Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • Virgil

    francisc, te rog frumos sa tii cont ca te atentionez pentru ultima oara (desi nu imi plac ultimatumurile) cu privire la raspunsurile laconice si care nu reprezinta un comentariu sau un raspuns la comentariu. daca doresti sa multumesti cuiva (doar) incearca sa integrezi acest lucru intr-un alt mesaj. in principiu incercam sa descurajam raspunsurile "chatiste" si sa incurajam schimbul de idei inclusiv contradictorii, daca este cazul

    pentru textul : crucile de
    __________________________________________________
    14 Iul 2006
  • nicodem ?

    mie, sincer, mi se pare mai mult o poezie populară, nu văd nimic ieşit din comun şi nici de referinţă pentru viitor. e, simplu, o parodie. dar asta e părerea mea, desigur.

    pentru textul : poezie multilateral dezvoltată de
    __________________________________________________
    21 Ian 2013
  • yester da

    realismul din text e crud. tocmai asta îl face credibil.eu cred că nu m-am înșelat, dar e doar părerea mea. maniera originală în care sunt puse întrebările, îl face interesant, si nu numai.., apoi combinația semiconfesivă...cultura la care se face referire...construiesc un colaj literar frumos. rămân la părerea că aici se surprinde mult mai mult decât ce cunosc unii azi ce e "după blocuri", deși ar fi interesantă și o serie pe această tematică, nu doar cu informațiile aflate de la formațiile hip-hop actuale, pentru că acolo, după blocuri se știe despre socializarea cu tomberoanele, și frumusețile de femei desenate parcă cu mâna stângă (parafrazez actualizând "pentru cel mai prost din curtea școlii" care își respectă profesorii chiar când se bâlbâie la predarea de lecții, nu se aruncă de pe podul Grant și le aduce flori,doar ,doar o primi și el un 5 pentru a trece clasa, desigur pot fi contrazis. dar cu argumente pe text și le voi acorda toată atenția. ... eu mizez pe aceste "după douăzeci de ani",.. și citesc cu mai mult decât interes... unii care au trăit în acele vremuri ar trebui să fie pe fază... iar pe lângă aceasta cred că si acum pronunță nostalgicii români ai francezului ... Dumm-ass... asta pentru că a fost autorul preferat al copilăriei lor actuale

    pentru textul : după douăzeci de ani (II) de
    __________________________________________________
    03 Iul 2009
  • Sapphire

    Nu înțeleg de ce ar fi acest text poezie. Un dialog cu încercări de filozofare, nimic mai mult. Slab, lipsit de originalitate, oralitate care strică pentru că nu e bine mânuită (mare risc în poezie). Cred că ți-ar folosi mai mult dacă ai încerca sa alegi calitatea în fața cantității. Am văzut că ai postat 3 texte în aceeași zi, și nici unul dintre ele nu excelează, după părerea mea.

    pentru textul : Tu de
    __________________________________________________
    04 Feb 2008
  • Virgil

    partea a doua pare a fi mai reusita, mai conturata

    pentru textul : înțelege-mă greșit de
    __________________________________________________
    19 Dec 2008
  • lucian

    nu am incercat rima si nici nu am cautat ritmul, emiemi. am incercat sa slujesc, sustin sau sa evidentiez titlul poemului si sa-l "adun/scriu cu forta/obligat" in aceasta forma. in ceea ce priveste poetizarea, parca am mai spus undeva, nu inteleg de ce trebuie sa renunt tocmai la esenta poeziei? daca renuntarea la poetizare este un curent care incearca sa construiasca poezia lipsind-o de parfumul vechi și dulce al lirismului, eu nu sunt un adept al acestei idei. marturisesc, insa, ca nu imi place nici sa raman un sentimentalist, si consider ca trebuie imbinat poeticul poeziei cu modernismul si contemporanitatea ei. mulșrumesc pentru constanta trecere, emiemi.

    pentru textul : Adun cu forța de
    __________________________________________________
    25 Mai 2007
  • Qudatu Celorlaţi,

    textul e un exerciţiu, s-ar putea spune şi aşa; de când totuşi au devenit termenii "aerobic" si "anaerobic" instrumente de critica literară.
    "încearcă și tu la școala primară" asta sună a jignire, aşa că o să o i-au ca atare, la fel şi cuvintele hilar şi rizibil de apar în cometariul "constructiv" al domnului Bodabil. Nu ar fi mai frumos să criticăm opera, fie ea şi aşa mai rizibilă poate, mai proastă sau mai bună ci nu să atacăm persoana? NU cultivăm duşmănia ci să arătăm unu altuia că poate mai mult prin scrieri ci nu prin trimiteri la şcoala primară, sau la o facultate de litere, sau de filosofie, în locul uneia de automatică şi calculatoare; sau în braţele unei iubite mai complexe, nu ca cea prezentă în pozia "şapte cai"; construcţia "hai hai/dihai dihai" nu îşi are locul decât în poezia pentru copii, imaginile iar... un tramvai tras de şapte cai , cât de poetic sună domnul Bodabil aşa-i, să-l compară simplist cu textul meu hilar în care poetul e un Atlas poate...
    Dacă vorbim de hilar, de rizibil de chestii infantile, le putem găsi şi în poeziile dumneavoastră, precum şi în poezia "şotron": "curcubeul acela/oprise lacrimile cerului/ca tu să faci diferenţa/între un strop de ploaie/şi o amărâtă de lacrimă" o imagine demnă de, mai ştie careva oracolele alea ale copilăriei, în care ne scriam amintiri la spate, nişte texte infabitile simple şi nevinovate, na exact asta exprima curcubeul ala şi nimic mai mult, prea multă culoare nu dă poemului dumneavoastră, care nu este deloc hilar.
    Mulţumesc frumos domnului Ioan Bistriţeanul pentru încercare de a se apropia de sensul poemului, de mesajul ce îl oferă el...
    Cristina Ştefan, hmmm, dacă vă deranjează atât de mult prezenţa textelor mele de devenire poetică, puteţi propune o "exmatriculare" a poetului Qudatu, dacă nu, să îl ignoraţi sau poate să îl criticaţi aşa de frumos ca şi acum prin "la satiră, sau un "la mişto", că ar putea fi sinonime în cazul de faţă.
    Ei bine şi ultimul contra contraargument, să zicem că poate e un crez artistic, deci ce încercă qudatu să facă, ce îşi propune el? Să ucidă poezia, să o sufoce să o spânzure, să o distrugă oare; dar oare poezia nu au distrus-o alţii înaintea lui? Cine mai scrie ca Qu pe site acesta şi în altă parte? Cine se chinuie să scrie altfel şi să caute alte forme? Voi v-aţi propus să fiţi toţi la fel, eu mi-am propus să fiu diferit, să caut alte forme, că nu sunt apreciate asta nu ma deranjeazî cu nimic chiar, chiar mă distrează uneori, asta fiind şi motivl pentru care continui să postez pe acest site, să văd percepţia asta a oamenilor cultivaţi în pămantul cel bun, iar eu ca sămânţa aia prost aruncatpă pe piatră, să cresc mai diform şi să arăt că se poate şi altfel(chiar dacă altfel voi credeţi că-i rău aţa au crezut şi alţii, mult înaintea voastră), cautând altfel drumul spre lumină, spre marele Sol.
    A smulge aripile când toată lumea le poartă nu e un lucru rău şi a tăia râmele în bucăţele la fel, mai ţine minte careva cum arată o râmă tăiată, se mai mişcă oare, mai caută careva în iarbă, mai simte careva vântul şi ploaia aşa cum ar trebui, ca un copil, ca pe ceva veşnic nou? Ei bine să vedem cum luaţi sfoara de la gâtul poeziei...
    La urma urmei de cand mai este poezia, poezie, cine mai stie cu adevart ce este, mai stie cineva in ziua de azi, mereu reguli mereu reguli şi înfranari, ei bine sa vă zic ce este pozia pentru mine, o dublura a omului, un joc, un puzzel chiar, o pictură a cuvântului, şi "cântec" de dureiri şi bucurii, ci nu ca la alţii "glorie poetică" şi apariţie în manuale şcolare...

    pentru textul : Căzută-mi sta ploaia de
    __________________________________________________
    12 Aug 2010
  • Virgil

    da, un text remarcabil nu numai ca forma dar si ca „precizie stilistică”. Singurul loc unde am avut o anumită dificultate a fost la „vintrele cuvintelor”. Încă încerc să captez ideea. Felicitări. Un text la care poți reveni mereu ca la o referință.

    pentru textul : în jur e zare prăvălită-n cruci de
    __________________________________________________
    10 Sep 2008
  • skylander Katy

    nu e greu. eu sunt norul. am plouat. şi acum mereu curcubesc...:)
    fain poem mi ciudă că nu se dau peniţe steluţe ursuleţi de plush ceva...:)
    felicitări Katy. mai vin. cross my heart!...:)

    pentru textul : ai plîns şi cerul s-a înseninat de
    __________________________________________________
    05 Feb 2010
  • yester salut,

    salut, constantin și bine ai venit pe Hermeneia!

    pentru textul : plecat să aduc înapoi căldura iarna de
    __________________________________________________
    08 Dec 2011
  • Aida

    poti sa nu poti ca sa

    pentru textul : smog de
    __________________________________________________
    23 Sep 2008
  • emiemi

    Virgil, Bianca, multumesc de lectura. personal, nu le consider poeme, mai mult niste acte de curaj care nu ma lasa sa uit, asa cum bine sublinia Bianca. Cit despre versurile in plus, crede ca aveti dreptate. Mai sunt citeva puncte slabe pe care sper sa le modific cumva.

    pentru textul : în numele fiului dansînd pe mormîntul tatălui de
    __________________________________________________
    22 Mai 2007
  • yester

    ...ai gânduri bune... și cred că aș fi menționat dacă ar fi făcut așa ceva...în plus, de ce să luăm toată plăcerea google-iștilor...?

    pentru textul : "motorul oprit într-un fluture" - Florentina Florin de
    __________________________________________________
    30 Oct 2007
  • solomon

    zborul scoicilor ar trebui să renunțăm la poeziile de dragoste sînt ca scobitorile după o (cina cu) vînat ajută doar la (curatarea pentru o alta iubire) ar trebui să ne perfecționăm în zborul fără aripi precum cel al scoicilor (vii) pînă vom înțelege de ce peste trupurile noastre ca peste o friptură de căprioară în sînge singurele puncte de sprijin rămîn doar ochii (ei) (larg deschisi) ... aleluia :)

    pentru textul : zborul precum scoicile de
    __________________________________________________
    01 Oct 2008
  • hopernicus despre

    Citit cu plăcere. Numai de bine.

    pentru textul : Mă vor răni ninsorile de
    __________________________________________________
    28 Oct 2009
  • Aranca

    Adrian, privind urgenta prin care soliciti verificarea tatuajului, te rog sa discuti numai cu Hector Guimard...da-i tu un telefon...:)

    pentru textul : Art Nouveau de
    __________________________________________________
    10 Mai 2006
  • bobadil părere

    un poem bun, dar cred că se poate lucra mai mult
    întâi, ori e simetrie ori nu e, adică la trei strofe da, la una ba
    durând cred că e corect durînd la gerunziu
    apoi strofa a treia pe care o văd în centrul atenției cred că abuzează de cratime nu înțeleg de ce poate că sunt eu limitat
    se doare nowadays sugerează (din păcate) pe se merită care, desigur că nu se merită
    însă, după cum spuneam, un poem bun și o idee peste medie

    pentru textul : Fistulă de
    __________________________________________________
    06 Aug 2013
  • Alexander pe aceleasi considerente, desi nu

    pe aceleasi considerente, desi nu agreez stilul asta de comentariu va arat
    sangeriu -sangerieaza (poate fi evitat)
    multe rime involuntare, pot fi evitate.

    dar eu nu comentez asa, si spun cum ca:
    as scoate vorbitul despre arta. gheara e gheara. vorbitul despre arta, hodoronc - tonc arata, scuze, snobism.

    in rest o poezie aparte, cu aer deosebit.

    pentru textul : Gheara de
    __________________________________________________
    15 Feb 2011
  • anna

    un titlu „ametitor” de frumos ca si intreg poemul de altfel, cuvintele tale sunt lucrate cu migala unui mester aurar . bun venit pe site!

    pentru textul : Undeva amețitor de aproape de
    __________________________________________________
    20 Ian 2007
  • alma Andu, cu multumiri!

    Andu, multumesc pentru gand si apreciere. Tot cred ca esti subiectiv, dar cine nu e si mai ales poetii?! :)

    pentru textul : Dealurile de
    __________________________________________________
    14 Noi 2009
  • alma

    ovYus, te oftici, a?

    pentru textul : Virtualia de
    __________________________________________________
    23 Dec 2008
  • montecristo

    Cititorii au puteri diferite de receptare. Drept exemplu, pentru mine a fost o încântare să parcurg textul; l-aș numi "unduire", în ciuda temei grave , întrucât cerți cald. Respect, Cristi

    pentru textul : Scrisoare către un prieten de
    __________________________________________________
    19 Iul 2008
  • cezar traducere

    Nu am reproşuri în ceea ce priveşte traducerea, dar eu în ultima strofă aş fi tradus un pic mai ad-literam:

    "în timp ce cruda iubire mă cuprinse fără milă
    până când, străpungându-mă cu săbii şi spini,
    deschise-n a mea inimă un drum ce arde."

    pentru textul : Sonet III de Pablo Neruda de
    __________________________________________________
    28 Feb 2010
  • yester așa e,

    Nicholas, "ne desparte sute de kilometri":)

    pentru textul : schit de
    __________________________________________________
    16 Aug 2013
  • Sapphire

    Eu cred că poezia începe după prima strofă și se termină la "drumul va fi cenușă". Restul e umplutură (mai sunt pauze și pe parcurs, dar căutate, regizorale).

    pentru textul : pregătiri interioare de
    __________________________________________________
    05 Apr 2007
  • Sancho Panza E un poem bun,

    E un poem bun, într-adevăr, puțin altfel față de ultimele pe care le-am citi la tine, dar nu pentru asta e bun.

    Însă m-a pus păcatul să citesc comentariul lui Paul și cred că până la anu n-o să mai dorm, chinuindu-mă să-nțeleg ce-i aia „metafizic modernist”, și mă gândesc să nu mai citesc nimic, de teamă să nu mă lovească, cine știe de unde, vreun „metafizic postmodernist”, „fracturist” sau Dumnezeu mai știe de care.

    pentru textul : Cub rubick de
    __________________________________________________
    13 Dec 2011
  • ddm

    pana la urma cum se spune corect in cazul de fata, ""datorita"" sau "din cauza"? textul, intr-adevar, sufera in mai multe locuri, si nu doar din pricina unor cat se poate de nevinovate ""mărunțică, cu tenu"" etc., dar, desi vin din alt secol, mie imi plac si povestea, si tonul ei franc-dinamic. sa n-o lasati "novice"! :) (novice hermeneia).

    pentru textul : Creioane colorate de
    __________________________________________________
    10 Mar 2008
  • aquamarine Virgil, ce final frumos.

    Virgil, ce final frumos. Prima parte are si ea farmecul ei. As renunta la / viata este ca o/ la inceput si la /asa a fost viata/ din finalul primei parti. De asemeni cred ca poemul merita un titlu mai "suav" , nu stiu, mai sugestiv. In fine , chiar daca nu sunt de acord cA viata e un palimpsest de ani si gunoaie, mi- a facut placere sa citesc si viziunea ta.
    P. S. Am sa rezolv si cu poza, n-am uitat.

    pentru textul : palimpsest de ani și gunoaie de
    __________________________________________________
    13 Sep 2012
  • Virgil ți-am scurtat eu titlul. daca

    ți-am scurtat eu titlul. daca nu vei accepta asta voi fi nevoit sa o impun tehnic si sa o prevad in regulament.

    pentru textul : … şi inima mea bătea, bătea în continuare de
    __________________________________________________
    11 Noi 2012
  • Anaivlis

    as fi vrut sa spun cate ceva despre poezia ta care este cladita parca din forme alungite (ochii, degetele, cararea, venele), superba, poezie, superba! dar ceea ce simt acum, dupa ce am citit de 2 ori poezia ta, este inefabil. doar atat: 'ochi lungi' mi se pare o imagine geniala felicitari te mai citesc, silviana

    pentru textul : de la o ploaie la alta de
    __________________________________________________
    30 Dec 2008

Pagini