Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • yester raluca (și aici am să fiu eu rău)

    raluca (și aici am să fiu eu rău) ai așteptat prea mult pentru ca să emiți o cacofonie:) (imagistică_care), dar hei, vorba mea: om bun, gând bun, sau era viceversa?:)

    una peste alta, vorbă (pervertită zic eu) a unui defunct (cu apucături androgine), știu când scriu un poem. iar acesta este unul mediocru. apreciez însă faptul că "a ajuns" la tine. că ți-ai luat inima în dinți și mi-ai dat (cum ai putut tu) de știre că îți place! pentru mine asta a contat. că a atins cititorul Raluca Blezniuc. So, pentru mine îmi zic și eu: Bravo:)!

    pentru textul : până acum e clar că moartea trebuie urmată de
    __________________________________________________
    15 Noi 2011
  • Virgil

    Superb măi Emiliane. Superb. Să știi că am o viață aglomerată și nu am timp să citesc dar cineva foarte apropiat mie mi-a atras atenția asupra textului. Eu zic că ai stofă de scriitor. Dacă vei avea și stofă de manager ca să îți administrezi bine talentul vei ajunge departe. Și mai trebuie și curaj și încă ceva. Ceea ce numiți voi "tupeu" în România. Dar valoarea este acolo. Să nu te îndoiești niciodată de ea. Probabil că te-aș încuraja să evoluezi peste dimensiunea subiectivă a jurnalului personal. Există o limită acolo. Mai ales o limită comercială dar și una literar-filozofică. Abia aștept să văd cum iei aurul ăsta topit și îl torni în forme care să rivalizeze cu Llosa, Coelho sau Soljenițîn. Sînt multe pasaje remarcabile. Dar se pare că formula care întrunește toate voturile aic este: "dacă îi iei dumnezeul și femeia omul nu e bun decît pentru foc spunea."

    pentru textul : despre moarte și alte obsesii de
    __________________________________________________
    09 Oct 2008
  • ovYus draga bunule domn sixtus

    observ ca tot ce cuprinde brandul PoMo, oricum ar fi el scris si rostit si orice ar insemna, va atrage atentia...si comentariul (neavizat). mai putin amatorism nu ar strica nimanui, nu-i asa, draga bunule domn sixtus? pana atunci insa, in acest vremuri, vai, atat de pomo, va las in compania "novicei" survivore, poate va edifica un pic cum e cu tertul inclus al savantului Nicolescu sau cu metafizica lui Buddha. s-apoi discutam mai cu multa placere. ca sa ne intelegem, nu de alta. respectele mele adanci.

    pentru textul : Binaritate & PoMo de
    __________________________________________________
    24 Sep 2009
  • yester am citit cu multă plăcere

    am citit cu multă plăcere acest poem și rezonez la multe cu opinia silviei. este acesta un text care te face să te simți bine, care nu epatează stilistic dar nici filosofic. un poem care e simplu și frumos ca viața în unele momente ale ei. totul este bine dozat, aluziile, firescul lăsat așa cum e el, naturalitatea exprimării dar și oscilația intensității de transmitere a mesajului. mi-a plăcut foarte mult, Daniela! iar titlul simplu , în aparență, este excelent. drept pentru care las și semnul aprecierii mele, cu drag.

    pentru textul : aleea cu cireși de
    __________________________________________________
    02 Iun 2011
  • Cosmacpan

    Adriana, multumesc pentru incredere si noua viziune.

    pentru textul : Spânzurând uitarea de
    __________________________________________________
    30 Aug 2008
  • Virgil simpatetic?? eu zic să

    simpatetic?? eu zic să încerci să re-înveți limba română. pentru că, deși cuvîntul există, e folosit aiurea de tine aici.
    ... cu obami(a)nation??? mă amuzi. nu înțeleg exact ce vrei să spui. ce are capra cu iapa? în orice caz obama a fost și este unul dintre cei mai de dreapta președinți democrați care au existat vreodată. dar bineînțeles că rasismul și stupiditatea crasă perrysto-palinistă nu poate gîndi altfel, probabil din cauza cantității prea mari de sînge adunat în locul în care la oamenii normali se află creierul. dar astea n-au probabil nici o legătură cu textul. dar textul de mai sus mi-a sugerat ce am comentat.
    in rest, prefer să rămîn un spectator cît pot de obiectiv al acestei parodii religioso-politice cu vizibile accente white-trash.

    pentru textul : când se crapă de ziuă, de
    __________________________________________________
    04 Oct 2011
  • sebi iarna blândă

    cine nu are un câine-căluț pitit undeva, Adrian?
    cine nu l-a visat cum amușină scheletele săniilor de odinioară?

    Sărbători ale inimii și minții îți doresc!

    pentru textul : iarna întârzie la un film de
    __________________________________________________
    27 Dec 2013
  • carmenis raspuns

    multumesc pentru comentarii; in orice constructie poetica, simbolurile genereaza o emotie care este sau nu receptata ,care este sau nu inteleasa;

    pentru textul : Desprinsă din lacrimă de
    __________________________________________________
    19 Apr 2010
  • Anonim "între oameni și mașini aleg mașinile mașinile sunt mai

    "între oameni și mașini aleg mașinile
    mașinile sunt mai înțelepte ca oamenii

    de fiecare dată când mi se aduce o mașină nouă la dezmembrat îmi vine să plâng

    ca atunci când tata îmi smulgea câte un fir de păr pentru fiecare greșeală din tema de la mate

    șeful de atelier mă ia de umeri îmi spune tata nu e aici
    mașina mă ia de umeri îmi spune tata nu e aici
    cimitirul mă ia de umeri îmi spune tata nu e aici

    când se dezmembrează mașinile seamănă cu oamenii

    se începe cu o incizie în formă de y de la claviculă spre stern se scoate inima și se cântărește

    ați văzut filme în care condamnaților la moarte li se servește ultima cină

    cu o seară înainte mă urc în mașina care trebuie dezmembrată mă joc puțin cu volanul
    îmi propun să visez ceva frumos măcar atât pot face pentru ea

    de obicei visez că locuiesc undeva la țară dimineața mă spăl pe față cu apă de la fântână apoi mă șterg cu sânii tăi obrajii se înroșesc de parcă m-am șters cu o cergă ardelenească"

    am găsit azi noapte, în josul primei pagini a hermeneiei ,o promovare a textului de mai sus . eu nu l am citit la momentul potrivit.
    fragmentul selectat mi-a demonstrat că borges avea dreptate cănd spunea că poezia este peste tot în jurul nostru. doar noi nu avem decât din când în când ochi să o vedem.
    excepţional fragment. îmi ajunge ca o poezie întreagă. culmea este postat la proză pe h.

    pentru textul : dezmembrări auto de
    __________________________________________________
    04 Mar 2012
  • francisc ei,

    ei, cucu mucu! o fi craciunul, dar eu as scutura bradul asta sa i mearga fulgii.

    pentru textul : O ramură mai puţin de
    __________________________________________________
    04 Dec 2011
  • sebi parcă e altceva. ideea e mult

    parcă e altceva. ideea e mult mai bine, mai simplu adică, susținută de text. fără a deveni o poezie remarcabilă, sentimentul de toamnă, atât ca anotimp al naturii, cât și al vieții biologice, te captează, te sfâșie un pic.

    poate ai putea renunța la substantivul dobânzi, iese din ”cadru” și nu oferă ceva în plus.

    nu ar fi mai corect ”îmbătrânirea o altfel de naștere” ?

    pentru textul : clinical life de
    __________________________________________________
    12 Oct 2012
  • cami

    Mă regăsesc din nou pe aici pe pagina ta și între preferințele tale. Și eu mă declar pasionată de folclor în general iar, dacă e vorba de Ardeal, ce să mai spun... Mă uitam să văd dacă semeni cu cineva. Frumoasă familie!

    pentru textul : aristocrația normativă prospiciată din geneze și exoduri de
    __________________________________________________
    21 Mai 2007
  • bakemono_ella

    eu m-am tot invartit pe aici, sa las, sa nu las comentariu, asta acum doua zile cand nu era nimic , pustiu pe aici, in afara de poezie. acum ce sa iti zik.... "sa-i fi vazut cum ne tarau spre casa", cred ca asa e cel mai bine si ca strainii sunt ceva mai destepti decat noi , macar in vizite de protocol. imi spui lucruri pe care le stiu deja, intr-o maniera pe care am mai intalnit-o la multi altii inaintea ta, dar tu ca orice scriitor, tii cu dinti de poezia ta, e bine pe de o parte, pe de alta nu. in opinia mea, un poet are o datorie: cea de a-l face pe cititor sa simta ceva deosebit, sa il duca in lumea lui si sa il retina mereu acolo, sa isi uneasca sufletele. poezia este sublima arta, si arta fiind, ea trebuie sa placa, sa trezeasca emotie, si sa incante ochiul. marca personala e intregul poem, nu un fragment, nu un vers, nu un cuvant, pentru ca tu esti in poezie. multi gandesc ca tine, si nu stiu in ce masura este tocmai bine. am tinut sa spun toate aceste lucruri pentru a le avea macar putin in vizor data viitoare. queen ella. p.s. : o sa fiu cu ochii pe tine!

    pentru textul : așa a fost de
    __________________________________________________
    14 Apr 2007
  • Trinity je ne regrette..

    ..ca am citit acest text de dimineata. Subscriu totusi celor spuse de Silvia mai sus, urina si uleiul nu aduc niciun favor textului (mie mi se pare chiar o combinatie ce da o nota prea kinky acestei scrieri, precum in Bitter Moon, si cu siguranta nu ai vrut asta - umilinta putea fi definita altfel). As mai adauga si faptul ca surplusul descrierilor dauneaza: parca prea grafic si lamentativ totul insultind oarecum imaginatia cititorului prin exces de detalii.
    Insa finalul este fain..si, bine-nteles imi aduce aminte de Pollyanna (E H Porter) and Her glad game - the philosophy of life that never fails.

    Cum se mai spune si pe aici si pe acolo: 'Every cloud has a silver lining'..Nu?

    cheers!:p

    pentru textul : palimpsest de ani și gunoaie de
    __________________________________________________
    14 Sep 2012
  • margas Îmi place mult schimbul de idei și aici chiar a fost

    Îmi place mult schimbul de idei și aici chiar a fost super. Mă rog, mai puțin partea în care Paul mă acuză de fustiță fără să bage mâna să verifice dacă n-oi avea și eu pe undeva, bine ascunsă, o anagramă ca a lui.
    Însă răspunsul meu cred că se găsește destul de clar exprimat în comm-urile anterioare și, dacă îmi este îngăduit, Virgil, o să sintetizez aici încă o dată. Eu cred că nu poezia ar putea fi pe moarte (și nu doar poezia, putem extinde la muzica clasică, la pictură, you name it...) ci forma (formele) ei de manifestare, iar aici tehnologia are un cuvânt greu de spus. Poate ăsta ar fi un subiect mai 'la obiect' ca să zic așa, de dezbătut, și nu o întrebare cvasi-retorică de felul celei din titlul acestei mese rotunde dar care, după cum se dovedește, atunci când la ea apar niște personaje cu o părere mult prea bună despre propria mult prea inflamată persoană, devine colțuroasă.
    Margas

    pentru textul : Este adevărat că poezia este pe moarte sau nu? de
    __________________________________________________
    24 Feb 2012
  • Anonim placut

    Lyset, prin versurile tale ai reusit sa transmiti o stare. Si poate ca s-ar fi continuat daca nu ajungeam la acea "pagina alba in suflet". Da, mi-a placut bineinteles si acea incheiere! Cu siguranta te voi mai citi!
    p.s. poate elimini acele "surplusuri" mentionate de Profetul.

    pentru textul : e prea mult? de
    __________________________________________________
    02 Ian 2010
  • Aritmosa

    o poezie despre ritm și totuși dincolo de el, dacă ne luăm după titlu. mi-au plăcut îndeosebi “ca o lamă / împingînd înainte universul” și finalul, “izgonit pentru a se naște / ritmul creștea”, a cărui idee mă duce la ceva ce am scris de curând, însă nu atât de abstractizat, ci un pic mai personalizat: „tata – el mă izgonește dându-mi un nume / și tot el mă cheamă temător dinspre lume”.

    pentru textul : aritmie de
    __________________________________________________
    06 Oct 2006
  • a.a.a. eroare 3

    "cat despre vocativ, probabil va referiti la propozitia incidenta" - nu, mă refer la vocativ.

    Probabil faceţi apel la faptul că propoziţia incidentă este răspunzătaore şi cu precizarea autorului, a unui personaj, a unei persoane etc. În cazul acesta, o propoziţie incidentă ar fi aceasta:

    sau poate dumnealui, domnul Agheorghesei, şi-a format - unde se precizează o persoană.

    În cazul dumneavaostră, adică aici:

    sau poate dumneata domnule Agheorghesei, avem de-a face cu o abordare, adresare directă prin folosirea apelativului, aşadar, cu vocativul prin definiţie.

    Cred că e o atitudine utilă - aceasta de-a nu vă demonstra cunoştinţele gramaticale...

    pentru textul : mistică de
    __________________________________________________
    06 Iul 2012
  • lucian

    ultima strofa e un adevarat epitaf.

    pentru textul : Umbra Îngerului de
    __________________________________________________
    02 Noi 2006
  • yester atunci ar dispărea nuanța de

    atunci ar dispărea nuanța de veșnicie ca posibilă clientă, Virgil.

    pentru textul : Birjar așteptând veșnicia de
    __________________________________________________
    01 Iul 2011
  • CRistian .

    Bine Mariana! Hai la o cafea virtuală...c-am obosit deja.

    pentru textul : nupoem de
    __________________________________________________
    28 Aug 2013
  • Vio_B primul vers este promitator.

    primul vers este promitator. apoi, eu cred ca pui prea mare accent pe "pastel" în acest poem, uitând putin mesajul. în rest o poezie placuta "ochiului", ca un "copac cu flori". cele bune

    pentru textul : izbăvire de
    __________________________________________________
    27 Mai 2011
  • CRistian .

    Like!

    pentru textul : O toamnă despre care n-am spus nimic de
    __________________________________________________
    28 Aug 2013
  • emiemi

    Patetica incercare, domnule Hamat. Am ris cu pofta, puteam sa pariez ca asa se va intimpla, ma uitasem de doua ori inainte, altfel nu faceam reprosuri de doi lei. Cit despre afirmatiile mele gratuite, iar ma faci sa zimbesc. Exista unii oameni care se cred buricul poeziei, au scris cite ceva si cred mari autori. Comentariul dumneavoastra a intrecut orice masura a limitei mele de bun simt. Sunteti pe un site de literatura nu pe un site de pupincuristi. Ceea ce vedeti dumneacvoastra ca afirmatii gratuite din pacate v-o mai pot spune inca alte patru persoane. Ironia comentarului meu se datora arogantei cu care raspundeti. Se pare ca din punctul meu de vedere nu sunteti numai arogant ci nu va cunoasteti valoarea. Au fost altii pe texte de-ale mele care mi le-au desfiintat in termeni mult mai duri, dar am priceput ca intentia lor nu era sa denigreze ci sa corecteze. Repet stiu foarte clar ce era scris, corectura dumnevoastra nu schimba cu nimic aroganta cu care va sustineti capodoperele. Este dreptul dumneavastra sa va credeti singurul geniu in viata, eu nu inghit astfel de atitudini. A, ca era sa uit, faceti va rog difirenta intre afirmatii gratuite si comentariu pe text. Macar de-ati fi avut ce de sa sariti asa muscat in sus. Parera mea ramine e un text prost cu o aroganta pe masura. Iar gestul de a corecta dupa ce vi s-a semnalat mi se pare lipsit de orice bun simt. Se putea spune ca e o greseala de tastare, dar nu, domnul geniu se crede si singurul vazatori in lumea orbilor care nu-l apreciaza. Cit despre domnul Stoica va rog luati patru perechi cinci perechi de ochelari si reciti cu mare atentie ce am scris: nu am auzit, nu inseamna ca nu e. daca doriti sa va recomandati va recomand Cinema Magazin, aici nu se impune o lectura sau un autor domnule Hamat. Fiecare are bagajul lui de cunostiinte.Faptul ca tipati in gura mare va descriteaza si mai mult. Am pus punct aici. Nu am ce sa discut cu oameni care nu-si vad lungul nasului.

    pentru textul : I have a dream de
    __________________________________________________
    04 Ian 2008
  • Kranich

    poetul pe post de xerox e cumva cel care-mi dadea lectii de viata pe un text mai vechi? lasa, neverending, altora li se termina si le cad penele. kranich

    pentru textul : kreițerova sonata de
    __________________________________________________
    07 Ian 2009
  • alma Adevărat a înviat!

    Frumos scris...

    pentru textul : Hristos a înviat! de
    __________________________________________________
    18 Apr 2009
  • alba Virgil

    Acel ceva este o poezie a lui Mircea Ivanescu.
    Si subiectul este despre poezie, nepovestitul in poezie.
    Poezia este altceva decat sa povestesti ? A povesti inseamna a face reportaj ?
    A scrie defectiv de subiect si idei este poezie ?
    Exista reporteri-poeti si poeti-reporteri. Tot asa cum poeti-prozatori si prozatori-poeti. Sunt azvarliti din Paradisul fericit si plictisitor ?
    Dupa cum vezi parerile sunt multe si lumea este plina de intamplari.

    Hai sa cautam cliseele. Tu pe ale mele eu pe ale tale.
    Critica este valoroasa atunci cand scoti viermele din marul viermanos. Altfel trece si la celelate.

    O precizare. Am intrat de nici doua saptamani in grupul vostru la aprobarea voastra. Am facut cerere, am prezentat 3 texte si am fost aprobata.
    M-am trezit in mijlocul unei arene antice fara nici un zid in spate. Buna ziua nu mi-a spus nimeni.
    Am acceptat provocarea, este chiar interesant. Zanganitul sulitelor imi starneste neuronii.

    Aceasta este o poezie nereportaj ? :

    Trip III

    Îmi place să mă plimb fumat cu dricul
    Prietenului meu Petrică
    Fix pe locul mortului
    Prin noapte
    După o zi lungă la tribunal
    În care m-am jucat cu vieţile justiţiabililor
    Sub robă, în tricoul cu inscripţia
    FOLLOW NO RULES
    Şi să mi se şteargă din priviri străzile
    În timp ce privesc
    Cu gândul la acest poem
    Fără de care foiţa de orez ar fi goală
    Sub ochii tăi trişti
    Pentru că cei ce citesc poezie sunt trişti
    Şi eu sunt trist
    Când mă plimb culcat cu picioarele spre uşă
    În dricul lui Petrică
    Şi-ţi recomand să te duci la cel mai apropiat coffe shop
    Să bagi un gram în tine
    Şi să reciteşti când te-ntorci
    Trip III

    Astept parerea cu nerabdare, si mai ales, as vrea sa imi explici fiorul poetic al acestui text. Poezia din aceasta poezie.
    Nu de alta, dar am o parere destul de scurt conturata despre cititor si libertatile lui de re-creatie a textului.
    Si se mai poate sta de vorba.

    pentru textul : Devorah de
    __________________________________________________
    14 Ian 2010
  • margas așa e,

    așa e, scuze ai dreptate

    pentru textul : alter ego de
    __________________________________________________
    30 Noi 2011
  • margas Interesant poem are o aură

    Interesant poem are o aură autobiografică sau mă înșel? Îmi place că nu am citit iar obișnuitele prețiozități.
    Margas

    pentru textul : poem pentru dobrogea de
    __________________________________________________
    11 Ian 2012
  • Călin Sămărghiţan

    Francisc, mai hai și spune. Anna, văd că rezonanța într-adevăr a atins acolo o coardă, căci ai văzut, da, în spatele pădurii am ascuns altceva. De fapt în spatele oricărui lucru se ascunde cu totul și cu totul și cu totul altceva.

    pentru textul : Cântecul pădurii către cel ce moare în frunzele ei de
    __________________________________________________
    11 Dec 2006

Pagini