voinţa de putere.”. Acelaşi nihilism care azi, departe de a nega „Identitate”, o atribuie cu o eroare de putere exponenţială, devenirii/”fiinţării” deoarece această devenire extrem de accelerată acum, în lumea noastră curentă , a «devenit» atât de «reală» şi concertă. Aşa cum de altfel se întâmplă şi în «poetica PoMo». De care toată lumea zice că am scăpat (mai ales cei ce o practică, în continuare, cu fervoare). În alt text voi reveni (eroarea este umană, perseverarea…). Ca şi asupra corelatului constituit de «analitica limbajului».

    pentru textul : (1.1) Este poeticul o cale de cunoaştere şi acţiune? Azi Heidegger (1): Poeticul locuieşte Omul de
    __________________________________________________
    20 Mar 2012
  • andreea iancu

    mi-ar fi placut ca versurile sa fi fost altfel asezate in pagina. acest poem este o suflare. ai multe enumerari si aceea si aceea pentru ca sa intregesti imaginea. fotografia în care tu scrii toate acestea așteptând să pui punct sfarsitul e foarte fain. numai asezarea versurilor ma opreste cu palma in piept sa zic mai multe.e o pewrspectiva.

    pentru textul : Piața norilor de
    __________________________________________________
    08 Mai 2007
  • dudu da

    un tremur placut, dar atat de... departe. o poezie simpla, scurta, dar care spune (si altora) esentialul, atat de... dramatic.

    pentru textul : tremolo de
    __________________________________________________
    12 Sep 2013
  • Sancho Panza in atentia lui Virgil

    textul acesta a devenit (probabil in urma transferului din Hermenia.1 in Heremeneia.2) un adevarat cifru, î-ul fiind inlocuit cu "î" iar â-ul cu "ȃ". cel putin la mine asa se vede.
    si e pacat...
    se poate remedia?

    pentru textul : Iar câte ceva despre „simțul interior” (II) de
    __________________________________________________
    05 Ian 2010

Pagini