Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • bobadil

    Right Dorine, te-ai gandit si inca bine de tot. Virgile, nota zece pentru Blandiana (dar asta are de-a face cu generatia noastra si cu textele de underground din vremea aceea, right?) Ce are de-a face Blandiana cu euro e cam asa: "suntem un popor vegetal, de unde altfel linistea cu care ne asteptam desfrunzirea?" Daca m-ai fi intrebat ce are de-a face Blandiana cu concursul meu (ceea ce nu ai facut, deci ma intreb singur) ti-as fi raspuns asa: suntem un site vegetal, de unde altfel aceasta liniste? Oricum, eu ii multumesc lui Dorin pentru interventiile din acest subsol care ii pot aduce (lui sau tie Virgil, daca nu mai scrie nimeni pana sambata 21 iunie nimic aici) premiul de 100 USD pus la bataie. Multumesc, Andu

    pentru textul : some rule rules some rules de
    __________________________________________________
    18 Iun 2008
  • solomon tare as fi vrut sa ai alt final de

    tare as fi vrut sa ai alt final de doua versuri. imi place scriitura ta.

    pentru textul : cât despre această întâmplare de
    __________________________________________________
    20 Ian 2011
  • bobadil

    Textul e reusit, are nerv si cand citesti simti si vezi in acelasi timp. Titlul insa e complet ratat. Pentru explicatii va rugam nu sunati, iesim noi din cand in cand. Andu

    pentru textul : eu nu sunt mesia de
    __________________________________________________
    03 Mai 2008
  • emiemi

    Nicholas Dinu, ma amuzi, pentru ca din lipsa de argumente te impiedici in propria ta logica. In primul rind, greselile de tastare sint cu totul altceva decit gramatica. Dar nu-i bai, asta e un argument prea cliseistic folosit de cei care nu prea au de ce sa se ia. Citind un clasic in viata, pot sa folosesc cum vreau calificativul "prost" si tu stii exact la ce m-am referit. Am dat un calificativ scrierilor tale si nu persoanei. Uita-te la primul meu comentariu! Totul a fost exclusiv pe text, chiar daca a fost dur. In schimb, raspunsul tau a fost legat exclusiv de persoana mea. Te-ai bagat in caracterizari elucubrante asupra persoanei doar ca sa aperi o sintagma aberanta. Si ca sa citez acelasi clasic in viata: ma doare in toi de avertizarile tale.

    pentru textul : prag între ani de
    __________________________________________________
    08 Ian 2009
  • bobadil

    Acum ce sa zic si eu, ceva de genul "si... si". Adica si autoarea parca prea s-a "labartat" in text dar Virgil parca prea s-a imbatosat in teorie cand de fapt chestiunea e ca el nu a simtit fiorul poetic (marturisesc ca nici eu) si nimeni nu e vinovat aici. Revenind la text, am retinut cateva imagini ok: - faza cu manole care, desi ultra-uzitata, parca e spusa pe bune. as renunta oricum pe viitor la asemenea simboluri spuse asa, pe sleau "cruzimea lui manole" "uratenia lui quasimodo" "vitejia lui papa-lapte" :-) - "ma prinde o fericire de mana cam strans" - cred ca, pe departe, cea mai reusita sintagma a acestui poem. - umbrela jerpelita... mi-a placut (vezi ca ai un typo la suiefcient sau sufiescent sau asa ceva, nu stiu, ca e al naibii de greu de citit :-) Insa si cateva ratari magistrale: - incipitul: seara deobicei se face liniste sau daca nu, desigur, se face galagie. In functie de mai multi factori - praful care "se labarta"... come on! - finalul declamativ, nepoetic... nu mai pot sa-ti ucid cuvinte... God ! Te mai citesc, Andu

    pentru textul : invazia de
    __________________________________________________
    03 Iun 2008
  • Ecaterina Bargan

    da, virgile, mare pacat, ca bine mai zici. ec

    pentru textul : o singură cameră fără ferestre de
    __________________________________________________
    06 Sep 2008
  • moi congrats! o sa te caut in librarii

    congrats!

    o sa te caut in librarii adriana. imi pare bine sa pot spune ca am crescut cumva cu tine pe aici. :)

    pentru textul : Lansare de carte: Adriana Lisandru - "Despre ea, niciodată" de
    __________________________________________________
    01 Mar 2011
  • pârâu

    este posibil. cred că ”mai ales acei trei de "din" antepenultimul vers” trebuia să sune: mai ales acei trei de "din" DIN antepenultimul vers, dar prea s-ar fi apropiat de păcatul meu. întreb fără ranchiună: în poezie contează doar forma?

    pentru textul : se pregătesc fuioarele să iasă de
    __________________________________________________
    28 Noi 2008
  • citadinul

    Marina Nicolaev, Acest text e oarecum diferit de cele pe care le-am publicat în ultimele săptămâni. Aveți dreptate când spuneți că poemul e "o circumnavigație anevoioasă în căutarea propriului eu, a propriei fiiințe"și, la fel, aveți dreptate că e vorba de un "raport conjunctural cu restul lumii ce are aceeași destinație de scurtă durată inevitabilă". Ca și altădată, ați intuit bine ceea ce am vrut să spun. Vă mulțumesc pentru ca mă citiți și vă doresc mult bine, Mircea Florin Șandru

    pentru textul : se aud cum lucrează electronii și neutronii de
    __________________________________________________
    16 Ian 2007
  • catmardra multumesc pentru aprecierea

    multumesc pentru aprecierea textului

    pentru textul : Doar ochii privind asta de
    __________________________________________________
    04 Noi 2010
  • Anonim

    Comentariul meu era doar o completare la cele spuse de profetul, ideea este ca atuni cand vorbim despre nu stiu ce gen de poezie de la inceput de secol, sa o facem punctat, comentariul sa aiba un suport critic, pentru informarea corecta a cititorului. Atat.

    pentru textul : și eu te iubesc de
    __________________________________________________
    04 Oct 2008
  • francisc

    Ionut, eu nu am "pretentii literare incalcite" samd.in plus, incerc sa nu vars sau altceva in șoșonii UTC-istilor poeziei romanesti. apreciez insa umorul si bunul simț. mi se pare totusi analogia ta (poezia=tovarasa meduza) un minus. la fel, nu vad necesitatea clorofilei in procesul de aglutinare a binelui si frumosului in sine, fireste.

    pentru textul : podul suspinelor de
    __________________________________________________
    08 Apr 2006
  • Anonim

    Aici, în valea iernii, să nu uităm adesea că locuim laolaltă cu toate ninsorile văzute și nevăzute în aceeași lume... Sărbători fericite!

    pentru textul : Prunci de lumină de
    __________________________________________________
    24 Dec 2005
  • kalipeto "lucruri" care nu se întâmplă oricând şi oriunde, ci

    "lucruri" care nu se întâmplă oricând şi oriunde, ci atunci când hotărăşte El, chiar dacă pentru noi sunt "de obicei", un Isus atât de uman, că e în stare să zâmbească ironic (nu batjocoritor!) şi să stea să citească într-un mall. şi mai ales un Isus pe care nu îl enervează atitudinea de egalitate cu omul (aşa cum îi sâcâie pe unii "creştini"), care e gata să discute chestiuni complicate, cum e cea a unui Mântuitor ucis de oameni cândva în tinereţe... şi asta într-o atmosferă excelentă (care o fi termenul ăla englezesc...) de cafenea! mi-a plăcut de-a binelea! Mulţam!

    pentru textul : l-am întîlnit pe hristos în mall într-o zi de
    __________________________________________________
    11 Apr 2012
  • Younger Sister A meritat

    creatorul se exprimă pe sine atunci când crează fără a precupeți material sau imaterial furând adeseori nimicului taine despre care altfel nu s-ar ști că există unele amănunte pot fi imperfecte uneori tocmai imperfecțiunea se dovedește a fi cea mai valoroasă nu există reguli doar legi extrem de precise o rugă precum un rug pe altarul iubirii de oameni înălțat Aceluia ce i-a creat părerea mea,umilă, este că da, a meritat

    pentru textul : psalm de
    __________________________________________________
    04 Mai 2009
  • Aranca

    felicitari Marlena Braester pentru "La lumière et ses ombres"! este o onoare sa te cunosc! din pacate, in aglomeratia aceea de la Marché de la Poésie nu ne-am vazut...si regret. poate fi anuntata cartea ta si aici?

    pentru textul : Al zecelea val de
    __________________________________________________
    27 Iun 2006
  • bobadil

    OK Mircea dar organele-s sfarmate si-n strigari iregulare vechiul cantec mai strabate cum prin nopti izvorul sare altfel suiera si striga scapara si rupt rasuna se imping tumultuoase si salbatice pe struna si prin gandu-mi trece vantul capul arde pustiit aspru, rece suna cantul cel etern neispravit unde-s sirurile clare din viata-mi sa le spun? ah... organele-s sfarmate si maestrul e nebun! (scuze, am scris din memorie nu de pe google sau din alta parte) Bobadil.

    pentru textul : this is a film de
    __________________________________________________
    08 Aug 2007
  • Virgil Crin

    parerea mea este ca orice "merita" sa fie criticat. De fapt eu m-as teme de afirmatia "ceva nu merita sa fie criticat" pentru ca asta este dupa parerea mea o fraza periculoasa. Pentru poate implica ca un lucru este atit de jalnic incit nici nu merita sa iti pierzi vremea ca sa ai o opinie despre el, si atunci inseamna ca am a priori o parere foarte proasta despre el. Sau inseamna ca un lucru este in mod artificial sacralizat, cam cum erau operele lui ceausescu, si in felul acesta erau "dincolo de dreptul nostru omenesc de a critica", dar cind ajungi sa spui asta si nu te referi la Dumnezeu inseamna ca de fapt caricaturizezi din capul locului acel lucru (cam la fel cum se intimpla cu operele lui ceausescu) si deci descalifici lucrarea respectiva. Ce vreau sa spun este ca prin insusi faptul ca spui ca un lucru "merita criticat" ii acorzi valoare. Valoarea timpului pe care il pierzi ca sa te apleci asupra acelui lucru. Valoarea numelui tau pe care il pui sub o nota critica. Valoarea intinseca a faptului ca acel lucru se califica pentru a intra in categoria lucrurilor pentru care se fac critici. Poate tu nu stii, Crin, dar exista rochii, parfumuri, case de moda, scriitori, regizori de film, compozitori, etc, etc, etc, care ar da bani grei ca sa intre intr-o recenzie critica. Ar da orice ca un critic macar sa ii bage in seama. Si cu cit e mai de valoare criticul cu atit e mai de valoare bagarea in seama. Exista o expresie pentru asta parca. Daca te critica cutare sau cutare "esti in carti..". Eu nu cred ca sint o mare personalitate dar cred ca am dreptul sa imi exprim parerea despre ceva ce se pune pe Hermeneia (macar). Iar simplul fapt ca eu mi-am pierdut timpul cu asta cred ca... se merita .

    pentru textul : Virtualia XI - anunț final de
    __________________________________________________
    03 Dec 2009
  • francisc

    chiar ma intrebam ce poti face cu tine insuti, in afara visului. si cand stii ce tb sa faci, cum faci? ac intrebare e o incremenire

    pentru textul : Eu, când nu visez. Deirdre. de
    __________________________________________________
    05 Apr 2008
  • lucian

    un poem ce cauta sa se exprime, sa isi explice rostul in lungile sale versuri.

    pentru textul : tourniquet de
    __________________________________________________
    17 Ian 2007
  • aquamarine Scuze, Mariana. Sper să nu

    Scuze, Mariana. Sper să nu mai fie greseli, acum.
    Lea, ma bucur daca textele mele iti plac. Da, stiu ca sunt cam sumbre, ele sunt cealalta față a medaliei :). Multumesc pentru semn, te mai astept cu pareri sau impresii.

    pentru textul : auto - market de
    __________________________________________________
    30 Oct 2012
  • sebi poate că e puţin emfatic, pe

    poate că e puţin emfatic, aici:

    pe hol m-am întâlnit cu dumnezeu
    în vila camelia

    textul are o nostalgie anume şi parcă întâlnirea cu Dumnezeu vine intempestiv. poate dacă mai dezvoltai: "pe hol m-am reîntâlnit cu dumnezeu/ se odihnea în vila Camelia ", . mă rog, aşa văd eu, şi mi-am permis să intru pe text, pt că chiar m-a atras. După ce am citit acest text de două-trei ori, mi-a venit să fug la Slănic-Moldova unde, tot printr-o iarnă, acu vreo 150 de ani, îmi doream ca primul copil să fie fată, în vila care s-a dărâmat de au construit în locul ei bulivardul ăl nou.

    mi-a plăcut !

    pentru textul : acolo unde se întorc valurile de
    __________________________________________________
    21 Ian 2012
  • a.a.a. - ratat -

    Da, este un text slăbuţ. Începe cu un pleonasm (se prelinge încet), trece prin două mari stereotipii şi caută o anumită atmosferă care nu poate fi captată cu o astfel de construcţie şi dinamică (sau anti-dinamică). Ce nu pricep eu e de ce autorul încearcă să surprindă spiritul asiatic cu ajutorul imbii române...

    (typo zvîniri)

    pentru textul : oolong tea de
    __________________________________________________
    06 Aug 2012
  • Aranca

    E vorba de cultură generală, nimic special. De altfel, nu literatura este specialitatea mea, după cum poate ai observat. Dar ca să cultivi un hobby, trebuie să te autocultivi.

    pentru textul : aici se zbate așteptarea oarbă de
    __________________________________________________
    16 Feb 2008
  • solomon

    mi se pare ca ti-am mai zis ca ai prins viata in scrieri de cand il simt pe graunfels alaturi de tine. incerci imagini mai indraznete, articulezi. se simte nu o maturizare, dar o intinerire, o incercare de stil (cam aproape de, dar inca este voie). incet, vei renunta la contemplarea degetelor, te vei detasa de atatdeaproapele si vei reusi sa te privesti din exterior, altfel decat la comanda. mi se pare ca este bine. bafta.

    pentru textul : Salina din compotieră de
    __________________________________________________
    09 Iun 2006
  • hialin

    Buna ziua ! Subscriu idee lui francisc in legatura cu imaginile uzitate. In plus cred ca trebuie sa va ganditi serios daca a scrie in vers clasic este alegerea corecta. De ce spun asta ? Pai ultimele texte ale dumneavoastra sufera foarte mult la prozodie. Textele sunt aritmice, masura este eronata (prima strofa 11-14-11-10). Atentie la constructii, cacofonia "Lumina naște" creaza un efect sonor nedorit. Ialin

    pentru textul : ...pre moarte călcând de
    __________________________________________________
    29 Mar 2008
  • Virgil

    bobadil, iar cazi in acelasi pacat. citezi INCOMPLET. iata ce am scris: "am sa ma dau si eu poet acum si am sa iti spun ca nu e dat oricui sa imi poata intelege si cu atit mai putin simti textele." acum ai priceput ca era un misto sau cum spun americanii un fel de "selfdeprecation"...?

    pentru textul : mate blues de
    __________________________________________________
    28 Iun 2008
  • Sancho Panza Paul, nu știu cum poți să împaci prima definiție cu

    Paul, nu știu cum poți să împaci prima definiție cu următoarele două!
    eu încerc, dar nu prea-mi iese - numai fulgi și pene pe-aici...:)

    pentru textul : Ce este sau ce ar trebui să fie poezia? de
    __________________________________________________
    16 Feb 2012
  • caminante ~

    era vorba de alta critica. imi pare rau ca te dezamagesc, nu-s progresista. nici nu stiu ce-i aia. :o)
    sorry ca nu iau in serios "luptele", e un fel de-a da de lucru femeii de serviciu la sters podele, nimic mai mult.
    in ultimul comentariu mi-ai fost simpatica.
    spor mult si tie.

    pentru textul : Oblică de
    __________________________________________________
    22 Iun 2012
  • Djamal

    iti multumesc de trecere si pentru apreciere. bucuros de vizita la multi ani

    pentru textul : Ceruri de
    __________________________________________________
    03 Ian 2008

Pagini