Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2025
  • Sache In lume exista copaci cu rod

    In lume exista copaci cu rod si copaci fara rod, femei ce pot rodi sau nu, cu toate astea tot in lume se spune ca nimic si nimeni nu apare pe Pamant fara un scop determinat, clar si concis. A decide pe cine sa tai, pe cine sa ucizi, inseamna o responsabilitate uriasa si pentru ca este atat de mare, Creatorul a decis sa faca treaba asta de unul singur. Si totusi sunt atat de multe paduri si livezi care sunt puse la pamant de altii, atat de multi oameni rapusi de altii si nu de Creator, doar preotii spun intotdeauna: asta a fost voia Domnului. Cu toate ca nici ei nu cred afirmatia lor. Mi-a placut aerul grav si linistitor cu care ai scris.

    pentru textul : coborârea în Carte de
    __________________________________________________
    05 Sep 2011
  • Virgil

    cred ca depinde foarte mult de perceptie stiu ca e un text care "respinge" dar oare nu e vremea sa o lasam mai domol cu masina de sirop... nu stiu daca cere numai adverb, poate cere si complement am sa fac un exces de modestie si o sa spun ca mi-a placut... sa o scriu

    pentru textul : apocalipsa după mine de
    __________________________________________________
    28 Feb 2006
  • francisc

    crezi tu ca nu sunt capabil de replica, ionut? ma doare in cot de afirmatiile belicoase. si cand te gandesti care e motivul despartirii noastre.... imi bat capul degeaba aici si acolo, oriunde te-ai afla adio

    pentru textul : analiza manifestului boierismului de
    __________________________________________________
    26 Noi 2006
  • nicodem laitmotive

    multumesc de atentionare, greseala era evidenta. s-a corectat.
    in ce priveste folosinta cuvantului, iarasi ai dreptate, insa in popor, un laitmotiv in afara de ideea de refren este si aceea de "specific unei culturi, unei traditii sau unei arte (creatii) folclorice". in sensul acesta l-am folosit eu, poate calcand usor regula.

    pentru textul : viaţa ca o coajă de ou pictată cu laitmotive româneşti de
    __________________________________________________
    18 Ian 2010
  • Virgil deocamdată ar fi de preferat

    deocamdată ar fi de preferat să vedem ce text „lucrați” dvs.

    pentru textul : Spoiler de
    __________________________________________________
    11 Sep 2011
  • Sapphire

    Nu stiu care era inainte si ce ai adaugat, dar pe mine sigur ma "atinge" cea de-a doua. Desi, acum e acum, ochiul meu ar prefera-o pe prima. Ceea ce inseamna ca e bine sa fie ambele, tocmai pentru plinatatea expresivitatii. Nici o cale de alegere but to turn it off.

    pentru textul : exaust de
    __________________________________________________
    22 Ian 2006
  • anselmus PS: De citit, și de ne

    PS: De citit, și de ne-publicat, în cheie metafizică. :) :)))

    pentru textul : Punct de
    __________________________________________________
    24 Noi 2014
  • Ottilia Ardeleanu se pare că

    miroase a lipsă de inteligenţă şi cel mai tare se simte când oamenii încep să se tragă de şireturi...

    un gust neplăcut a ceea ce se cheamă viaţă, în tramvai, pe jos, nu contează, ideea este că trebuie să ajungem undeva.

    bun!

    pentru textul : nu mi-am validat "beletul" de
    __________________________________________________
    28 Iul 2013
  • Florinel

    Felicitări, Virgil! Îți doresc lansare frumoasă.

    pentru textul : Mirabile Dictu de
    __________________________________________________
    24 Apr 2007
  • Vio_B "o noapte de taina" care se vrea

    "o noapte de taina" care se vrea cuminte si...tu n-o vrei. Remarc ultima strofa. cele bune.

    pentru textul : dintre toate durerile am ales așteptarea de
    __________________________________________________
    14 Mai 2011
  • aalizeei există în acest poem un scenariu

    există în acest poem un scenariu care mă face să am o slăbiciune pentru el. dacă ultimele două poeme ale tale ar fi fete, eu aş alege pe asta de aici şi aş fugi cu ea în lume. în loc de peniţă, remarcat dacă îmi dai voie.

    pentru textul : lagăre ale căror nume au fost uitate de
    __________________________________________________
    30 Noi 2011
  • emiemi Margas,

    Margas, raspunsul tau la raspunsul meu e tot un fel de ironie pe care promit sa nu o mai iau in seama. Ceea ce am avut de spus am spus. Daca tu cumva crezi ca restul sint lipsiti de inteligenta te inseli amarnic. Exista oameni care rezoneaza si oameni care se baga in polemici inutile, sterile, care nu ajuta nici autorul nici comentatorul. De aia am optat sa las semne doar acolo unde imi place si am ceva de spus. Nu sa vorbesc aiurea in subsolul unor texte pe care mi s-a pus mie pata. Personaje ca tine am mai vazut pe net. Si sint tolerate pentru ca aduc trafic. Dar nu calitate. Eu pun punct aici.
    Mignona, Nicodem, si mai ales Alma, va multumesc.

    pentru textul : laparovision de
    __________________________________________________
    06 Noi 2011
  • Virgil nu,

    nu, nu cred că mai există leprozerii în US. deși cazuri se pare că mai apar. dar în Ro mai există o leprozerie. deși mi se pare cam aiurea să mergi acolo de thanksgiving. mai ales cînd nu știi ce e aia.

    pentru textul : Weekend literar în Bucureşti de
    __________________________________________________
    02 Noi 2010
  • Sixtus

    "Este limbajul poetic sau cel filosofic cu adevărat limbajul absolut?". Problema nu exista (nici macar nu e pros pusa). Nici unul si nici altul. Si nici un fel de "limbaj". Nici macar cel "teologic". Doar atunci cand cineva atinge "Logosul Divin" (care "se revarsa necontenit fara pierdere") se intampla minunea. Pentru ca nici un "limbaj" inventat de om, de genul, de la Chomsky citire: fixarea unui set de simboluri si apoi statuarea unor reguli de compozitia a acestora in cuvinte, propozitii si fraze, nu este in stare de o asemenea minune.

    pentru textul : Este limbajul poetic sau cel filosofic cu adevărat limbajul absolut? de
    __________________________________________________
    11 Apr 2009
  • Călin Sămărghiţan

    Departe de aventurile lui Fane și Costel, Virgil ne aduce un text de o cu totul altă factură. Sper că v-ați dat cu toții seama ca nu e o simplă rețetă și că e un text literar; e o "disecție culinară", nu simplu culinară, e clar. Nu insist deci. Mie mi-e foame de proză scurtă, așa că am sărit imediat. Întotdeauna mi-a plăcut alunecarea această reflexivă dinspre lucrurile de rutină înspre lucrurile ultime,... sau, mă rog, aproape ultime. Asta dă greutate și importanță lucrurilor de zi cu zi. Să fii poet și când te duci la tăiat lemne, să râmâi prozator și când iei în mână cuțitul de bucătărie. Virgil dovedește asta aici. Neavând aliniat la capăt de rând și fiind un text atât compact, la citire ar ajuta cu siguranță cel puțin introducerea unui spațiu între pasaje. Cred. Permite-mi o întrebare glumeață, dar destul de la modă prin România: noi, mai nou, în țara candidată la U.E., nu mai avem voie să omorâm porcii cu cuțitul, voi, acolo, chiar schingiuți crabii în apă clocotită? Sau, probabil, asta pentru că nu poți să-i tai capul... Sau pentru că Americanii n-au avut Evul Mediu și recuperează acum?

    pentru textul : crabii de
    __________________________________________________
    04 Mai 2006
  • dorina neculce iti multumesc de semnul

    iti multumesc de semnul lecturii! cu respect, dorina n.

    pentru textul : Scrie! de
    __________________________________________________
    13 Sep 2012
  • yester Silvia,

    Silvia, chiar îmi lipsea prezența ta sub textele mele... Am zâmbit un pic... Apoi am devenit serios și mi-am dat seama că nu știu cum să iau în brațe un poem. Desigur nu e fatală chestia... M-a bucurat trecerea ta, ca pe vremuri când dădeam nas în nas pe lira:) Mulțumesc frumos!

    p/s verbul în care mă înec "a lăsa" e tot la impersonal, deci nu eu, nu eu:)

    Mariana, tu pui sufletul și acoperi cu el defectele de tonalitate ale acestui poem. Dar o faci atât de frumos încât aș prefera ca vizitatorii să citească mai întâi comentariul tău apoi poemul. Pe mine mă bucură fiecare trecere a ta. E ca o strângere de mână într-un moment dificil al vieții mele. Și fiecare poem, că e mai dulce , mai rezonabil , sau cum o fi el, are nevoie de oameni ca tine. Oameni frumoși care să încurajeze. Îți mulțumesc! Iar pentru urare dublez gratitudinea:)!

    pentru textul : sar peste novembre de
    __________________________________________________
    27 Oct 2011
  • poema da,

    este o părere subiectivă, și trebuie să o iei ca atare. oricum, trebuie să fii un pic mai atentă când alegi să scrii astfel, bazându-te pe impactul imagistic, în detrimentul fluidizării, pentru că riști ca unele imagini să își piardă din cursivitate. repet, e doar o părere.

    uite, aici "indigo cu tendinţă spre violet", eu aş fi scris "indigo cu o tentă (spre) violet", asta spun, trebuie să fii puţin mai atentă. sunt poezii care ţi-au reuşit excelent, pe textul acesta se poate lucra însă mai mult.

    pentru textul : elegie 011 de
    __________________________________________________
    28 Iul 2014
  • Virgil italiana

    nu ştiu italiană atît cît mi-ar trebui ca să pot confirma dacă traducerea este bună dar cu siguranţă ca sună fain în italiană. nu degeaba este ea limba poeţilor de la Vergil pînă la Dante şi Petrarca. zîmbesc.
    Dacă o poţi valida ca pe o traducere bună atunci o poţi pune în subsecţiunea "traducere" din "Lingua". Cu menţionarea şi link-area către original. Merci.

    pentru textul : ambiguu | mîinile de
    __________________________________________________
    20 Apr 2010
  • Anonim

    francisc, traiesti intr-un oras de mare rezonanta culturala. Tocmai de aceea am si ales sa public pe acolo si o voi mai face inca o data si inca o data. Stii, internetul este calea cea mai ieftina si cea mai facila de a fi cunoscut. Insa internetul diminueaza mult din pasiunea cititorului pentru carte. Sincer, nu cunosc scriitor pe siteurile literare care scriu mai bine decat la suprafata. Da-mi si mie niste nume ca sa le pot pune langa cele ale lui Cartarescu, Ivanescu, Barsila, Brumaru, Filip etc etc. In plus fragilitatea internetului, gradul de insecurizare, comentariile, barfele, certurile, astea sunt apanajul literaturii underground, fenomene care se intampla de astfel si in muzica, ca am si acolo niste colaborari si cunosc situatia. Internetul prin literatura underground este o rampa de lansare catre exterior, metoda clasica de care vorbesti si anume foaia de hartie, ramane irefutabila. Bineinteles, trebuie facute sacrificii imense si trebuie sa treci de un filtru critic, pe care nu il gasesti pe internet. Nu cred ca este nevoie sa-ti dau si nume de critici de valoare nu? Si nu vorbesc de rebuturile care au venit pe unele siteuri aflate in stare de agonie pentru a se reafirma. Sa fim seriosi. Si nu mai vorbesc nici de criteriul unora de evaluare si de competenta lor, ca ma apuca rasul, au ajuns toti semidoctii sa tina in maini destinele poeziei romanesti. Apreciez insa munca unor oameni inspre a facilita munca de atelier a unor novici, de a permite evolutia literara pana la un punct, fiind rampa de lansare pentru publicatii serioase de ordin national, pentru edituri, pentru ziare, etc etc. Si revenind la bancuri si regulament, considera ca am talentul de a stiliza un banc pana cand devine figura de stil. Haina care o imbraca boierismul este la fel ca acea armura pompoasa sub care se ascund niste pricajiti. Sper ca te-am lamurit acuma, sper nemaifiind obligat sa revin cu alte explicatii ca si cand as vorbi cu un novice.

    pentru textul : analiza manifestului boierismului de
    __________________________________________________
    26 Noi 2006
  • Madalina Cauneac îmi cer scuze atunci. atât ție cât

    îmi cer scuze atunci. atât ție cât și lui Virgil. am revizuit:)

    pentru textul : legendă cu oameni de rând de
    __________________________________________________
    17 Ian 2012
  • moi nicodem. iar eu sa-ti dau dreptate.

    nicodem.

    iar eu sa-ti dau dreptate. si iete cum deshtu a sarit tasta. indeed, rusine sa-mi fie ;)

    pentru textul : jurnal de front. virtualia de
    __________________________________________________
    18 Oct 2011
  • francisc Multumesc,

    Multumesc, Adriana. Recunosc ca teza aceasta, dezvoltata printre altii de Jung, m-a fascinat. Există/exista cel putin un dialog cu sine, benefic desi riscant si solicitant. Pentru aceasta, am scris. Si pentru eternitatea acestui zeu care ne face viata mai buna.
    Un an bun si luminos si tie!

    pentru textul : Ah de
    __________________________________________________
    01 Ian 2012
  • mignona am fost la lansarea

    am fost la lansarea volumului, ceea ce am trăit m-a lăsat mută o perioadă.poemele Adrianei sunt de o sensibilitate rară dar recitate de dl Adrian Munteanu sunt cutremurătoare.este volumul meu de suflet...
    ai ales un poem care şi mie îmi place f mult.
    felicitări pentru prezentare!

    pentru textul : Adriana Lisandru - despre ea, niciodată de
    __________________________________________________
    18 Sep 2011
  • aleksandar

    ovYus, acida ironie pe care pretinzi ca o ai s-ar putea sa te murdareasca pe la gura no hard feelings

    pentru textul : Virtualia de
    __________________________________________________
    23 Dec 2008
  • Virgil părere

    un text care probabil promite existenta unui anumit gen de inspiratie dar la nivel tehnic este inca extrem de slab. incearca sa citesti si sa simti estetic.

    pentru textul : Azi de
    __________________________________________________
    23 Apr 2010
  • Cristina Moldoveanu de data aceasta ne potrivim,

    de data aceasta ne potrivim, şi eu m-am gândit la acest lucru...repetarea lui "până când", deocamdată nu găsesc nimic, asta e forma mai naturală, dar poate voi reveni în curând.

    pentru textul : naturam animae de
    __________________________________________________
    05 Iul 2013
  • yester răspuns

    mulțumesc de semn și lectură, Nuța. în unele privințe ai mare dreptate. nu insist pe ce, fiindcă o face simplu poemul.

    pentru textul : dincolo de politică e camera mea de
    __________________________________________________
    06 Iul 2010
  • margas a fost odată ca niciodată

    Detest din toată ființa mea (cât a mai rămas) poemele cu 'premise', mi se par ca niște povești de adormit copiii nereușite însă, pentru că în cazul poveștilor acel 'a fost odată ca niciodată' trezește un oarecare interes, pe când aici premisa găsită în incipitul poemului 'viața este ca o mulțime de trenuri care trec peste tine'... închide, în opinia mea, orice interes. Eu una nu mai vreau să aflu ce alte grozăvii se petrec atunci când viața este 'ca o mulțime de trenuri care'... Cu atât mai mult cu cât, în accepțiunea cuiva care a studiat ceva matematică, noțiunea de 'mulțime' este vastă, nu e o simplă 'multitudine'...
    Un poem neglijent, ușor jenant.

    pentru textul : palimpsest de ani și gunoaie de
    __________________________________________________
    14 Sep 2012
  • Madalina Cauneac Multumesc! Intr-adevar, in

    Multumesc! Intr-adevar, in ceea ce priveste titlul si eu am avut rezerve, dar mi-am spus ca fiind asa de sec, mai echilibreaza putin din patosul durerii regasit printre versuri :), cat despre disonanta... stiiu, stiu... dar, ce pot spune, ia-o ca pe o schimbare de cadru. Inca o data multumesc, apreciez si eu feed back-ul!

    pentru textul : trecere în revistă de
    __________________________________________________
    23 Ian 2014

Pagini