Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • Sancho Panza acum, mie mi se

    acum, despre text:
    mie mi se pare artificial. copilului din poezia ta ii lipseste tocmai copilaria - acea spontaneitate, acea naturalete care sa ma faca sa-l indragesc si sa mi-l apropii. e o papusa pe care autorul ne-o misca sub ochi, uitand, din pacate, sa mascheze sforile. si gesturile lui sunt prea studiate, decorul prea teatral, incercarea de a misca cititorul prea evidenta.

    iar finalul e lipsit de credibilitate - mie, cel putin, mi-e greu sa leg acea "marama a lunii" de nucleul textului, care se vrea a fi unul realist, mai mult, de un realism social.

    sper sa nu ma urasti pentru comentariul asta, m-am tot gandit daca sa spun sau sa tac...

    pentru textul : Copilul din lanul de grîu de
    __________________________________________________
    27 Noi 2010
  • Sixtus

    Nu știu dacă-ți mai amintești. Dar, în urmă cu câtva timp, când la Deko se repeziseră toți asupra ta să, te desființeze, cred că am fost singurul care am spus că, dacă-ți vei curăța de zgură textele, vei ajunge să scrii poezie. Fără a renunța la enunțuri șocante, acum ele se leagă într-o prozodie care se desfășoară firesc de personal și ne banal. Dovadă și textul de față. Ca și altele din ultimul timp.

    pentru textul : de vorbă cu o sabie de
    __________________________________________________
    06 Sep 2007
  • aalizeei felicitari

    viitor luminos Măriei Sale!

    pentru textul : De la Vaslui citire de
    __________________________________________________
    28 Iun 2009
  • sebi Ușor cu educația pe scări

    Mariana, replica mea vizează statutarea presei ca responsabil direct de educația elevilor. A analiza problema funcțiilor mass-media ne-ar trebui mult timp și spațiu, pentru că ne aflăm într-una dintre cele mai controversate posibile discuții. E dificil de definit, în toată complexitatea ei, relația pe care mass-media o întreține cu un întreg câmp social.
    Dacă înainte de apariția mijloacelor de comunicare în masă, familia, școala, biserica dețineau poziții dominante în trasmiterea informațiilor, a cunoștințelor, lucururile s-au schimbat. Da, mass-media a preluat multe dintre aceste funcții, e un adevăr. Transferul nu s-a făcut însă la nivel axiologic, ceea ce, din punctul meu de vedere, e și o imposibilitate. Mai mult, eu cred că mass-media are ca rol amplificarea diverselor experiențe cognitive, comportamentale, ale indivizilor. Mediul educogen nu are cum să se rezume doar la presă, așa cum de multe ori s-a lăsat a se înțelege. Presa e cea care evidențiază. Are de partea ei imaginea, cuvântul scris,etc. Ușor de tras, astfel, concluzia că ea e cea care face actul educației. Eroarea persistă cu un fel de patimă, aș spune, fără a se lua în calcul că dincolo de forma prezentării, în societate s-a întâmplat un eveniment creat de familie, școală, etc. Creat de o sumă de factori pe care mass-media îi prezintă sub formă frustă, lapidară, dură, a unui eveniment oarecare.
    Orice tânăr student la jurnalism știe că ”Trenul care vine la timp în gară nu e subiect de presă”. Consider că majoritatea intelectualilor știe sau intuiește acesta. Cu toate acestea o doamnă profesoară, lideră în Sindicatul Învățământului, nu contează unde, replică suav:”Și de bine, când ați dat ultima dată?”.
    Deși mass-media de oriunde reflectă și evenimente pozitive,(pozitive,dar nu anodine), mi-am permis două observații:
    De ce trebuie să laude presa?
    Pentru ceea ce a făcut(bine, cred), cadrul didactic respectiv nu primește o remunerație, gradație, etc?
    Poate că presa face, involuntar, și educație. Dacă cele cinci minute ale lui Dan C. Mihăilescu, spațiul editorial a lui Alex Ștefănescu sau alte emisiuni cu potențial în acest sens pot culturaliza, e bine. Educație involuntară face și vecinul de pe scară care și stinge țigara de balustradă.
    Sunt de acord însă că, din păcate, educația care se face în școală contează prea puțin pentru formarea individului.
    Aceasta și pentru că în locul unor cunoștințe și abilități folositoare, elevilor li se bagă în cap tot felul de chestiuni care nu le va folosi la nimic. Sistemul de învățământ e autist și interesat doar de a-și conversa un curriculum de docilitate și conformitate. Căldicel, cum ar spune cineva. De ce nu a reușit reforma? Simplu, sunt prea mulți interesați să rămână lucrurile așa cum sunt, să-și perpetueze privilegiile. De plătit plătesc părinții și, mai important, copiii. Adică viitorul. În ceea ce am putea numi cultura negativă a școlii, copiii au rol de ucenici foarte docili. Niște piese de puzzle ale unui sistem nociv.
    Și,da, tocmai de aceea:”Trenul care vine la timp în gară nu e subiect de presă!”

    pentru textul : Eminescu faţă cu prostia de
    __________________________________________________
    18 Ian 2014
  • bobadil parere

    Desigur un poem cu o simbolistica destul de complexa, cu cat te apleci mai mult spre abisurile gnostice, cam asa se intampla... Ma feresc sa abordez semnificatii pentru ca pe de o parte ar trebui sa ma lungesc, inevitabil, iar pe de alta nu stiu daca as fi capabil sa acopar asa cum trebuie tot ce ar fi de zis. deci ma voi rezuma la estetica textului din punctul meu de vedere ca si cititor de poezie. Primele versuri sunt fermecatoare pana la acel "code red" de care ma impiedic oricat as incerca sa-i acord alte si alte valente. Urmeaza versurile mele preferate "să se fi strâns dragostea noastră ca o maculat/ură sfântă" pentru a scrie asa ceva iti trebui cu adevarat har iar eu sunt invidios pe aceste versuri. Finalul insa nu ma "estetizeaza" in aceeasi masura. Mi se pare rupt de context, fortat pentru a incheia rapid acest poem pe care eu il simt mai degraba epic... daca autoarea l-ar fi scris astfel. Asa, minimalist si usor optzecist mi se pare ca un tablou de familie atarnat pe un perete alb... drag si desuet mirosind a ultima zugraveala. Cu stima, Andu

    pentru textul : Forța majoră de
    __________________________________________________
    14 Oct 2009
  • yester

    Călin, titlul tău merită o poezie pe măsură! Ce mai stai?:) cu sympatheia, yester

    pentru textul : Colecționarul de ape de
    __________________________________________________
    04 Apr 2006
  • Virgil

    iarta-ma, dar titlul mi se pare o aiureala englezita. singura parte valoroasa din acest text este: "în acest Univers, luna este un soare travestit și psihopat"

    pentru textul : Dor indoor de
    __________________________________________________
    15 Aug 2008
  • hialin

    Amuzant, dar mult prea banal. In versul unu strofa doi trebuie cumva o cratima intre printre si autobuze ? Mi se pare ca e o silaba in plus. Iar ideea ultimului vers e foarte intalnita. Se poate mai bine... Ialin

    pentru textul : iubito astăzi ți-am căzut în plasă de
    __________________________________________________
    22 Apr 2008
  • Virgil interesant suprarealismul

    interesant suprarealismul acestui text si as spune poate onirismul lui.desi se petrece undeva sub un vitraliu. am ramas fixat pe imaginea acelui bol. repugna si totusi fascineaza.

    pentru textul : praf de vitralii de
    __________________________________________________
    22 Dec 2009
  • niculescu

    Virgil, ma bucur ca ai trecut pe aici, finalul poate fi interpretat si asa Bobadile, iar ai comis-o, am impresia ca l-ai citit prea mult pe Nikita SF-scu vino dom'le cu dovezi! altfel risti sa-ti pierzi credibilitatea cand scoti cate-o perla de genu' asta... in rest, incantat de trecere:) cu respect Ion Nimerencu

    pentru textul : film bun cu gangsteri și târfe ieftine de
    __________________________________________________
    04 Iun 2008
  • hecatonhir

    urmăresc cu interes de ceva timp textele tale, de aceea cred că mi-am făcut o idee. ai ceva magnetizant în ele venind probabil din lirismul curat și personal cu care ecorșezi rețelele nevăzute ale realității. imersiunile în apele interioare scot la suprafață, de asemenea, teritorii poetice bine delimitate. dar, dincolo de efectele acestea poetice pe care le aprofundezi, se naște o senzație de verbiaj la limita psihologizării excesive. în textele tale ideile nu sunt decât moduri de reliefare a sentimentelor, ceea ce, zic eu, dă o limită dincolo de care mi-aș dori să încerci să treci. aș vrea să te văd scriind și altceva. e drept, pretinzi că tu nu ești poet, că tu nu scrii. poate e numai modul de a fugi, mă gâdesc eu. ar fi cazul să te iei în serios dacă scrisul chiar ocupă un loc important în propria-ți economie a existenței. așadar... te urmăresc.

    pentru textul : Joc de
    __________________________________________________
    21 Iul 2006
  • bobadil se poate mura desigur și la

    se poate mura desigur și la oțet (așa cum fac occidentalii), la sare este o metodă tradițională românească (nu știu dacă exclusiv românească) și care generează acidul lactic în loc de cel acetic.
    în rest, cum bine spui... nimic
    mulțumesc pentru lectură

    pentru textul : nimic de
    __________________________________________________
    05 Mar 2014
  • yester cu gând bun

    voi reveni asupra textului întreg, Dorin. este un șpalt. sunt onorat de trecerea prietenească și semnalarea îngăduitoare a ta.

    pentru textul : nu mai ieșisem din casă de vreo săptămână de
    __________________________________________________
    23 Iul 2009
  • Virgil deșertul circului de mahala

    Cineva a spus cîndva că cel mai mare păcat e să îi plictisești pe oameni cu Dumnezeu. Eu cred că unul dintre cele mai mari păcate este cel cuprins în porunca a treia. Adică să faci circotecă din ideea de Dumnezeu sau de mîntuire. Călin are dreptate. Pregătirea ultimului vers se poate rezuma într-un circ. Dar există din păcate un soi de oameni pentru care kitsch-ul este singura subcultură pe care o cunosc. Să ne fie milă de ei. Habar n-am cum se aplică la aceștia porunca a treia. Pe cuvîntul meu că nu am habar. E una din enigmele pe care probabil numai înțeleptul Solomon le-ar putea dezlega.

    pentru textul : despre iubire de
    __________________________________________________
    25 Apr 2010
  • Virgil

    da, știu că sînt Sărbatorile. uneori însă și în mijlocul lor mai e un sîmbure de tristețe

    pentru textul : în nimicnicia amintirilor de
    __________________________________________________
    27 Dec 2005
  • Maria - Doina Mulţumesc, Virgil! E un text mai vechi, e un poem-rugă.

    Mulţumesc, Virgil! E un text mai vechi, e un poem-rugă. Aş avea multe de corectat, dar îl voi păstra aşa doar pentru că chiar a fost o rugă...şi îmi face bine să îl recitesc din când în când (îmi aduce aminte de unde am căzut)
    Nu l-am postat, fiindcă am vrut să aduc în atenţie interpretarea lui Paul. Îl voi pune acum, sub înregistrarea audio.

    pentru textul : Caut un loc... de
    __________________________________________________
    14 Apr 2012
  • bobadil OK, ca să nu dau așa, cu piciorul în mod nepermis

    OK, ca să nu dau așa, cu piciorul în mod nepermis 'probei scrise' subliniez că din prezentul eseu ca un ecou am rezonat cel mai mult cu partea 'trei pericole amenință gândirea' și asta pentru că m-a adus în proximitate cu ideile daoiste din ultimile mele lecturi, printre care și cu Rene Guenon în Marea Triadă. Interesant eseu... Plus câteva trimiteri și paralele la Ternar și Trinitate care, recunosc, nu m-au lăsat să adorm până ce, de partea cealaltă, în lumea reală, Djocovici îl învingea pe Ferrer într-o partidă antologică pe durata căreia chiar am crezut, lecturînd și privind cu un singur ochi utopic, că un bătrân ar mai putea învinge perfecțiunea doar prin experiență.
    În rest, onorabile... ne mai citim, de aceea suntem pe acest site de cultură, nu? asta până când vreunul dintre noi, cel mai probabil eu, se va enerva impardonabil pe vreun act de grosolănie literară, va folosi un limbaj neadecvat într-un comentariu și va fi exclus imediat până la sfârșitul, să zicem doar ca exemplu, caledarului maiaș.
    Andu

    pentru textul : (1.1) Este poeticul o cale de cunoaştere şi acţiune? Azi Heidegger (1): Poeticul locuieşte Omul de
    __________________________________________________
    30 Mar 2012
  • Djamal

    Sărut mâinile Marina, poezia ta îmi place în ansamblul ei . îmi sună bine "valurile epidermei" urmele melcilor încă străluceau pe pozele dimineții. Aș elimină din text "prin intistine ca osubstanță letală". mai ales "pin intistine" nu-mi sună bine . cu respect Djamal

    pentru textul : memoria imediatã de
    __________________________________________________
    20 Noi 2006
  • sebi subtitlul e primul de

    subtitlul e primul de remarcat. îmi place foarte mult expresia ”rune de toamnă”. poate că ideea în sine ar merita dezvoltată. faptul că runele aveau un dublu sens, alfabetic, dar era folosit și în predicție, în magie, oferă o perspectivă interesantă.
    prmul grupaj mi se pare cel mai reușit.

    atenție la titlul !

    pentru textul : Înșir`te mărgărite de
    __________________________________________________
    10 Oct 2012
  • bobadil

    Mie mi-a placut poemul, are nerv. Se intinde cam mult pe subiect si asta e riscant, dar vad o revolta faina de tip 'laddite" stii ce-i aia ca si eu aproape am uitat cum se scrie dar promit ca mai uit pe toate alea si-ti zic daca nu gasesti singur. Cauta si tu frate, ca e din istoria bataliei omului cu masinile... Oricum ar fi e ok, am priceput ca lumea asta e plina de draguti. Andu

    pentru textul : Acceleratoru’ de mormoloci de
    __________________________________________________
    26 Sep 2008
  • Ottilia Ardeleanu Ooo, ce plăcere să

    reascult această melodie! Nu că m-aş fi inspirat de aici.
    „adunătură” îmi sună cumva nepoetic. Merge mai bine „(sub) straturi”.

    Strofa aceea este frumoasă în întregimea ei:

    „But if the arrow is straight and the point is slick
    It can pierce through dust no matter how thick
    So I'll make my stand and remain as I am
    And bid farewell and not give a damn”.

    Bătrâne, să nu spui niciodată bătrâne!
    Mulţumesc pentru lectură şi opinie.

    pentru textul : ah tu care pătrunzi prin straturi de
    __________________________________________________
    25 Mai 2013
  • Virgil domnule Manolescu,

    domnule Manolescu, există vreun motiv special pentru care ați ales să formatați textul cu caractere bold?

    pentru textul : Dan Lusthaus, „Buddhist Phenomenology”, ed. RoutlengeCurzon, 2002. de
    __________________________________________________
    24 Noi 2011
  • Sancho Panza

    Viorel, s-a strecurat o cacofonie ...magnifica, in versul 2. :) si nu cred ca este intentionata.

    pentru textul : mărturisesc de
    __________________________________________________
    12 Iul 2007
  • Virgil ok, Matei

    Ok, Matei. Am înţeles. A fost o confuzie. Alma a înţeles greşit textul. Asta nu înseamnă că nu l-a citit. Şi asta nu înseamnă că eşti justificat să o numeşti agramată. Nu cred că te admiră nimeni pentru asta. Ea trebuia să îşi păstreze părerile pentru ea. Şi bineînţeles să renunţe la atitudinea războinică prin care a stîrnit spiritele. Şi dacă avea o nedumenrire, să întrebe. Ceea ce nu a făcut. Din nou, vechea problemă a manierelor.
    Tot cu manierele ai şi tu probleme vorbind în felul în care vorbeşti despre ea.
    Mai este oare nevoie să vă spun că am oroare să fac educaţie şi să fiu pe post de sectorist?!
    Cred că am descoperi mult mai multe şi am fi mult mai productivi dacă:
    1. am asculta şi am căuta să înţelegem ce vrea să spună celălalt
    2. şi dacă ne-am concentra pe texte, aspecte, lucruri, şi mai puţin pe oameni. Oameni pe care ar trebui să nu îi jignim.

    pentru textul : Rezultatele Concursului de Poezie „Astenie de primăvară – Hermeneia 2010” de
    __________________________________________________
    10 Mai 2010
  • Sixtus

    rectificare: 'să decină "armonică" ' se va citi ' să devină "armonică" '

    pentru textul : at least we tried de
    __________________________________________________
    31 Mai 2007
  • Călin Sămărghiţan

    ... sau poate că a preferat să rămână acolo... printre perlele lui.

    pentru textul : gates w/o pearls de
    __________________________________________________
    03 Mai 2006
  • sebi scuze, cred că am uitat

    scuze, cred că am uitat peniţa.

    pentru textul : cinsprezece de
    __________________________________________________
    21 Aug 2011
  • bobadil

    Partea frumoasa a lucrurilor este intotdeauna cea nevazuta, un adevar pe care musulmanii de exemplu l-au pus in viata dupa cum le-a soptit lor mahomed si acopera fetele fecioarelor lor. Claudia aici aplica un procedeu similar si pot sa marturisesc ca imi place oarecum rezultatul. Insa nu sunt de acord (si anume deloc) cu acel incipit "imagineaza-ti ca toate spatiile sunt goale" Pai cum sa fie spatiile, pline? In mod normal spatiile sunt goale, daca ai fi vrut sa atragi atentia unui cititor (asa ca mine) trebuia sa spui "imagineaza-ti ca toate spatiile sunt pline" apoi as fi citit mai departe sa vad cu ce ai umplut tu spatiile alea. Dar asa? Spatii goale? Finalmente efortul de imaginatie e prea mare si stii ce marchizo? Mai nou nu mai rezonez cu texte care-mi spun "imagineaza-ti asa si pe dincolo" Cred ca sunt mai potrivite in cartile pentru copii gen harry potter, unde ar face fapte bune de educatie. Unul ca mine isi imagineaza niste chestii care nici nu-i trec prin mintre poemului asta, de aceea e poemul asta inca intreg la minte si destul de banal iar eu probabil ca nu. Zau, Andu P.S. Sper ca nu te asteptai la pupicuri pe talpile tale cu care calci pe ape chiar asa in nowhere's land

    pentru textul : clean de
    __________________________________________________
    26 Sep 2008
  • yester so

    multam fain de popas, draga Silviu, in fond toate ni se ascund in afara de cele descoperite :) mai hai!:)

    pentru textul : când bărbatul în somn pare zeu resemnat de
    __________________________________________________
    30 Ian 2013
  • Trinity the sweet ain't sweet

    without the sour :p. And perfection has no value without imperfection, as part of transcendence: the art of all arts.

    I like the way you toyed with Ms Cope's Uncertainty of the poet': bananas and poets make an interesting mix! (http://www.dailymotion.com/video/xq0zop_wendy-cope-the-uncertainty-of-th...). [One day, when I grow up, I shall write just like her :p].

    and another thing: playful style suits you (as a poet, not as a banana:p)...do it again.

    pentru textul : you are de
    __________________________________________________
    26 Sep 2013

Pagini