Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2025
  • bobadil

    Beh, lasa ca mai scrie Asztalos si cate unul din asta, da' dup-aia scrie si unul din celalalt, cam asta am invatat eu din ceva viata virtuala si literara pe deasupra pe care am impartit-o cu acest co-iepure chinezesc de-al meu. Eu ti-as da si penita pentru poemul asta si stii de ce? Pentru ca melodia mea preferata e din bucata mea de paine a Romicai Puceanu si sa-mi spui tu mie care-i om si care-i caine? Dar nu dau, ca vreau sa revin la o intrebare mai veche, mai stii cum iti zicem eu de nu intelegea nimeni ce am cu tine? ca daca iti amintesti, si imi ingadui si mie sa-ti ofer o explicatie, ai o penita intelectuala de apreciere de la mine.. Cu plecaciune, Andu

    pentru textul : Bestial Planet de
    __________________________________________________
    15 Oct 2008
  • aquamarine Cum ajung la un calculator,

    Cum ajung la un calculator, am sa - l refac. E asa din word, desi era spatiat la un rand, ceva n- a iesit ca de obicei.
    Sincer, nu mi- e mila , decat un pic, doar ca si eu sunt la fel tine, asa , ca utilizator de internet. :))

    pentru textul : construct de
    __________________________________________________
    09 Mai 2015
  • aalizeei

    Am citit toate lucrările postate de Ionel Bostan pe site și recunosc, a fost un exercițiu interesant. Nu insist pe plusuri - avem deja semnale pozitive – voi trece direct la observație: autorul este îndrăgostit peste măsură de paranteze, ne oferă cu insistență, chiar în text, „note de subsol”, după părerea mea inutile, mai ales că sînt ușor de evitat/reformulat. Exemple: “până la urmă rana (mortală a) armei”- pînă la urmă rana mortală a armei. “(„mintenaș” nu se întrebuința deloc pe la noi, giurgeștenii fiind, de felul lor, mai neumblați prin lume)” –știu că autorul se întreabă dacă nu este confuz și dacă nu este cazul să ne lămurească matematic, mintenaș cu o nouă acoladă, dar nu este cazul, riscăm să insultăm inteligența cititorilor. “în ruptul capului să i se întâmple ceva lui Petrișor (cum îl botezaseră pe copil). Evident se găsesc și aici alte formulări, evitînd astfel parantezele. E păcat să oprești curgerea textului și să îl transformi într-o listă de footnotes/endnotes. Mă opresc aici, las autorului libertatea de a cumpăni. Cititorul așa cum a văzut el, Cu stimă!

    pentru textul : Motanul Fuior și Securitatea statului de
    __________________________________________________
    08 Feb 2008
  • bobadil the silence of the lambs

    I loved this one
    'children rush to me like lambs to their mother-sheep'
    ... and only few other unwritten lines from the unwritten book.
    It was a complex reading, I felt like spendind a long Sunday afternoon at the animal farm preparing a late-night lunch for whoever stays awake so long... with all those smells!

    pentru textul : Well... de
    __________________________________________________
    10 Mar 2013
  • Virgil "mama poetilor ratacitori", alma,

    "mama poetilor ratacitori",
    alma, chiar nu poate? de ce dupa atitea incercari jenante nu ai inteles ca vorbesti prostii? apreciez "altruismul" tau, vocatia asta de "maica tereza", sau "mama pisicilor", sau "mama poetilor ratacitori", sau cum oi mai vrea tu sa fii sau sa fii vazuta, dar e pur si simplu de ajuns. de unde stii tu ca el nu poate? esti editor pe hermeneia? si daca ai astfel de intrebari administrative chinuitoare de ce nu le pui acolo unde trebuie? de ce nu folosesti caile pe care le-am pus la dispozitie?

    pentru textul : Viraj mult prea strâns de
    __________________________________________________
    23 Noi 2011
  • Lentib

    Ecaterina, 1.citez din crezul tău artistic : "gestionez patetismul ca și cum e mai important decît să gîndim în imagini de fapt ce e important și cum se împacă asta cu nevoia de fugă se mai spune că trăim prin alții" Fiecare poezie are patetismul ei și mă mir că nu știi acest lucru. 2.Ana are mere.Tu nu ai proprietatea termenilor.Poezia aste o formă de abstracțiune. 3.Ești o poetă talentată dar rebelă doar la nivelul comentariilor.La vârsta ta , crezi că ai pătruns sensurile infantilismului și te poți hazarda în asemenea aprecieri ? Eu te stimez, încearcă te rog să te ridici la valoarea poeziilor tale, Laurențiu

    pentru textul : ochiul lui van gogh de
    __________________________________________________
    25 Iul 2008
  • Younger Sister Nu-mi amintesc, era un cântec

    Nu-mi amintesc, era un cântec, am redat textul din memorie. L-am şters.

    pentru textul : Timp şi nisip de
    __________________________________________________
    16 Sep 2012
  • bobadil

    Poemul e bun, ideea e centrala. Insa cred ca ai introdus cam mult balast. "Fotoliul enorm din piele" cred ca e deajuns "fotoliul din piele" (ai vazut fotolii din piele mici, inghesuite?) "fara absolut niciun zgomot" la fel "fara niciun zgomot" e mai non-pleonastic, "pielita timpanului" e hilara, de ce nu simplu "in timpan, in meninge" (sau atunci in pielita timpanului si in pielicica meningelui :-) "un fel de rastignire sublima" - exagerat de ce "un fel de"? aici "intr-o rastignire sublima" ti se pare ca nu e de tine or what? "asteptari imposibile" e cliseu. Pe final nu prea mai am de carcotit :-) Un poem bun, imi place ca Virgil scrie lately. Penita nu mai dau ca dup-aia imi ies vorbe, dar se subintelege. Andu

    pentru textul : memento II de
    __________________________________________________
    27 Iul 2008
  • Sapphire

    Nu prea sunt sigură ce ai dorit tu să iasă aici, dar îți voi spune că a ieșit ceva mult prea aproape de manele, din nefericire. Cea mai relevantă sub acest aspect este strofa a patra. Nu salvează nici ușorul iz ironic, pentru că nu știu de ce am impresia că e mai mult involuntar. Încearcă să triezi singură ceea ce scrii, și să citești cât mai mult literatură. Din păcate, nu găsesc nici o soluție pentru textul acesta, altfel aș fi încercat.

    pentru textul : reborn de
    __________________________________________________
    04 Iun 2006
  • Ecaterina Bargan

    vorbele tale inca o data rostite de noi nu pot fi decit altfel. doamne, ce amanuntit, explici procesul asta de emanare a sunetelor "te iubesc". parca ai ecplica un proces biochimic, sau o reactie in acest gen. probabil ca ai vrut tu rima ceea in final, pe mine nu m-a impresionat, dar daca este moftul tau. fie.

    pentru textul : Metamorfoze de
    __________________________________________________
    30 Iul 2008
  • Lentib Nuţa Crăciun - Madrid

    Am fost contactat de cenaclul RefleXos. Te rog caută-mă pentru detalii la adresa de mail din profil.

    Se pare că adresa ta nu e validă.

    Toate cele bune!

    pentru textul : Premiile "RefleXos" de
    __________________________________________________
    16 Mai 2010
  • Gebeleizis

    Dargă Marina, mulțumesc pentru comentariu. Am corectat greșeala de tipar. Și mie îmi place mult Sofia Vicoveanca, și nu numai pentru că e bucovineancă. După părerea mea e una din cele mai valoroase voci ale folclorului românesc. Cum i-am promis și Leei, va veni și continuarea cum găsesc ceva timp și inspirație. Iar când se vor strânge destule istorii din munții unde am copilărit, poate că voi încerca și să le public într-un mic volumaș. Povestea cu ciobanii ("Așa ceva nu se există") a apărut deja în "Nord Literar" la Baia Mare...

    pentru textul : Fiarele (I) de
    __________________________________________________
    25 Noi 2007
  • Virgil

    ce e aia „ființă agonică”? ce e aia „cetate agonică”? „lume agonică”? ce fel de „complement” este cuvîntul „vitualiter”? Personal nu văd polemica. Văd însă parodia.

    pentru textul : clona_terorista de
    __________________________________________________
    25 Aug 2007
  • aliz da, acum înţeleg

    da, aşa înţelesesem când am citit comentariul. ai dreptate în legătură cu repetiţiile, însă eu cred că asta face textul să fie diferit, îi dă un caracter personal pentru că, de fapt, e un poem confesiv. voi ţine cont totuşi de sugestia ta. mulţumesc :)

    pentru textul : trembling de
    __________________________________________________
    23 Ian 2014
  • vladimir

    Gasesc aici o perspectiva eccelctica superioara celor incercate de Virgil si Ela in poeziile de astazi insa cred ca tehnicizezi prea mult... poeziile tale ajung sa fie ca niste pasari impaiate, aproape perfect realizate dar fara viata... simte-te libera sa gresesti si sa nu-ti pese de asta... e ciudat textul acesta care nu stie sa se apropie de lector... fa-l viu Alina, resusciteaza ce mai merita sa fie spus. Si vorba unui prieten comun... cai batatorite la nivelul ideii.

    pentru textul : shortcut to L.L. de
    __________________________________________________
    24 Feb 2006
  • Snowdon King si inlocuieste si jedegetele

    si inlocuieste si jedegetele alea sau ce-s ele cu degetele

    pentru textul : Umbra. de
    __________________________________________________
    16 Iul 2011
  • Djamal

    Marina, îți respect părerea și-ți mulțumesc pentru sinceritate. Eu așteptam să-mi comentezi poemul Copac și chiar sunt curios să aflu părerea ta. Cu respect și prietenie

    pentru textul : Haiku-uri de
    __________________________________________________
    08 Iul 2007
  • Crin ”Din cauza ta umblu cu gândurile la vedere!”

    Cîtă cursivitate! Te citesc cu mare plăcere! Ador textele care se desfășoară cu atîta seninătate în curgere încît simți că alergi. Bun, asta e legat de construcție. Acum.. de conținut. Ideea de eu-Dumnezeu, cădere, unic Dumnezeu, dialog cu Dumnezeu, condiția umană, nu e nouă dar nici nu tocmai obosește, că s-ar sinucide toți filozofii. Ideea se digeră relativ ușor tocmai din cauza discursului cursiv, ironiei și sarcasmului. Face dintr-o lectură care în sine are un subiect greu, să discuți spiritualul în termeni de micoze.. nu-i tocmai de colea. Oricum, ești cel mai bun prozator care îl descopăr în ultima vreme. Ah și ce mă bucur, și ce mai sper că textul asta nu e a one time thing behavior.

    pentru textul : Jurnalul unui condamnat de
    __________________________________________________
    09 Iun 2009
  • Sapphire

    Dacă toate micile întâmplări din viața noastră gen "twilight yone" ar fi poezie... Se înțelege foarte bine, chiar prea "facil" "mesajul", dar am impresia că am citit un mesaj într-o sticlă... pe masa din bucătărie, nu în ocean. Facil, cu alte cuvinte, iar poezia chiar lipsește. Desigur, este doar părerea mea, la fel ca și a antecomentatorului meu. Poți să răspunzi la fel, dar cel mai important este că tu știi să scrii în acea "zicere liberă" și să-ți iasă și poezie, dar aici nu e nimic de felul acesta. Fii tu mai exigent cu tine, până să fim noi. Din autosuficiență nu progresezi. Mai bine să îți spui tu singur că nu e bine, iar noi să te lăudăm, decât invers.

    pentru textul : arie de acoperire de
    __________________________________________________
    26 Oct 2007
  • angela nache mamier merci

    dragut acest semn amical ,stimata ioana...

    pentru textul : m-am construit pe o coloană infinită de
    __________________________________________________
    24 Iun 2013
  • Sixtus Voi

    sterge cealalta postare.

    pentru textul : Săgeata de
    __________________________________________________
    09 Iul 2010
  • Madim

    Ela, cum am mai spus, încerc să lucrez poemele în ultimul timp, să le concentrez, să ma debarasez de încărcături inutile. acest poem pe care tu îl apreciezi, nu este unul lucrat, este scris ca toate celelalte scrieri ale mele... dacă ție ți-a plăcut și nu ai găsit nimic de modificat, este un lucru extraordinar pentru mine. este un pas înainte. dacă tot mi-ai vorbit de un viitor volum la comentariul anterior, îl aleg și pe acesta, nu?:) p.s. - este o stare de detașare, un alt vis... liane și umbre. Madim

    pentru textul : Liane și umbre de
    __________________________________________________
    06 Feb 2006
  • Minicoleta Este permis!

    Multumesc, Cristina,
    Da, iti este parmis. Intotdeauna!
    am retinut pentru reflectare!!!

    pentru textul : Alt eu fără oase de
    __________________________________________________
    10 Iul 2010
  • Aranca

    citeodata declansezi nostalgia fara sa te gindesti la consecinte... versurile acestea sint deosebite: "firav, mic și gârbovit, bunicul meu vorbește în fiecare zi, vorbe lungi, cu dumnezeu" de unde ti-a venit titlul? este un citat?

    pentru textul : "Dacă Noi este un Eu al unui altui Eu" de
    __________________________________________________
    19 Dec 2006
  • Ela

    multumesc, Virgil. nu, nu e construita in graba, ci in ultimele 7 zile. si chiar a fost corectata si acum, desi e putin dificil fiindca nu sunt la mine. incerc sa fiu exigenta. uneori reusesc, alteori nu pana la nivelul exigentei celorlalti. multe lucruri s-au folosit in poezie, dar nu stiu daca in contexte similare, am participat deja la o intalnire unde s-a discutat mult pe tema ce anume se mai poate scrie original, inedit, nou in asa fel incit sa nu fie nici artificial, nici fortat. oricum, nu am scris banal. multumesc pentru parere voi tine seama. mi-ar fi placut sa stiu parerea ta si pe unul din textele mai bune, in caz ca ai gasit pana acum.

    pentru textul : downtown de
    __________________________________________________
    01 Mai 2006
  • Sixtus Când mi-am intitulat cartea

    Când mi-am intitulat cartea „Dincolo de ironie şi ironism” care a consemnat parcurgerea unui purgatoriu – amintirea acestei parcurgeri mă bântuie încă şi vreau să scap de ea dar e prea curând – mă refeream la negativitatea unei asemenea „ironii” marca PoMo. Dar iată că există şi una stenică în care jocul inteligenţei încântă. Aşa cum rezultă şi din textul de mai sus, precum şi din cele două com-uri anterioare.

    pentru textul : Apocalipsa... hmm, după Vaslui înainte și la dreapta! de
    __________________________________________________
    30 Sep 2010
  • francisc

    lucian, surprinzatoare perceptia ta asupra poemului. insa, ptr mine, e vorba despre faptul de a merge impreuna, de a potrivi pasul, miscarea, gandul -asemenea emotiei unui dans- iar aici, fireste, nu e vorba de nicio amenintare sau altceva, ci, pur si simplu, de acord. daca privirea soarbe, da. se mai numeste si obiectivare, adica deschidere care inchide. multumesc mult ptr semnul tau de azi

    pentru textul : (hai, vii?) de
    __________________________________________________
    10 Oct 2007
  • yester da

    înclin să îți dau dreptate în distihul al treilea. am să văd când îmi va veni cheful ce și cum voi înlocui. acum e o vreme aiurea pe aici. nici la cumpărături nu îmi vine să ies:)
    mulțumesc frumos de semn și sugestii, Adrian!

    am să păstrez totuși pronumele din final.

    pentru textul : în toate drumurile mele respinse de
    __________________________________________________
    18 Ian 2013
  • bobadil

    Marian, as citi cu placere o asemenea replica... cu atat mai mult cu cat simt ca va fi in hutula si esperanto cel putin. Varianta in limba sparga totusi las-o la mine, ok? Bobadil.

    pentru textul : un fragment întreg de
    __________________________________________________
    21 Aug 2007
  • Madalina Cauneac multumesc. am cautat sa vad

    multumesc. am cautat sa vad cum as putea poetiza partile respective si mi-a iesit asta. nu stiu daca e neaparat mai bine sau mai rau.

    pentru textul : policrom de
    __________________________________________________
    26 Oct 2012

Pagini