Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2025
  • alba Domnule Virgil

    Iarasi sunt in coada de peste. Din comentariul dumneavoastra trebuie sa inteleg ca Devorah nu este poezie ? ci reportaj... ?

    poezia e altceva?

    nu trebuie să povesteşti în poezie – am citit
    un sfat către un tânăr poet – deci să nu povestesc
    cum, foarte devreme, ea se scula dimineaţa, şi aşezându-se pe pat
    aştepta să i se liniştească respiraţia, cu faţa în mâini –
    să nu spun nimic despre chipul ei atâta de obosit
    încât i se încovoiau umerii, în faţa oglinzii, când
    se pieptăna încet. să nu-mi mărturisesc spaimele
    lângă faţa ei înstrăinată, întoarsă de la mine.
    să nu umblu cu versuri, ca şi cu oglinda în mâini
    în care se răsfrâng acele dimineţi cu lumina cenuşie
    dinainte de zori. poezia nu trebuie să fie reprezentare,
    serie de imagini – aşa scrie. poezia
    trebuie să fie vorbire interioară. adică
    tot eu să vorbesc despre faţa ei înecându-se, căutându-şi
    respiraţia? însă atunci ar fi numai felul în care eu vorbesc
    despre faţa ei, despre mişcările încetinite prin straturi
    de remuşcări tulburi, de gânduri doar ale mele,
    ale imaginii ei – ar fi numai un chip, o imagine –
    şi ea – adevărata ei fiinţă atunci?

    -----------------

    Domnule Bobadil, recomandarea cu cititul este valabila pana in copârşeu ... cu toate ca se scrie si nu citesc decat prietenii... sau dusmanii care cauta puncte de atac.
    Doar daca nu ati vrut sa spuneti ca sunt o inculta si m-am trezit si eu dimineata dupa viscol cu un dicteu automat pe care m-am gandit, in exuberanta mea, sa vi-l impartasesc.
    In acest caz trebuie sa accept ca ati spus-o destul de delicat, lucru pentru care va sunt recunoscatoare.
    Ma duc repede sa las pe Nichita si Plath, Blaga si Dante, Dickinson si Eminescu,
    Miorita si Mesterul Manole, Ovidiu si Isanos, Baconsky si Schiller, Eichendorff si Whitman.
    Doar trebuie sa ating nervul timpului ! si asta cat de repede ca sa primesc puncte.

    OK ! Poate cea de mai jos este poezie...? sa stiu la ce ma aliniez.

    Luni dimineata dupa vacanta

    am deschis ochii, trezit de alarma mobilului
    i-as inchide la loc dar trebuie sa merg la munca
    n-am niciun chef, asta-i alta poveste. Ies putin
    la geam sa imi mai sara somnul

    am avut o noapte frumoasa
    insa acum a trecut. Dimineata asta ploua si alaltaieri
    mi-am vandut masina. Nu stiu cum dracu sa ajung la birou mai
    repede. Trebuie sa schimb de doua ori metroul, sa urc
    intr-un tramvai si sa merg vreun kilometru pe jos, ah
    ca am spart toata masina azi-noapte si n-am nici de taxi
    patru sute de euro mari si lati

    am auzit ca voi fi dat afara. Poate ca e mai bine
    mie nu-mi place munca deloc. Program fix, responsabilitate
    cearcane... si pentru ce? Pentru ideea ca peste cinci ani
    voi fi un om de succes, hm

    muncesc de patru luni
    si-o duc mai rau decat inainte. Bani mai putini, timp mai putin
    oboseala mai mare. Dar am pe cartea de vizita o titulatura
    de milioane, ce dracu!? La mine-n sat sunt un exemplu, ha

    sunt genul de ala caruia-i place s-o frece
    sa faca ce vrea, cand vrea si cum vrea. Vreau sa mai dorm
    vreau sa mai dorm, baga-mi-as. Hai ca dau si cu putina apa pe ochi

    Reverente,

    pentru textul : Devorah de
    __________________________________________________
    14 Ian 2010
  • Dihania

    putem fi reciclați. sau nu

    pentru textul : rece liniște de
    __________________________________________________
    03 Feb 2008
  • Sapphire

    De impus desigur că nu impunem nimănui nimic, doar recomandăm. Nu am contestat că acea notă avea legătură strictă cu textul, nefăcând însă parte din ea - ar fi absurd să susțin altceva; ți-am recomandat însă să nu mai folosești facilitatea comentariilor pentru a te comenta singur, pentru că nu pentru asta a fost creată. Sunt sigură că poți vedea rațiunea pentru care nu încurajăm comentariile autorului decât ca răspuns la comentariile altor membri. Altfel ne-am tot comenta singuri, în speranța că ne răspunde cineva, apărem la ultimele comentarii, sporim numărul de afișări etc. Uite că sunt câțiva oameni pe hermeneia care trebuie să se refere și la comentariile de sub text, deși ar prefera să aibă timp să citeasca un text in pace si sa se refere la el. Poate contribui și tu la rărirea necesității unor astfel de intervenții. Și sper să încheiem aici, pentru a nu intra în aceleași capcane ale off topicului. Simplu: dacă mai ai astfel de clarificări de făcut, nu este nici o problemă (eu spuneam și că poate mulți cititori ar vedea și singuri; desigur, este dreptul tău să consideri că cititorii tăi nu înțeleg dacă nu le explici). Dar te voi ruga să încerci să le introduci cumva în subsolul textului, și nu la comentarii, din motivele expuse mai sus.

    pentru textul : vreau să dansez pe lame de cuțite de
    __________________________________________________
    16 Apr 2008
  • yester Tudor,

    Tudor, ce înțelegi tu prin literatura adevărată? Știi, îmi pare că se repetă un dialog în care cineva susține arta pentru artă iar altcineva arta cu tendință. Să mă fac înțeles, după cum te-am înțeles bine în intenția remarcabilă (pentru mine) de a aprecia și versul clasic.
    Contextul imediat al poeziei lui Labiș, Moartea căprioarei, este o vânătoare în care un copil (precoce) nu înțelege de ce trebuie să facă, adică de ce să mănânce dintr-un animal nevinovat, iar emoția este împinsă în extrem până la antiteza verbelor a mânca și a plânge. Bun. După mine, aceasta este acea esență care rămâne, cum spuneai tu. Dar, tot vorba dumitale, trăim alte vremuri. Vremuri în care îmi pare mult mai dramatic și sensibil să constați același lucru în fața unei conserve de pește, ori în fața unui grătar. Pentru că lipsește atmosfera aceea, pentru că ea a fost în autorul textului, fără sprijin intens cum e în cadrul prefigurat de Labiș. Este mult mai greu să pescuiești cu undița decât cu năvodul.
    Acum, referitor la progresul în literatură, îmi aduc aminte un dialog al lui Țuțea cu un prieten proaspăt trecut la creștinism în care îl întreabă: ei cum e?/ Sunt creștin, am evoluat!/Nu, doar te-ai luminat! îi răspunde Țuțea. Și în artă, eu cred că e vorba despre o iluminare mai degrabă decât de un progres, deci și aici sunt de acord cu tine.
    Despre timbrul original la Labiș, permite-mi să am opinia lui N. Manolescu.
    Despre poetul copil... era un activist convins și foarte stimulat, avea prestație și era respectat ca un bun orator. Iar de pe la vârsta lui mulți își încep maturitatea.
    Revin însă la Shakespeare și Iliada, este de la sine înțeles că valoarea le este incontestabilă. Dar fii sincer cu tine... de când nu ai mai citit din Iliada, sau un sonet de Shakespeare? E drept, ne mai urcăm în trăsuri când suntem romantici, dar nu plecăm cu ele în Canada. Hugo e la fel de valoros pentru mine ca Voltaire... dar Tolstoi nu are egal. Prin urmare, valorile în timp își au rostul lor, acela de a ne motiva să gândim mai mult și mai frumos (poate, zic), le apreciem valoarea, dar uităm să ne raportăm la ele.
    Iar concluziv, mulți nu știu prin ce un text este literatură sau buletin meteorologic, nu au bazele teoretice pentru asta.
    Cam asta vreau să spun și îți mulțumesc pentru tonul profesoral, doar asta ești și nu numai...
    cu gând bun!

    pentru textul : domnule Labiș de
    __________________________________________________
    25 Oct 2010
  • ioana catalina ... foarte frumoasa ultima strofa.

    foarte frumoasa ultima strofa. Mi-a placut in mod deosebit imaginea pasarilor dand din cap.Unele gratioase, altele repezite...

    pentru textul : mecca fluturilor de
    __________________________________________________
    26 Mai 2011
  • francisc

    "atunci" a fost unul din motivele ptr care am inceput sa scriu. textul meu reprezentativ ptr "atunci" este acesta: Mamei Urcă movila craniilor umane și contemplă nuditatea primordială și vezi care răufăcător care binefăcător țipă mai tare la Timp. Ascultă, omule, nunta cuvintelor, roată, - această tainică arcă maternă - și vezi care mâini de copil, scrijelind, îți caută Fața.

    pentru textul : ce am scris "atunci" de
    __________________________________________________
    13 Mai 2006
  • Sapphire

    Stefan Doru Dancus, știm bine cât de împărțite sunt părerile în această privință. În anumită măsură, tind să îți dau dreptate, mai ales în ceea ce privește literatura română, dar pe de altă parte poate nici nu m-am aplecat eu suficient în căutări în această direcție. Marina, nici nu am pretins a fi mai mult decât un exercițiu. Optzecist să fie, dacă spui tu. Sincer? Nu. Nu știam că așa se numește perioada aceea a lui de început (parcă scria SF la începuturi?!), dar e interesantă apropierea ta.

    pentru textul : Regele pescar de
    __________________________________________________
    03 Apr 2007
  • Virgil înseamnă că ai înțeles total

    înseamnă că ai înțeles total greșit precizarea regulamentului. oricum eu am obosit ca să mai explic. și ceva îmi spune că problema nu își are originea la emițător.

    pentru textul : eu şi tocitul meu cal de lemn de
    __________________________________________________
    28 Sep 2010
  • Alexander .

    redarea unei stari, intr-un mod cursiv, chiar daca poate nu atat de original, cu unele imagini putin cautate (vezi forta de a te misca). oricum, raman cu un plus citind aceste versuri.

    pentru textul : ..que la vie est belle? de
    __________________________________________________
    02 Iun 2012
  • bobadil parere

    Virgil,
    Este părerea ta, o respect, dar duelul meu este cu Vlad.
    M-ai convins însă... pornesc unul și cu tine ca să nu rămâi așa, off-topic.
    All the best

    pentru textul : turburisme de
    __________________________________________________
    09 Ian 2014
  • Virgil dimpotrivă, eu cred că acest

    dimpotrivă, eu cred că acest text se poate transforma în două texte sau poate deveni chiar început de nuvelă.

    pentru textul : cerul vânăt mă doare timid a bătătură de
    __________________________________________________
    16 Iun 2012
  • Ioana Dana Nicolae

    În prima parte ai scris din perspectiva inocenței, un copil vede "arborii îngeri plătiți" și "iar îngerii erau semne mari cu creta pe zidul gros dintre noi"; în a doua din perspectivă matură, dar ai ratat finalul, e prea chinuit: "descopeream încet frumusețea inițiativei absente" Dau peniță pentru tehnică, faină lucrătură, și pentru imaginile amintite.

    pentru textul : antiplatonice VIII de
    __________________________________________________
    14 Feb 2007
  • lucian

    iertare vin sa cer acum. dorinta de a avea cartea fratelui dancus, m-a facut sa imi pierd mintile. multumesc tuturor pentru intelegere!!! ca un comentariu adresat poemului, imi amintesc versurile lui Blaga: "sapă, frate, sapa, sapa! / pan-oi da de stele-n apa!"

    pentru textul : Scrum XXIII de
    __________________________________________________
    20 Iul 2007
  • a.a.a. - r-uri -

    D-le Gorun, Paul, Silvia, pentru timpul, disponibilitatea, rezonanţa şi indulgenţa voastră, mulţumesc!

    pentru textul : Scurtmetraj cu bărbat şi femeie de
    __________________________________________________
    18 Noi 2013
  • Aranca

    da, poate ai dreptate, ma gindesc. pastrez finalul. tin la el.

    pentru textul : helioză de
    __________________________________________________
    16 Iun 2006
  • emiemi

    Prima strofa mi se pare putin cam haotica, mai ales ca "noapte avida de dragoste" mi se pare o stingacie. In rest, in opinia mea, mi-a placut jocul acesta.

    pentru textul : vine ploaia. ascunde-te sub iarbă de
    __________________________________________________
    20 Mai 2008
  • Sancho Panza Bună seară

    Silviu, iartă-mă, dar textul ăsta s-a născut bătrân și bolnav... Dacă tot ne propunem să scriem în dulcele stil clasic, e necesar, aș zice, să respectăm măcar normele prozodice. măcar atât.

    pentru textul : Să învingem marele obstacol de
    __________________________________________________
    24 Iun 2009
  • bobadil părere

    simțit poem, mi-a plăcut
    pe undeva însă m-am pierdut... pe la jumate., pe la pigrafa aia, apoi parcă prea multă simbolistică religioasă, nu sunt un fan, recunosc
    dar una peste alta, un poem bun al acestui autor care scrie ca un tăvălug după principiul cine nu e cu mine e împotriva mea
    cred că mai multă discreție și subtilitate (și nu mă refer aici la metafore pentru că ele pot fi deloc subtile ci chiar foarte zgomotoase) ar îmbunătăți registrul... însă nu-s convins că asta poate fi acceptată ca idee de stil de către acest autor fundamentalist bullish
    e doar o părere

    pentru textul : restul ar fi spus prematur de
    __________________________________________________
    01 Iun 2013
  • Ela

    Virgil. Spune-mi te rog unde am răspuns laconic? Și te rog să îmi precizezi ce înseamnă dimensiunea comentariului. Fiindcă am răpuns mai jos destul de clar Ancăi Florian la comentariul ei. Nimic mai mult. Trebuia să mă rezum la mai puțin sau să scriu mai pe larg? Am răspuns exact la ceea ce s-a referit ea. Nici mai mult, nici mai puțin. Da, voi fi atentă la corectitudinea comentariului și la a nu mai scrie "scuze", "mulțumesc". Și totuși nu sunt singura care scrie mulțumesc pentru un comentariu. Aș dori să îmi clarifici la ce anume te referi exact. Cu ce anume consideri că am încălcat regulile prin comentariul anterior.

    pentru textul : nu suport vara asta verde-gălbui de
    __________________________________________________
    14 Iul 2006
  • bobadil

    Mie mi-a plăcut acest dialog, e de recomandate, umila mea parere. La capitolul "așa DA" uite ca avem dezbatere de idei cu scântei pana si Gorun zice un fel de "pas-parol" :-) Bravos voua, chapeau bas, Andu

    pentru textul : (3) Câte ceva despre Cantor, Aristotel și Dan Puric. Primul intermezzo: Caragiale & fizica cuantică & dialetheismul de
    __________________________________________________
    13 Oct 2008
  • solomon acum bati tu campii

    Emi - sau Paul :) - reactionezi si argumentezi ca un votant care nu are nicio legatura cu jurnalismul. pe mine nu ma ingrijoreaza diaspora care nu merge la vot, pentru ca nu are chef sau nu are timp si bani sa circule pana la prima urna de vot de la ambasada din localitatea Y, iar cand merge este luata cu autocare branduite si dusa fix unde trebuie (am lista si modul de organizare, unde, cine si ce si cu cat per persoana). diaspora a ales sa fie diaspora si atat. ma ingrijoreaza prezenta la vot a electoratului traitor in tara, dar, mai ales, preferinta la vot a segmentului 18-25 care argumenteaza alegerea lui Basescu pentru ca "tipul e cool", pentru ca e "pe bune" si e "anti-comunist". colegi de-ai tai, mari poeti, aduc astfel de argumente. fireste ca habar nu au despre povestea de la Anvers, despre flota si alte gainarii, pentru ca nu citesc presa si nu sunt interesati de adevar. pana la diaspora, trebuie rezolvata problema aici, in Romania. mai mult, nu se poate ca un jurnalist ca tine sa nu stie ca, de fapt, diaspora nu a votat la propriu si ca listele au fost aranjate. multi dintre cei care au votat habar nu au ca au facut-o si in niciun caz cu cine. aminteste-ti de miscarea Nica si urmarile. ia in calcul cine a organizat campania, ia la rand ambasadele romanesti din fiecare stat si vei vedea cum au functionat lucrurile. cel mai simplu exemplu este cel de la Paris. banuiesc ca ati mai avut astfel de discutii pe H, pe tema asta, nu sunt la curent. daca te intereseaza mai multe despre ce a fost si de ce, te pot ajuta. tot ce vreau este sa renunti la superficialitatea asta de poiana lui Iocan, cel putin tu, ca ziarist.

    pentru textul : despre inundaţii. altfel de
    __________________________________________________
    24 Iul 2010
  • Virgil mai bine nu mai zici nimic ca

    mai bine nu mai zici nimic ca zici in plus. tot ce ai listat tu mai sus demonstreaza ca, dimpotriva, indelunga mea rabdare a fost chiar mai lunga decit conditiile pe care le-am pus in prealabil. te asigur ca toti care au devenit membru corespondent pina acum au fost inactivi mai mult decit cei din lista de fata. de fapt eu am fost cel ingaduitor. iar tu califici bunavointa mea drept nedreptate. well... este si asta o perspectiva cu siguranta.
    si mai exista un motiv. pina acum citeva zile nu am avut niciodata moderatori pe Hermeneia. am lucrat cu doi editori. ei bine cind ai sa faci tu mai mult si mai bine, cind ai sa duci un site ca acesta cu sute de autori, mii de texte si zeci de mii de comentarii mai mult de sapte ani doar cu inca doi sau trei oameni, si nu ai sa mai ai si lucruri pe care nu mai apuci sa le mai faci, sa ma anunti si pe mine sa ma duc sa il vad. deocamdata nu te manifesti decit ca o hiena care abia asteapta sa atace cind un animal este obosit. niciodata nu ai avut un cuvint pozitiv despre Hermeneia. desi ai profitat de serviciile ei ani de zile. da, amabil, civilizat... disgusting. ..

    pentru textul : numai umbra de
    __________________________________________________
    09 Oct 2012
  • a.a.a. Felicit şi eu pe Silvia. Este exact

    Felicit şi eu pe Silvia. Este exact cum mi-o imaginam.

    Îmi pare atât, atât de rău că Raluca (Şandor) Gorcea a plecat de pe Hermeneia, cu atât mai mult cu cât a făcut-o pentru motive care nu aveau legătură cu site-ul. Felicitări şi ei. (De notat că a câştigat cu proză, nu cu poezie; ceea ce e de admirat - e "ambidextră").

    Raluca Blezniuc, mulţumesc nult!
    (Nu am spus că am câştigat şi Trofeul festivalului pentru că nu am făcut-o - sunt două concursuri diferite: Tradem (unde am luat premiul I) şi Moştenirea Văcăreştilor (unde am câştigat locul I şi marele premiu).

    pentru textul : Autori Hermeneia premiaţi la Târgovişte de
    __________________________________________________
    14 Noi 2011
  • nicodem thank you,

    thank you very much, cum ar spune piers morgan, corina! empatizez cu tine, citesc, citesc, citesc şi iar citesc până când braţele robotice le simt că mă iau de ciuf. am să mă gândesc la acea precizie, ai cumva vreo sugestie? ajută-mă!

    la final, cântecul de lebădă e un fel de "riddle", încearcă să-l ghiceşti dacă poţi. dacă nu, am să ţi-l servesc pe tavă după ce se mai răceşte atmosfera.

    pentru textul : Salome de
    __________________________________________________
    01 Oct 2012
  • Anonim un final care ]mi place mult

    un final care ]mi place mult emilian

    dacă aș fi știu că dumnezeu e un executor bancar
    nu mi-aș fi făcut descoperire de inimă
    nu am achitat rata la timp și-acum plătesc
    o treime din ce trăiesc pînă cînd se va stinge
    pustiul

    astăzi cerul e insula utoya
    trag la întîmplare în îngeri

    pentru textul : london here i come de
    __________________________________________________
    25 Noi 2011
  • Aranca

    yester, ai putea te rog, sa revezi textul in franceza?

    pentru textul : ...I'm growing like spells... de
    __________________________________________________
    05 Feb 2007
  • Virgil

    banuiesc ca nu imi "raspunzi" mie aici, bobadil, pentru ca daca o faci ceea ce spui tu nu are nici o legatura cu ce am spus eu

    pentru textul : mount palomar de
    __________________________________________________
    23 Mai 2008
  • Ardagast Domnule Andu Moldovan,

    Sper ca o eventuală lectură a prozei să fie mai plăcută decât versurile. Mulţumesc de trecere şi aştept, pe viitor, comentarii la fel de sincere!

    pentru textul : Dincolo de
    __________________________________________________
    07 Iul 2010
  • sebi tare m-a canonit

    mă refeream la titlu. voiam ceva ”tare”, un verb. am scris poezia în 10 minunte, iar titlul l-am căutat două ceasuri! uneori e invers. Corina, domoale plecăciuni!

    pentru textul : strig către silabe de
    __________________________________________________
    06 Oct 2013
  • Virgil Adriana

    mulțumesc, Adriana. încerc să le aduc înapoi cît de repede posibil. am acum un interes personal, nu? :)

    pentru textul : despre dragoste numai de bine de
    __________________________________________________
    16 Ian 2010

Pagini