Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • Virgil textul nu cred că este

    textul nu cred că este neaparat prost. finalul este oarecum lamentabil.

    pentru textul : Puterea aerului de
    __________________________________________________
    09 Dec 2010
  • Sapphire

    Pentru că îmi doresc să știu care este interesul real de îmbunătățire a mediului hermeneia, am să fac un pas mai departe, și voi face un mic sondaj, dar așa cum trebuie, nu aici. Ar fi interesant de știut dacă preocuparea pentru regulament vine doar dintr-un spirit de coaliție (ușor de lansat un comentariu în subsolul unui text), sau chiar din dorința de a face ca hermeneia sa devină un spațiu din ce în ce mai bun. Dacă este a doua variantă, atunci voi propune consiliului hermeneia crearea unui vehicul (că tot vorbeam mai devreme) al propunerilor voastre. Dar nu, nu de maniera aceasta, în subsolul textelor, nu alterând cu totul și interesul pentru text, și seriozitatea propunerii în sine, prin aspectul de frondă pe care îl implică. Ne dorim dialog, și este trist dacă nu se realizează că tot ce apare de exemplu în acest subsol este o expresie a acestei intenții. Iar rugămintea mea de a nu mai interveni off topic se referă, desigur, la alte situații viitoare, Vlad. Având în vedere că ai ales să procedezi de această manieră, și că noi nu am ignorat (până la urmă dacă ar fi să avem un regulament draconic așa cum sugerezi, nu ai mai putea să faci nici un comentariu de acest gen, și nici nu ai primi vreun răspuns... dar noi nu asta ne dorim) spusele tale, dacă mai este ceva de spus aici, shoot. Și pentru mine ar mai fi multe de spus, dar mă opresc aici.

    pentru textul : livada de sticlă de
    __________________________________________________
    09 Mai 2008
  • elena katamira rima

    cum spunea cineva - ''ƒrima este mai mult decât sunetul pereche produs de alăƒturarea fericitムa cuvintelor''- sau nefericita:)

    la buna citire!

    pentru textul : Aproape incompletă de
    __________________________________________________
    04 Mar 2015
  • yester foarte frumos poem și mai frumos

    foarte frumos poem și mai frumos final! are acel feeling pe care e greu să îl descrii. las cu drag semnul meu de apreciere, Adrian. poate la "fântâna vieții" aș renunța, îmi sună un pic genitival, pretențios, atât doar. gând bun, om bun!

    pentru textul : Viraj mult prea strâns de
    __________________________________________________
    18 Noi 2011
  • mignona La mulți ani!

    respectele mele tuturor celor care au pus suflet în tot ce înseamnă Hemeneia!

    pentru textul : Șapte ani de
    __________________________________________________
    24 Dec 2012
  • Sixtus Maître

    Las la o parte geni(t)alitatea mea precoce atunci când am scris textul respectiv care, evident, poate fi prost, execrabil, infantil sau…excepțional dar cred, tocmai pentru motivul că Boba a deschis discuția, că aceasta ar fi bine să continue. În sensul de a ne spune părerea asupra panoramei actuale a poeziei românești și nu numai. Pentru că, revenind la scumpa noastră bălăceală dâmbovițeană în care se tot vorbește de tot soiul de „generații” (prin alte părți, mai „civilizate” se vorbește, mai aplicat, despre „curente”), m-am cam saturat de tot soiul de „maeștrii”, fie ei bobadilici, sgb-diști, komartieni, douămiiști, ai concretului, ai starii etc., etc. etc. care își exhibează (și justifică cu o agresivitate demnă de o cauză mai bună) propriile producții. Și ar mai trebui să fie luați în considerare și bieții consumatori de producții poetice, printre care mă număr, fără a avea pretenții creaționiste, cum am mai menționat de nenumărate ori (și care n-au altă treabă decât să le „consume” dintr-un fel de masochism). Ei bine, eu în calitate de „maso” și nu de „macho” chiar m-ar interesa să mă angrenez într-o asemenea discuție. Considerați, dragi „macho” și „maso” că am aruncat mânușa. Pană una alta, îmi exprim „mândria patriotică” în legătură cu faptul că, mulți ani în urmă (pe Agonia – se poate verifica), am pariat pe: Florin Bratu, Dorin Cozan, Livia Ștefan și Leonard Ancuța. Dintre ei, doi au confirmat (Ancuța și Cozan). Pe ceilalți îi aștept (încă). Ca să fiu și eu rău: nu-mi aduc aminte să fi pariat cumva și pe Boba. Își bate singur joc de el. Că-mi face plăcere – pe bune – să ne conversăm (de una de alta) e cu totul altceva. Și o voi face în continuare cu mare plăcere. Te salut cu simpatie nedisimulata, Maître

    pentru textul : Mă-ndepărtez de
    __________________________________________________
    13 Dec 2009
  • Sancho Panza primesc cu draga inima, Adrian

    mai ales ca, dupa o perioada lunga in care n-am scris nimic, mi-era teama sa nu-mi fi fost degetele amortite. :) cunoscandu-ti exigentza, aprecierea ta ma bucura.

    pentru textul : de unde cuvântul nu poate ajunge de
    __________________________________________________
    02 Iun 2010
  • Raluca Sandor Stimate d-le Titarenco Intrând pe

    Stimate d-le Titarenco
    Intrând pe site cu scopul de a-mi autovandaliza, desigur, contul am avut surprinzătoarea ocazie de a vă descoperi acel „ceva” care face a real gentleman. Prin minunata întorsătura de condei, prin fineţea şi mai cu seama eleganţa stilului şi printr-un registru care denotă nobleţea specifică adevăraţilor oameni de cultură mi-aţi arătat, spre umilinţa mea, adevărată valoare la care noi cei de aici dintre blocurile gri nu putem decât visa. Remarc îndeosebi înalta clasă e exprimăriii (citez, cu permisiunea dvs) „de pus pumnul in gura te sfatuiesc sa il pui (...) la cine ai tu chef”. Vizionar, cine ar avea nevoie de Dativ, un caz inutil şi desuet. De asemenea, dacă ignoranţi cum suntem am citi , să zicem, cuvintele cuiva care în două paragrafe spune de...8 ori ca nu are habar, am putea crede că persona chiar nu ştie despre ce e vorba în orice, dar nu, am înţeles acum,târziu că de fapt aceasta era un soi de mantra cu sensul îndrumând către filosofia Zen.
    Precizez cu umilinţă că apostrofarea dvs, deşi constructivă şi impecabil formulată, se îndreaptă către propriile dvs cuvinte pe care am îndrăznit să le citez în replica mea-cea incriminată aici. Dvs spuneaţi:” Daca imi permiti, din atitudinea ta eu observ o persoana rasfatata” iar eu am replicat: “"Din "atitudinea" mea nu va "permit" sa observati asadar nimic". E drept ghilimelele arătau citatul dar dvs sunteţi desigur dincolo de aceste meschine detalii. ŞI cu adevărat spun, nu degeaba v-aţi auto-intitulat Profetul, sunteţi mai mult decât un vizionar, chiar un clar-vizionar. Aveţi dreptate- în cartier, în periferii locuim, am crescut printre blocuri şi suntem răsfăţaţi şi astfel mărginiţi, helas,chestiuni care explică ignoranţa noastră-aceea de a nu fi auzit până acum pe acest site, de ilustrul nume Virgil Titarenco-iată inutilitatea studiilor şi lecturilor noastre, o impertinenţă să nu fi auzit de acest Steve Jobs (cum atât de ingenioase asemănări aţi găsit între dvs şi dânsul) al culturii române care, desigur, sunteţi prin inovatoare şi de lume-schimbătoare acţiuni şi scrieri. Aşadar, vă mulţumesc că mi-aţi deschis mintea , repet,asupra nobleţei. eleganţei şi stilului plin de fineţe care atât de pregnant ies la iveală din acest plin de sevă comentariu. îl voi printa şi îl voi arăta “la prietenii” mei să-I scutur şi pee i de neştiinţă să se poată simţi la fel de iluminaţi ca şi mine de cuvintele dvs …inspiratoare, un adevărat bard.
    Vă mulţumesc din nou şi acum, mă duc, obraznica fiind de fel să îmi autovandalizez, cu lacrimi de remuşcare de fapt în ochi propriile texte.

    pentru textul : Virtualia XIII - mulţumiri, mirări şi poezie la Iaşi de
    __________________________________________________
    23 Oct 2011
  • Virgil

    eu as fi renuntat la "Te rog să-l păstrezi, e" si as fi lasat doar "un balansoar cu mixandre" un text care poate stirni discutii mai ales de la ideea de trio

    pentru textul : *** de
    __________________________________________________
    19 Feb 2007
  • vladimir

    Eu am cateva nelamuriri: 1. "in sine" trebuie inteles in sensul ideilor kantiene sau a celor a lui Sartre? Pentru ca n-am priceput ce legatura are un "act creator in sine" cu "critica obiectiva" (obiectivitatea criticii inteleasa totusi ca demers al individului nu stiu daca este de gasit... poate doar sa tinda spre o conditie obiectiva ). 2. Cati au postat pana la urma pe acest cont? A fost un fel de menage a trois chipurile literar? Au fost colaje? Persoanele cu pricina s-au succedat la postare? V-ati comentat pe conturi diferite propriile creatii? Persoanele cu pricina sunt reale sau doar alte laturi ale personalitatii tale? 3. Daca e vorba despre un experiment cine au fost cobaii si in ce masura mai putem accentua in vreun fel latura morala a demersului vostru comun. 4. Ceva concluzii dupa acest experiment? Putem afla si noi? Utilizand insa aceasta titulatura este de asteptat ca rezultatele sa poata fi cuantificate de o maniera profesionista si stiintifica. 5. Cei care au intuit cine este de fapt Aranca fac si ei parte din experiment? E bine de stiut pentru ca nu cumva sa fie viciate rezultatele :) Acum ca te-ai regasit pe tine insati astept sa citesc texte "curate". Mult succes la scris.

    pentru textul : Despre noi și Anca Florian de
    __________________________________________________
    18 Sep 2006
  • Sixtus Haida, de!

    Nu te-ai prins! Prin tine mi-am cerut scuze eroinei in pielea careia ai patruns pana la confundare. Acu', daca ele sunt inutile sau nu, e alta poveste. E un exercitiu de logica. O femeie castiga la loto. Un prieten (de sex masculin, precizarea nu mai e tautologica in zilele noastre) o intreaba cum a facut? Pai, intr-o noapte am visat 3. In noaptea urmatoare, 7. L-am inmultit pe 3 cu 7, mi-a dat 28 si l-am jucat la loto. Da, dar 3x7 fac 21 nu 28. O fi, da' eu am castigat!,. Logic, nu?

    pentru textul : cerşind milă păduchilor de
    __________________________________________________
    28 Sep 2014
  • margas Muzica și imaginile mi se par în

    Muzica și imaginile mi se par în plus, de fapt mie nu mi-a plăcut niciodată vreun 'spectacol de sunet și lumină'. Poemul însă este unul deosebit, l-am lecturat de mai multe ori cu aceeași plăcere.
    Margas

    pentru textul : Poem cu panteră, hiene şi cocor de
    __________________________________________________
    25 Dec 2011
  • Virgil

    da, e aproape tragic. ne dam toti poeti nevoie mare si el, poetul, tace. si noi nici nu auzim cum tace. prea multe avem de zis. si prea putina poezie. semnificativ, desi eu as fi renuntat la ultimele 6 versuri. sau as fi pus altceva. ceva mai putin evident.

    pentru textul : azi e 15... de
    __________________________________________________
    15 Ian 2008
  • Maria - Doina Cred că ar trebui încadrat la

    Cred că ar trebui încadrat la Cogito/ tehnologie și internet.

    pentru textul : Your message has been sent de
    __________________________________________________
    21 Iul 2013
  • alma

    Vai :)), ar trebui sa fie interzis sa se publice asemenea texte intre orele 9.00 si 17.00, din motiv ca am putea fi pe jos de ras in campul muncii, iar asemenea obiceiuri sunt riscante in perioada crizei economice mondiale. =))

    pentru textul : Așa cum sunt de
    __________________________________________________
    12 Feb 2009
  • Aritmosa

    Sis, bine te-am găsit aici. Am mai corectat câte ceva... Oricum o să mai modific în funcție de cum îmi amintesc. De exemplu, eram ieri la o clătită și mi-am amintit că spuneam "întâmplări" în loc de "povești" și că pe atunci nu erau semestre, ci trimestre.

    pentru textul : Întâmplări din viața mea de
    __________________________________________________
    04 Iun 2006
  • yester

    doliu, negru, plecare, adio, negru, urlet, îmbrățișare, negru, durere, oameni, lumânări, sicriul,negrul, "sfârșitul nu-i aici" apreciez inițiativa ta Virgil de a publica acest text. în culori închise, umbrit, dar senin pentru ce a fost Moțu, paul

    pentru textul : v-a murit pittiș de
    __________________________________________________
    08 Aug 2007
  • hialin

    Un text cu un continut informativ adecvat. Admit ca la fel ca in in cazul lui Brauner nu am auzit nici de acest pictor. As avea o oarecare nelamurire... intr-un pasaj ati formulat o idde la modul "In anul 1969 reușește să părăsească România"... Ceea ce ma face sa ma gandesc ca prin "reuseste" inseamna ca a mai incercat, am o vaga idee despre regimul prezent(i.e. sunt constient ca din 1964 Ceausescu era presedinte), insa toate acestea fiind la inceput, era Romania un cadru de manifestare chiar atat de imposibil in ceea ce priveste arta ? Imi place ultima imagine expusa. Multumesc pentru notele informative ! Ialin

    pentru textul : Jules Perahim de
    __________________________________________________
    31 Iul 2007
  • Sapphire

    Madim, interesanta viziune. Si sincer, frumos construita. Cea mai puternica impresie acea dovada ca ati existat impreuna. Desi tot acolo parca ceva scartaie... poate ar fi mers mai bine "am existat in acelasi moment, in acelasi loc". Sau nu stiu. Este insa foarte important lucrul asta. Unii oameni nu pot pur si simplu coexista. Sau unii oameni nu pot coexista cu umbrele lor. Da, e o poezie care ma lasa pe ganduri. Poate ca il mai reiei dupa ce se mai raceste, pentru versul acesta care pentru mine sta stalp al poeziei (trebuie sa mai spun ca iar mi se par stalpi: as fi vrut sa scriu cu litere mari/ asa cum m-a invatat bunica", "sa vad cum avem trupurile pictate cu litere negre" - si aici eu le vad deja majuscule!").

    pentru textul : O umbră în plus de
    __________________________________________________
    02 Ian 2006
  • elia-clodia Oricum,

    Oricum, nu ai nevoie de ceea ce ai asimilat deja, ho, ho, ca e vorba de un om sau altul. Asimilat, pe verificate si pe luate. Nu ma asteptam de la tine la asa falsuri, tu faceai unele mai greu de mirosit, insa armonia ca siguranta a universului tot nu se vedea decat superficial. Din ce e facuta armonia universului, care sunt suferintele si luptele fiintelor intr-o nebuloasa? Eu nu scriu bine, dar eu sunt sincera chiar cand nu vad , cand sunt ca orbul. Drept urmare iti las sincer comentarii, care tot nu ma multumesc, daca as putea te-as lua de par. De ce, Paule, de ce?

    pentru textul : psalm pentru tâmplarul meu de
    __________________________________________________
    19 Dec 2011
  • Sixtus Ei, da.

    Spiritele mari se întâlnesc întotdeauna! Precum Tanţa şi Costel la Lehliu; ba, parcă, la Mizil. Şi tot aşa precum Adrian şi Dorin pe Hermeneia. După ce s-au păruit, cu gingăşie, tot pe aici. Şi apoi au dat semne de împăcare. Se zice că ironia ar fi un mod subtil de răutate. Ce încerc să fac aici e un exerciţiu (ironic) de admiraţie (sinceră) pentru amândoi. Dorine, am să vin; pregăteşte dedicaţia cu autograf.

    pentru textul : Baletistul 2.0 de
    __________________________________________________
    19 Noi 2013
  • Snowdon King http://hermeneia.com/content/

    http://hermeneia.com/content/am_avut_un_vis

    Injuratura cu pricina: Caragea, nu mai șantaja emoțional oameni pe care îi respect! îți promit că vei fi invizibil pentru mine! dacă erai inteligent răspundeai ca Vlad și Silvia:) la un pamflet...

    Tu m-ai facut prost pe fata Yester, mai mult de atat,in comentariul actual, ma insulti din nou, pocindu-mi pseudonimul literar.

    Propun sa fii dat afara pentru injurii repetate, conform regulamentului. Fata de ceilalti musafiri, tu esti un musafir needucat.

    Dar banuiesc ca vei scapa nepenalizat, pentru ca esti in relatii bune cu gazda. Dar tot needucat ramai.

    pentru textul : sebi cel nebun după poezie de
    __________________________________________________
    27 Iul 2011
  • bobadil ba nu

    Asta chiar e culmea! Adica tu ai pretentia ca un om de anvergura literara a lui Dorel sa publice in premiera pe Hermeneia? Vrabia malai viseaza si nebunul balamucul e o vorba veche romaneasca. Ba eu zic cata vreme exista rubrica asta sa posteze Domnul Dorel ca uite.. eu citesc de pe Hermeneia si de aici aflu, nu de "pe unde il publicati de fapt"... adica cum "de fapt", ce inseamna "de fapt"? Pe Hermeneia nu se publica "de fapt"? Cum se publica aici "de ne-fapt"? De "anti-fact"? Hai sa fim seriosi si ramai la Regulament doggy boy. Nu e incalcare, no barking please. Thanks. Andu

    pentru textul : Eminescu azi de
    __________________________________________________
    02 Iul 2009
  • scortan

    Mersi de vizita si de observatii, este adevarat, este scris greoi, alambicat si in ulele locuri logica se gaseste cu incruntare. Dar ce pot spune, ai dreptate, este un text mai modest de al meu. Oricum succes cu masa din bucatarie si cu paharul ala pe jumatate gol...mai pune o picatura in el si o sa fie pe jumatate plin. Unde gasesti acea picatura, deh...poate in tine. Ca intodeauna incantat de vizita, Teo.

    pentru textul : O secundă de
    __________________________________________________
    28 Sep 2008
  • Younger Sister Welcome, Corina

    I chose a colloquial style in order to emphasize the ideea: casual almost blog like.
    Thank you very much for taking your time. I liked your story too.

    pentru textul : I wonder how de
    __________________________________________________
    01 Iul 2012
  • cami

    Mulțumesc, Marina, mă voi gândi cum le-aș putea schimba.

    pentru textul : cascade de
    __________________________________________________
    24 Feb 2008
  • a.a.a. altele

    Am mai observat un plus: acum este posibilă editarea numelui. Întrebare: peniţele mai sunt valabile? Au rămas cele vechi, se mai pot da altele?

    pentru textul : Bun venit pe Hermeneia 2.0 de
    __________________________________________________
    01 Ian 2010
  • Virgil

    un text putin diferit (prin naturalete si naivitate) de ceea ce ne-a obisnuit Vladimir pina acum. intr-un fel este un text simplu, fara pretentii, poate "imbunatatibil" pe alocuri dar ceea ce m-a interesat este sa vad daca poate capta si pastra tonusul acesta de poveste-vis-neimplinire pina la capat. si da, tonusul de iluzie,.. daca iluzia poate avea vitalitate.

    pentru textul : illusio de
    __________________________________________________
    10 Apr 2008
  • moi

    Stii replica celebra: "You had me at hello" ? ei bine cam asta mi s-a intamplat mie cand am citit "disparitia este o eroare tacita". exprimarea mi se pare a fi pe jumatate bombastica, pe jumatate copilareasca ( imi aduce aminte de clasele primare, in care aveam un carnetel roz, in care imi treceam "expresii frumoase" de genul "zapada se asterne ca o mantie de diamant" etc) tot aici se incadreaza si "pierderea este nisipul din ochi". mi se par cuvinte cautate, muncite, care nu au in spate idei, trairi, ci-s construite pe principiul formei fara fond. in rest ai unele imagini bunicele. poezia ta promite

    pentru textul : viața pescarului de
    __________________________________________________
    30 Iul 2008
  • Bott Maria Doina Leonte,

    mulţumesc pentru sugestie. Am să mă mai gândesc la asta.

    P.S. Prenumele meu este Eugen. Iulian este prenumele tatălui meu.

    Eugen

    pentru textul : … şi inima mea bătea, bătea în continuare de
    __________________________________________________
    11 Noi 2012

Pagini