Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • Virgil

    mulțumesc pentru trecere și opinii

    pentru textul : eroare. pentru de
    __________________________________________________
    01 Oct 2008
  • sebi cine știe

    de unde țâșnesc și după cât timp crâmpieile care ajung în stadiul conștient sub mantia generoasă a poeziei.
    Doina, îți mulțumesc de cuvânt!

    pentru textul : dezmierdare de
    __________________________________________________
    03 Noi 2013
  • Viorel Z.

    Stefan, nu stiu cine a fumat primul degetele, eu am scris mai demult aceasta poezie:). Oricum nu asta e important. Daca ne gandim putin, o data o idee scrisa ea devine parte din spiritul lumii. Asa cred. Da, lumea poate fi vazuta ca un fum, iar noi nu suntem poate decat combustibilul care arde mocnit. Mersi Ioanei si tie, vad ca Targovistea mai are oameni adevarati. Si eu o port in suflet pentru ca acolo m-am "afumat" destui ani. A scrie este si un fel de a evada din apasarea ruinelor trecutului. O eliberare. Cu stima, Viorel

    pentru textul : Degete fără filtru de
    __________________________________________________
    02 Mai 2007
  • ioan barb Vă mulţumesc pentru

    Vă mulţumesc pentru aprecieri.

    pentru textul : amintirea de
    __________________________________________________
    08 Sep 2011
  • bobadil

    Aștept cu interes continuarea acestei serii. Pentru că mi se pare? că Virgil a început să-și pună unele întrebări. Textul nu e valoros în sine, ci prin ecourile pe care, la o adică, le poate trezi în cititorii site-ului. Mie îmi place să văd poeții din diasporă cum scriu despre pământul din care s-au născut și asta mai ales nowadays, în contextul globalizării :-) Bobadil.

    pentru textul : românia perfect I de
    __________________________________________________
    02 Aug 2007
  • a.a.a. err: mult/idei

    err: mult/idei

    pentru textul : poem elizabethan de
    __________________________________________________
    20 Mar 2011
  • bobadil

    Vladimir, acum tu m-ai trimis cu gandul la Paleologu :-) Am trecut prin Sibiu zilele astea si mi-am amintit de un festival. Multumesc, Bobadil.

    pentru textul : jazz de
    __________________________________________________
    19 Aug 2007
  • Dorel Peniţă de aur

    Un text remarcabil. Ca psihologie, ca ritm, ca radicalitate a rostirii, revoltei, dar şi asumării. Situat, ca expresie a feminităţii, la polul opus poemelor de tinereţe ale Anei Blandiana ("Iubesc ploile,/ Iubesc cu patimă ploile etc,"). Şi cu ceva din Angela Marinescu sau din Nina Cassian (azi puţin citată); sau din Maria Banuş, cea din "Ţara fetelor" (pentru că ezit să numesc şi congenere ale Adrianei Lisandru; şi, pentru moment, nici nu e cazul).
    Unde naiba sunt peniţele alea?

    pentru textul : urâtă şi liberă. cursa de şoareci de
    __________________________________________________
    10 Ian 2010
  • Virgil mulțumesc elia-clodia.

    mulțumesc elia-clodia. ba da, poți da penițe la nesfîrșit. glumeam. problema nu cred că se pune cîte penițe acorzi ci care îți sînt criteriile și exigența. ar fi absurd să punem cote. cred că am corectat ce era greșit. și am mai modificat pe la sfîrșit. textul e un text mai vechi. de „tinerețe”. uneori mi-e dor de vremurile cînd scriam cu rimă și ritm.
    moi, chiar nu știu la ce „magician” te referi. poate îmi spui.

    pentru textul : tabloul cu scoici ▒ de
    __________________________________________________
    09 Mar 2011
  • Aranca

    un poem reflectind o transparenta discreta a starilor, a sunetelor in stare latenta, dincolo de inefabil. deosebit.

    pentru textul : Ascultând uimirea căderii - שם,אני שומעת את פליאת התנועה de
    __________________________________________________
    07 Ian 2007
  • Dedal

    textul a pornit dintr-un exercitiu, unul de admiratie, respirand alte versuri, cu parfum superb si conditionat, pentru a caror citire imi permit sa multumesc aici a rezultat o devoalare de negru incins, un strigat spre neaglutinare multumesc Bianca, nu pot sa nu remarc, la randu-mi, citind si alte comentarii ale tale, fara sa fiu influentat de nuanta laudativa a frazelor de aici, ca ai crescut frumos, in cuvinte si, mai ales, in gand

    pentru textul : dacă taci nu ajung I de
    __________________________________________________
    24 Mai 2007
  • Sancho Panza am...

    am înțeles ce vreți să spuneți, domnule Goru. ați fost... delicat :) mulțumesc!

    pentru textul : în vârful picioarelor de
    __________________________________________________
    09 Noi 2013
  • bobadil

    Mircea, dreptate ai, eu deobicei sunt foarte zgarcit cu comparatiile in poeme, mi se par ca niste "carje" literare, insa aici nu m-am priceput altfel iar tu ai sesizat si ai spus ce era de spus, fapt pentru care ma plec in fata atentei tale lecturi omule cu spirit treaz. Bobadil.

    pentru textul : cuvânt impropriu de
    __________________________________________________
    12 Aug 2007
  • a.a.a. În loc de alt răspuns: Distinsă

    În loc de alt răspuns:

    Distinsă precupeaţă, astăzi fii-mi
    Versată muză! Spune-mi cum lăstunul
    E cântător, şi, concurând, ceaunul
    Iţi umple, firav, sorţul cu grăsimi,

    Cum, delicată,-nvârţi cu făcăleţul
    Dactile, doamne-doamne, şi idei,
    (jertfite din oţetul cu ardei)
    Stupefiindu-l până şi pe creţul

    Buldog (tâlhar de ouă); şi plusez –
    Cum de transcenzi atât de calculată
    Din pătrunjel, prin liră, în orez?!

    Şi dacă-mi spui aceste taine-ndată,
    Iţi fac un imn şi o sarma! Semnez:
    Poet „smardoi” şi genial deodată.

    pentru textul : Cub rubick de
    __________________________________________________
    14 Dec 2011
  • Sancho Panza Ioana

    stiu si eu ce sa zic? cuvantul "murim" nu tine de continutul in sine (tema nu e moartea, aici) ci e doar o borna ce delimiteaza continutul...
    asadar, ma tem ca daca "nespusul" acela s-a pierdut, s-a pierdut prin alt orificiu. :)

    multumesc, oricum.

    pentru textul : dragoste de
    __________________________________________________
    22 Aug 2010
  • Dihania

    genial. ma duce cu gîndul la unul din preferatii mei, daniil harms. din chestii banale construiesti imagini foarte originale. umorul negru tot la harms ma duce cu gîndul. iar in spatele cuvintelor, un adevar crud. frumos

    pentru textul : the kill de
    __________________________________________________
    08 Feb 2008
  • Sancho Panza Dorin, I.

    Dorin, I.V.Pascal, va multumesc pentru ce-ati spus.
    Petre Mocanu: aveti dreptate, punctul pus dupa versul 2 poate crea confuzii. o sa schimb acolo, e bine ca m-ati atentionat.
    Cristin, stiu de un text din 2009 (sau 2008?). De acela-i vorba? sau mi-a scapat ceva, intre timp? (caz in care te rog sa-mi spui ce, dar nu aici, sa nu initiem un dialog offtopic).

    pentru textul : nisip aurifer de
    __________________________________________________
    22 Ian 2011
  • Virgil

    ar trebui să adaug un titlu la comentarii link pe comentarii?? cum adică? Înaite era "Ultimele".. s-a considerat că are o notă negativă

    pentru textul : ultimele modificări pe site de
    __________________________________________________
    23 Dec 2005
  • Virgil

    Alexander, tu nu trebuie sa imi dai mie dreptate, nici fiindca sint director hermeneia si nici din alte motive. Nu am nevoie de dreptatea ta dupa cum nu am nevoie de penitele tale din comentariul precedent. Eu mi-am expus parerea. Nu am voie sa mi-o expun? Daca nu iti place sa primesti comentarii nu inteleg de ce postezi aici texte. Daca nu iti place hermeneia nu inteleg de ce esti aici. Daca ai toata cantitatea asta de frustrari si nemultumiri si convingeri ca aici e un fel de loc corupt si in care se face abuz de putere de ce mai stai? Serios ca nu inteleg. Dupa cum nu inteleg cum iti poti tu justifica expresia "Desigur, dumnealui poate jigni, lua peste picor sau face comentarii de doi lei, fara a i se atrage atentia. " Eu continui sa consider ca acest text este slab si subtire. Adica nu are nici impact ideatic si nici o remarcabila valoare estetica (oricum ai vrea sa intelegi elementul estetic). Asta este parerea mea si nu vad sub nici o forma cu ce te-am jignit. In ce priveste formulele de politete nu le acord atunci cind nu am convingerea ca cineva este mai in virsta decit mine. E asta gresit sau nu, habar n-am. Ca sa nu mai fiu nevoit sa ma "justific" ca traiesc intr-o lume in care ele nu exista prin natura limbii folosite. Dar oricum, remarca ta mi se pare doar eventual neavenita sau de prost gust. Nu cred ca exista cineva pe hermeneia care sa fi urmarit sa te jigneasca sau sa nu te respecte in masura in care o meriti. Ai insa grija ca ultimele tale reactii nu fac decit sa convinga pe ceilalti ca meriti din ce in ce mai putin. Dar asta, din nou, e doar observatia mea. Nu e nevoie sa tii cont de ea. In ce priveste reactiile tale insa in contextul modului cum functioneaza hermeneia mi se par cel putin aiurea. Un text poate fi slab si cu asta basta. Nu inteleg de ce trebuie sa facem un capat de lume din asta. Dar, ma rog, probabil ca unii sint mai pasionali decit altii cind primesc critici negative si nu neaparat pozitive. Eu invit pe oricine vede ceva fantastic in textul tau sa o spuna si sa o remarce. Pe hermeneia cuvintul este liber (atita timp cit nu incalca regulamentul) si sub nici o forma nu au unii mai putina voie sa se exprime decit altii. Eu nu pricep de ce nu observi ca spre deosebire de alte site-uri aici primesti nu numai dreptul de a posta dar si cel de a comenta si de a oferi aprecieri (sau critici) inca de prima data de cind esti acceptat. Aici oricine are dreptul sa isi spuna parerea. Mi se pare cel putin ridicol sa sugerezi sau sa afirmi ca directorul site-ului poate face comentarii pe care ceilalti nu le pot face.

    pentru textul : toaca este acum în perioada sistolă de
    __________________________________________________
    01 Oct 2007
  • yester am revenit pe text din pura

    am revenit pe text din pura placere si nostalgie. mi-a placut mult finalul. este un text deosebit al tau Masha, dar stiu ca ai la sertar si mai frumoase (scuze ca dau din casa :) mi-a placut si varianta lui Virgil. iar rezultatul e fermecator.
    . pentru ca poemul trece dincolo de mine si ramane frumos, las cu drag un semn de apreciere si pretuire.

    pentru textul : Rugăciunea unui rătăcit se stinge într-o țigară de
    __________________________________________________
    17 Noi 2013
  • a.a.a. - patetic/patetism -

    Marius, s-a notat.

    Mădălina, aici "n-as zice, n-am fost nicodata in stomacul un taur dar banuiesc ca sucurile gastrice actionand pe trup trebuie sa dea cea mai buna experienta agonica traita vreodata" faci o confuzie ori intepretezi eronat. Taurul sicilian era o metodă grecească de tortură. N-are nicio legătură cu sucuri gastrice. Oricum, zâmbetul mi-a rămas.

    În legătură cu patetismul - nu ştiu câtă lume e la curent că, aşa cum există poezie romantică/ simbolistă / fracturistă/ introspectivă /cerebrală/ de stare etc, tot aşa există şi poezie patetică. Şi această poezie patetică nu are absolut nicio conotaţie peiorativă. E o, să-i spunem, specie. N-am să lungesc discuţia pe acest subiect - cine vrea, n-are decât să se intereseze. Am să mai spun doar că, în foarte multe cazuri, din teama sau neştiinţa de-a păstra echilibrul emoţional la nivel de expresie şi fond, apar nişte monstruozităţi de texte-mutant de ţi se încreţeşte părul. Scriitorul/ poetul nu mai are curaj să fie el cu ale sale cuvinte fără să încarce expresia cu zece găleţi de glet bombastic, fără să şocheze metaforic, fără să frazeze rutina, fără să ocolească jumătate de pagină pentru a ascunde în jumătate de virgulă un sfert de sentiment. Exprimarea clară a devenit o ruşine. Trăirea trebuie căutată cu magnetul, printre tonele de fier lexical. A devenit o modă să fim nişte sensibili în costume de oţel. Textul supercriptic, ambiguu până acolo unde poate fi reţetă de negrese, carte de coduri poştale şi epopee în acelaşi timp, cu ecouri wow, volane şi motoraşe, textul tehnic, încărcat cu pipeta dexisto-pomo - texte de acest gen nenorocesc poezia veritabilă. Cel puţin asta e părerea mea.
    A nu se înţelege greşit! Eu nu susţin că ar trebui să ne dezbrăcăm, în public, până la suflet, dar nici extrema. Trebui să păstrăm măsura, aşa cum trebuie să facem distincţie clară între discursul patetic prin atitudine lirico-expresivă, şi discursul patetic prin stil.

    În rest, sunt de acord cu tine: nu ai înţeles mare lucru, iar eu nu am scris un text genial.

    pentru textul : Fragmentar de
    __________________________________________________
    26 Aug 2012
  • Djamal

    dorin, noroc

    pentru textul : Sâmburi de
    __________________________________________________
    18 Feb 2008
  • Dihania

    eh, asa da! foarte frumos. iar imaginatia mea trebuia sa ma traga de mîneca si sa-mi zica ca-i asa. doar chestia a fost sugerata, numa' ca eu eram un pic distrat si cu mintea in locuri mai zburdalnice. mea culpa. o sa incerc sa nu ma mai grabesc asa :)

    pentru textul : Höre Israel de
    __________________________________________________
    30 Sep 2007
  • em ce patrat

    din cripta mea se aude ciudat acel "vom tace" și cvasi-alăturarea turmă-plutire... chiar de aș fi preferat "într-un vals" sper într-o revenire pe text, fiindcă e păcat de idee.

    pentru textul : ball masque de
    __________________________________________________
    14 Iul 2008
  • bobadil

    Cred ca aici nu ai gasit inca forma poetica in care sa imbraci ideea. De aceea merita, zic eu, sa retii poemul pentru mai tarziu. Ma gandesc si la neologismele astea, ce chestie! Sunt de evitat in poezie, nu crezi? :-) Cu drag, Andu

    pentru textul : Cântec de
    __________________________________________________
    19 Oct 2008
  • yester ok,

    ok, maxim ai spus:))

    pentru textul : ne vom neglija ca două unghii de
    __________________________________________________
    29 Sep 2010
  • Ottilia Ardeleanu îţi mulţumesc,

    Elena, pentru această apropiere.

    toate cele bune în prag de sărbători!

    pentru textul : aspacardin sau nopţi nedormite de
    __________________________________________________
    23 Dec 2014
  • Lentib Răspuns

    Nici vorba de supărare. Este vorba de maniera de a face critică. Când faci o afirmaţie, ea trebuie argumentată.

    Apoi felul în care trageţi concluzii citind doar trei poeme, mi se pare neprofesionist.

    Vă asigur că nu voi veni niciodată cu resentimente asupra textelor dvs..

    Toate cele bune!

    pentru textul : placebo de
    __________________________________________________
    15 Iun 2010
  • Virgil Mirela, ATENTIE!

    Mirela, de aceea te-ai inscris pe Hermeneia? Ca sa stirnesti conflicte? Ai pasit cu stingul, te asigur. Cu ocazia asta m-ai facut sa caut prin alte parti sa vad cum scrii si impresia mea este ca scrii foarte prost. Deci, eu zic ca inainte sa te apuci de certuri pe aici, sa postezi texte care sa iti valideze dreptul moral de a pune intrebari.
    P.S. Hermeneia nu are nicio legatura cu concursul de mai sus. O rog pe Mariana sa nu mai puna astfel de postari fara sa ma contacteze pe mine sau pe cineva din Consiliul Hermeneia. Si chiar daca posteaza ceva despre un astfel de concurs sa o faca succint cu citeva mentionari. Fara medii, zecimale, liste si alte chestii din astea. Sa fie pentru ultima data, va rog.

    pentru textul : Premiile Concursului Naţional de Literatură „Agatha Grigorescu Bacovia” - Mizil - 2012 de
    __________________________________________________
    27 Sep 2012
  • citadinul domnule Titarenco

    Domnule Titarenco, nu inteleg de ce poezia mea "Când nu bag de seamă, mănâncă pământ" este postată de două ori pe prima pagină (azi, 6 iulie 2009, ora 14.58). Mi-ar parea rau dacă colegii care publică pe "Hermeneia" ar crede că eu am făcut lucrul acesta, mai ales că toate "manetele de comandă" sunt la dumneavoastră. Vă rog mult remediați "defecțiunea". Să auzim de bine.

    pentru textul : când nu bag de seamă, mănâncă pământ de
    __________________________________________________
    06 Iul 2009

Pagini