Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • Sixtus

    Continuare: caci, recunosc, o exprimare "mai libera" - spre deosebire de una cu rima (si ritm implicit) e mult mai uor de realizat. Pe cand una "libera" necesita realizarea, in poezie - dar si in alte texte care sunt, de fapt, poeme in proza (a se vedea, de exemplu, cele ale lui Emilian Pal) - unui ritm interior mult mai greu de gasit.

    pentru textul : Doar un nebun frumos de
    __________________________________________________
    09 Noi 2007
  • silvius sper să fi înlăturat poticneala

    Oricum, vă mulțumesc pentru observație și citire.

    pentru textul : Prima noapte stropită cu raze de
    __________________________________________________
    22 Dec 2009
  • Aranca

    dupa "Trupul gol al desertului" al Marlenei Braester mi-e greu sa rezonez... ma intreb de ce sint doua haiku-ri? al doilea ar fi mai interesant, dar valsul care ma duce simbolistic vorbind la Strauss, parca nu are tangenta cu desertul.... scrie fara haiku despre desert. asa cum il simti tu cu adevarat. ce spui?

    pentru textul : Dunele goale de
    __________________________________________________
    08 Dec 2006
  • Sancho Panza

    ei da, iata o poezie simpla si penetranta, o poezie care nu se mai inchina cuvintelor, ci starii! am totusi niste obiectii - nu foarte importante, dar... -parca diminutivul "cerculet" nu s-ar impune - decat daca nu intentionai o ironie la adresa parafrazei, ceea ce l-ar justifica oarecum; - as fi lasat numai "și o să mai țin minte îndemnul / acesta / paradoxal" - fara adjectiv; - in prima strofa ai un subiect multiplu (prieteni, carti, femei) care, pare-mi-se, nu prea se acorda cu predicatul...mai corect spus, cu pronumele complement. (pe ELE, le), pentru ca prietenii sunt, totusi, de gen masculin. placut. felicitari. si..."paserea"?

    pentru textul : despre închideri de
    __________________________________________________
    15 Aug 2008
  • dudu Multumesc, Mariana si

    bine v-am regasit!

    pentru textul : Există viață după… de
    __________________________________________________
    19 Iul 2013
  • bobadil o veste buna

    Felicitari Alina pentru consecventa (pe care unii pot sa o numeasca si incapatanare ca merge :-) cu care promovezi acest fenomen literar pe melegurile noastre de suflet iesene. De data asta daca nu se mai schimba data si ajungem iar de Craciun voi fi acolo sigur impreuna cu Matei care si el doreste sa vina, mai ales ca am inteles ca de data asta locatia este la un parter. Chiar daca poate nu ma mai crezi, eu te amenint totusi ca voi fi acolo, in sensul asta iti si spun :-) Inca o data felicitari si daca pot contribui cu ceva in aceste vremuri grele pe partea organizatorica, te rog sa nu eziti sa ma contactezi. Ma voi simti onorat sa fiu solicitat. Andu

    pentru textul : Cenaclul Virtualia Iași - la ediția a XI-a de
    __________________________________________________
    19 Oct 2009
  • Virgil

    sa stii katya ca citesc si textele care nu imi spun nimic, asta e una din implicatiile faptului ca am comis hermeneia. despre acest text, asa cum am spus, o anumita incercare de a spune ceva nu strica la nimeni

    pentru textul : nobody home - eu conduc, little Johnny îmi spune că de
    __________________________________________________
    22 Apr 2007
  • yester ansamblul e plăcut, Cristina.

    ansamblul e plăcut, Cristina. dar nu știu de ce am impresia că dacă l-ai condensa ar ieși ceva și mai frumos... puternică imaginea de final cu țigara stinsă în fața de masă... mai trec, mai bombănesc... nu scapi:)

    pentru textul : Formidabilul Domn şi-un canar de
    __________________________________________________
    02 Mar 2011
  • montecristo

    Alma, ai văzut prea puțin, deci nu râzi de ce vezi! ;)

    pentru textul : Camilafca iubirii de
    __________________________________________________
    21 Iun 2008
  • Dorel corect!

    Da, s-a copiat de doua ori, probabil cand am vrut sa mut titlul.

    pentru textul : Mitul lui Sisif de
    __________________________________________________
    13 Oct 2009
  • nicodem părere

    e un manifest pro-immigration scris probabil în interminabila aşteptare de la graniţa dintre Mexic şi USA, mai precis în Tijuana, unde nu mai poţi respira de vânzători ambulanţi, ştergători de parbrize şi amărâţi că te-apucă mila de ei.

    pentru textul : privirea și parbrizul de
    __________________________________________________
    29 Mai 2010
  • Oriana Iuri

    E foarte mult potențial în acest poem, i-aș mai finisa primele 9 versuri în special. Categoric aș scoate [de]plângerile. Lucrează la imagini și sugestivitate. Fă să se aprindă imaginația cititorului și licuricii când își dau privirile foc.

    pentru textul : Mantaua de
    __________________________________________________
    09 Mai 2010
  • Trinity Illuminati

    Q: How many Dinu do we need to screw a comment on Hermeneia?

    pentru textul : new year samba de
    __________________________________________________
    08 Ian 2014
  • solomon promit sa revin daca voi avea timp

    poemul tau are acuratete si lirism, moliciunea rememorarii mitului, ceva imagini frumoase, dar si multe elemente de care te poti lipsi sau nu functioneaza in logica stilistica. uite, de ex, in strofa 2, "gleznele noastre/făceau dragoste cu pământul bolovănos" este o metafora care proneste de la o idee interesanta dar, daca probezi semnificatii, observi ca gleznele in pamantul bolovanos nu pot face dragoste, poate doar un viol. ...

    pentru textul : căutarea marelui doi de
    __________________________________________________
    10 Noi 2009
  • Virgil

    ma rog lucian, parerile tale despre mine sint parerile tale. in ce priveste observatiile cu privire la nr de vizionari, vechimea unui text si plasarea lui intre cele mai citite, te rog sa vii cu exemple concrete, pentru ca algoritmul este in mod intentionat facut ca sa contracareze tocmai ce spuneai tu. Si cind l-am controlat functiona. deci astept exemple p.s. nu am pretentia ca ma pricep la a ”conduce” un site de literatura dar nu cred ca ti-as dori sa faci munca mea si toate indispozitiile care deriva din ea

    pentru textul : fericirea II de
    __________________________________________________
    21 Aug 2007
  • alma

    Florin, cum ar fi fără semne? De fapt, sunt niște cuvinte scrise cu alte fonturi. Ar putea părea pueril sau nu, depinde din ce unghi privești. Îți mulțumesc pentru părerea ta. Perseu... republicarea poemului tău nu poate decât să mă bucure.

    pentru textul : wasted time de
    __________________________________________________
    05 Aug 2006
  • yester

    Marina, Vasile, vă mulțumesc pentru popas. Accept tonul tău jucăuș-grăbit, Marina, și îmi cade bine, după cum și seriozitatea ta, dragă Vasile, diligentă asupra unui eveniment, pentru mulți confuz, după cum sugerai. Ai dreptate, Vasile, ai umor, Marina. Vă apreciez opiniile. ... și orbii văd sărăcia.

    pentru textul : cu Nimănui de
    __________________________________________________
    24 Dec 2006
  • margas Multzu Silvia cu scuze de

    Multzu Silvia cu scuze de întârziere... comm-ul tău și aprecierea ta mă fac să mai zăbovesc pe aici puțin. Poate mai există și personaje care nu sunt desprinse din telenovele pe site-urile literare... aici pe hermeneia am venit cu sufletul deschis dar am primit multe palme... texte trimise în șantier fără explicație, comentarii vădit răutăcioase. Eu sper că lucrurile se vor îndrepta și voi continua să scriu, atât cât mă pricep, în curând voi pleca și eu în franța ca atâția medici români.
    Voi încerca să râmân aici printre voi dacă voi fi tratată cu respect, așa cum și eu tratez pe alții cu respect, un capitol la care am observat din pacate că acest site nu excelează.
    Asta e, e adevărat că peștele de la cap se-mpute, știu cât de vulgar sună vorba asta, dar cât e de adevărată...
    Mulțumesc încă o dată pentru apreciere și să ne citim cu bine.
    Marga

    pentru textul : me and mr. you de
    __________________________________________________
    14 Mar 2011
  • Ela

    Virgil, sunt de acord cu tine. Cind nu sunt, spun. Marja de eroare e inca mica: este deci editor de proba - merita chiar sa ramina permanent, daca se poate. Eu imi dau deja acordul. Colaboreaza bine, altfel nu ai putea admite in echipa un ajutor de la cineva cu care nu poti colabora, Virgil. Textele slabe> se referea la toti, nu doar la mine, si nu este afirmatia mea, ci eu am fost de acord, in princpiu, fiindca la un moment dat se postau texte destul de slabe. Am constatat mai multi asta, se vede si in comentariile anterioare. Virgil, ajut la administrarea unui site care nu e literar, din 2002. Si voi mai ajuta. Stiu ce inseamna. Nu as fi spus asta aici, daca nu era cazul. Repet: din 2002, nu e site literar. Daca am gresit azi, sper sa intelegi de ce. Recitind comentariile mele, sper sa constati> - ca apreciez site/ul si activitatea pe site - ca apreciez efortul Almei, care s-a implicat intens in constructia sau gestionarea lui, chiar si de proba - ca este un efort al tau, lucru pe care ti l-am spus si personal si public si ca site-ul este bun calitativ pentru numai 100 de zile, la un moment dat il comparam cu site-uri de elita. Si ii acord credit si durabilitate. - eu nu am spus nimanui aici ca face afirmatii de prost gust. sper sa recitesti tot ce am scris, sa vezi atitudinea mea asa cum este, si sa nu mai folosesti asemenea cuvinte la adresa mea cit timp eu nu le-am folosit la adresa nimanui. - ceea ce te straduiesti sa faci merita, da, ajutorul oamenilor buni. nu am stiut niciodata daca ma incadrezi sau nu printre ei, altfel as fi spus ca pot contribui la promovare. Acum se pare ca devin de prost gust si gresesc si am atitudini necorespunzatoare. Prin urmare, sinceritatea mea nu este apreciata. Mai ales ca nu a adus nici o critica site-ului ci a incercat doar o atenuare a unui fenomen inutil Daca tu il consideri util, ok. Probabil ca acum vei sti sa il gestionezi mai departe. Eu cred ca esti un om deosebit de capabil. Am afirmat si personal si in public, pe orice coordonate, aprecierea mea fata de tine. Indiferent de erorile umane existente, care sunt in toti oricum. Si pot marturisi si acum: Hermeneia e un site reusit, elegant, de buna calitate si va dura. Asta este evident. Daca estimarea mea se va dovedi gresita, nu va fi decit o estimare gresita. Eu am certitudinea interioara, acum, ca acest site va dura. Multumesc ca imi spui ca pot posta oricind si texte si comentarii. Recunosc ca si eu, ca fiecare de aici, am si texte mai slabe, nu am tagaduit asta. Am explicat si in alte comentarii cum e cu suisurile si coborisurile actului creator. Tu, desigur, intelegi acest fapt. Multumesc, voi reveni cind voi simti ca e bine.

    pentru textul : Cel mai, Cea mai de
    __________________________________________________
    31 Mar 2006
  • a.a.a. "Ninge grozav pe câmp la abator Si

    "Ninge grozav pe câmp la abator
    Si sânge cald se scruge pe canal ;
    Plina-i zapada de sânge animal --
    Si ninge mereu pe un trist patinor...

    E albul aprins de sânge închegat,
    Si corbii se plimba prin sânge... si sug ;
    Dar ceasu-i târziu... în zari corbii fug
    Pe câmp, la abator, s-a înnoptat.

    Ninge mereu în zarea-nnoptata...
    Si-acum când geamuri triste se aprind
    Spre abator vin lupii licarind.
    -- Iubito, sunt eu la usa înghetata... "

    După cum vezi, diferenţă de ani lumină.

    pentru textul : abator de
    __________________________________________________
    19 Ian 2012
  • Dihania

    trupul tău ca o dimineață răcoroasă întinsă între două biserici de lemn si mai ales ne-ar trebui un cer puțin mai jos imi plac. in rest, cam aglomerat si cam multa anatomie. te pasioneaza disectiile pe broscute nevinovate? :|

    pentru textul : fractal de
    __________________________________________________
    07 Ian 2008
  • bakemono_ella

    dragii mei, cel mai bine este la Polul Nord, unde oamenii de zapada nu se topesc...decat din iubire.

    pentru textul : Omul de zăpadă de
    __________________________________________________
    12 Ian 2007
  • Sapphire

    Dragul meu Virgil, departe de mine gândul de a-ți cere să spui tot ce ai înțeles. Aveam încredere tocmai în asta. Lipsa referirilor ulterioare fățișe, referitoare la marca înregistrată, este suplinită de ceea ce textul în sine (dacă Bobadil tot îmi spune că nu-i poezie, n-o mai numim așa, poate se supără), în opinia mea umilă, urlă. Dar știm deja din proprie experiență: ceea ce pentru unii este urlet, pentru alții este un mieunat slăbuț. Depinde de sistemul de referință. Poate al meu e prea sensibilos și face mieunatul să pară urlet. Tot ce e posibil. Un lucru mărturisesc: titlul nu definește, ci dezleagă. Dar parol, textul ăsta așa rămâne, pentru că aștept să fiu dată în judecată. Poate, cel mult, să pun o dedicație dedesubt, sau să specific faptul că e... ludică. Deși, nu-i așa, orice ludic ascunde tragicul. Mai ales când vorbim despre îngeri. Bobadil, eu mă gândeam că tu sperai de fapt să mă supăr, dar nu pot. N-am ce-i face, mai aștept critica ta; în ciuda aparențelor, nu-mi trece pe lângă ureche. De un lucru te asigur, și pe tine, și pe Virgil, nu e nimic mai serios în poezia asta decât titlul ei. Iar hinturile, voi aici mă cunoașteți de ceva timp: când nu vreau să le dau, nu le dau și pace. Voi ce păziți? Fug, că iar mă acuză Bobadil și alții că gândesc prea mult și-n poezie nu e voie. Mulțumesc vouă de prezența șugubeață și promit să mai fac, e plăcut dialogul.

    pentru textul : Îngeri ® de
    __________________________________________________
    26 Mar 2008
  • francisc

    un titlu care atrage atentia. ma si vedeam in campul de ghips, sub soarele de ghips, cu un aer laptos, prafuit. poate de aici si senzatia de fracturare citind textul. no? no?:P personal, as fi renuntat la versul "e primavara" sau l as fi sucit oleaca

    pentru textul : primăvară de ghips de
    __________________________________________________
    31 Mar 2008
  • Minicoleta Multumesc!

    Multumesc, Adrian. Bucuroasa! Deci, sa scriem! :), Mini

    pentru textul : Timp străin de noi de
    __________________________________________________
    02 Mar 2010
  • Călin Sămărghiţan

    Adevărul e că abia așteptam să apară scena II (asta excluzând episodul șaișpe ori doi din "Lost"). Fane și Costi ai noștri nu mai sunt la fel de naivi și nevinovați ca în scena I, dar îi preocupă aceleași probleme "trascedentale", se pare chiar că au ajuns ceva mai înțelepți... și se strică toată treaba. Unu-i pățit, ălalalt urmează sigur, că prea le citește-nainte. Finalul vine taman la țanc cu poanta, că așteptarea ți se urcă-n gât și te gândești oare ce grozăvie de "mai rău" o fi. Poezii, auzi! Ha-ha! (Adică, vreau să spun așteptarea bine gradată, nici prea lungită, nici telegrafică, subiect bine ales - "eternă" aia sună adorabil în gura lui Fane - atât că dialogul își pierde din simplitatea și candoarea scenei I, dar ce să-i faci, și eroii noștri au mai evoluat, nu?)

    pentru textul : din dialogurile misogine ale lui Fane și Costi - partea a doua de
    __________________________________________________
    29 Mar 2006
  • a.a.a. Iar argumentul analogic este o

    Iar argumentul analogic este o parafrază după N. Stănescu.

    pentru textul : Mâncând ciocolată la masă cu Chirurgul de
    __________________________________________________
    25 Oct 2011
  • marinela_p Virgil,

    Îmi place noua formă a siteului, văd în momentul acesta că doar noi suntem online.
    Poemul tău, chiar din titlu ( "despre morți numai de bine" este reflecția din popor)îmi spune ca este vorba despre o iubire mai veche, dispărută acum, despre nostalgia ta în această plajă a vieții.
    Un discurs poetic susținut, unitar și sensibil.

    pentru textul : despre dragoste numai de bine de
    __________________________________________________
    17 Ian 2010
  • Sixtus

    multam pt. citire. daca varianta aia pe care o consideri "admisibila" ti-a atins - macar si tangential - sufletul, atunci nu mai ai ce intelege (pt. ca deja ai inteles). daca nu, nu. din nefericire am devenit prea "logici", ptra "rationali" chiar si atunci cand "producem" sau citim poezie. poezia, repet ce am spus si alta data, are propria "logica", sa-i zic "orfica". si adaug, din nefericire - cunoscandu-mi limitele - nu prea sunt in stare sa "produc" poezie (adevarata) decat, cel mult, din intamplare si rar. in schimb, zic, sunt un bun "receptor" de astfel de poezie. si remarc ca astazi, din ce in ce mai putin, gasesc asa ceva (indiferent de stil). se alearga prea mult dupa noutatea care sa socheze, dupa paradoxuri prin finaluri "neasteptate". uitand ca si paradoxul face parte tot din "logica" "rationalului". numai bine si sa ne mai citim

    pentru textul : Priviri de
    __________________________________________________
    31 Iul 2008
  • yester

    ...dar evenimentul chiar merită! deci galben să fie!

    pentru textul : Lansarea "Oublier en avant/Uitarea dinainte" – Marlena Braester de
    __________________________________________________
    04 Aug 2007

Pagini