Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • a.a.a. - răspunsuri -

    Daniela,

    .....Se poate ca finalul să fie inestetic, dar nu e trântit. El sugerează bine ultima măsură a rătăcitorului (şi poate de aici factorul inestetic). Nu ştiu dacă e ceva prin text mai forţat decât procesul creativ o presupune. Dar nu bag mână-n foc.

    Doina,

    .....Mă bucur că ai developat câteva tuşe care poartă miza textului. Receptezi bine. Si nu mă refer doar la cazul acesta. O chestie doar:

    "Şi vai de noi când rătăcim într-un om pustiit, cu suflet rece, plin de indifirenţă, plin de ură, de răzbunări, de amărăciuni, de injurii şi dispreţ, incapabil de iubire, de căldură, de hrănire spirituală a semenului său." - nu doar acest segment am vrut să-l acopăr.

    Sebi,

    .....Ştiu ce înseamnă "pleiadă", doar că eu o interpretasem altfel. Cred că îndrăgosteala de care vorbim se referă la îndrăgostitul de ceva, nu neapărat de cineva. Dar cred că e destul de pământean. Cred.

    D-le Manolescu,

    .....Între deconstrucţii, lupte şi încercări de aducere a non-poeziei către poezie, mai respirăm, mai aşteptăm, mai sperăm. Faptul că, văd, sunt un caz, nu mă supără, dar nici nu mă flatează cu asupra de măsură. Ce mă bucură e cititorul Gorun.

    Vă mulţumesc tuturor pentru timp şi semne!

    pentru textul : Primul infern de
    __________________________________________________
    08 Iul 2012
  • ioan barb Şi mie mi-a păcut acest text.

    Şi mie mi-a păcut acest text. Achiesez la spusele Cristinei. Punctez.

    pentru textul : acum între noi de
    __________________________________________________
    22 Oct 2011
  • Anonim

    O forță sugestivă evidentă, subliniată atât în modelul ales, cât și în tehnica utilizată: suprapunerea a două imagini într-un gri monocord, precum și printr-o superpoziție perfect studiată ce are scopul de a crea un punct fix în Spațiu și Timp, spre a induce o veritabilă centrare pe imagine: gândirea se întrerupe într-o clipă, "ô temps, suspends ton vol..." („o, timp, oprește-ți zborul”…)(Lamartine). Calul așteaptă în acest peisaj urban al unui cartier burghez de la sfârșitul secolului XIX, începutul secolului XX.Caleașca este goală, statuia este încremenită, nici un suflet omenesc nu apare, doar umbra bustului profilat interoghează prin ferestrele clădirii, ce par a fi „ochii unui chip uman” – ceea ce s-ar traduce printr-o privire interioară ducând către introspecție, deoarece Fața însăși ne apare direct, în timp ce privirea răzbate până departe, printr-un „salt cuantic” în afara dimensiunilor :)) Imediatitatea realității se estompează, fiind ștearsă de acest gri precum o ceață invadatoare care înghite, încetul cu încetul, cele mai fine detalii perceptibile, și ne aduce aminte că fenomenul realului este efemer. De observat că această poziționare a chipului (din față) și cu părul lung ne aduce aminte de Gioconda, având ca și aceasta o privire enigmatică proiectată în direcția spectatorului, pus astfel în legătură cu titlul fotografiei: „Autoportret”. Si expresia pusa inaintea "Totul despre Mine" ( cu majuscule...) mi se pare cu subtila tenta ironica.

    pentru textul : Totul despre Mine de
    __________________________________________________
    12 Ian 2007
  • yester

    promit că e ultima oară când ajung pe pagina unui debutant cu iz de fosilă. și ca de obicei, argumentez: poala tâmplelor... pasărea timpului... streașina pământului...lacrimi albastre... etc. mai lipseau farul speranței, portul iubirii, flamura neamului... nicodem, Emilian Pal e un nume care va fi alături de scriitorii consacrați. Dar tu nici nu l-ai citit și nici nu știi ce e poezia. Tu bolborosești ceva pe hârtie... mai citește, mai lasă-te de scris o vreme... două... trei. De Iustin Panța ai auzit? E mai lucid acolo unde e decât tine. adio!

    pentru textul : prag între ani de
    __________________________________________________
    02 Ian 2009
  • Anonim

    da, un text ce poartă un titlu repede chemător, discursul poetic e bine redat, periat de locuri comune, ideea mertă privită cu atenție, pe scurt, a fost o lectură plăcută

    pentru textul : îmi este teamă de femeie de
    __________________________________________________
    06 Feb 2007
  • ioan barb Ioana, am închis circuitul.

    Ioana, am închis circuitul. Mulţumesc pentru ajutor.

    pentru textul : cerul visează altfel decât noi de
    __________________________________________________
    23 Iun 2011
  • Sancho Panza

    Vad ca Virgil mi-a luat-o inainte... Un text care promite o poveste si se tine de cuvant. "a fost odată o femeie trecători grăbiți și lumini multe lumini pe măsura fricii noastre de întuneric pășeam prin oraș uitându-mă la vitrine și oameni ea se oprise la marginea străzii fragilă" e uimitor ce ai reusit sa faci aici cu un simplu adjectiv...ai spus totul despre personaj, l-ai aruncat, pur si simplu, in fata naasta, dezarmat. apoi: "în ochi i se roteau drumuri" "iubirea coclea în cer la picioarele sfinților" "ceva era în neregulă cu viața toate lucrurile atârnau câinele de lesă brățara de mână luna de cer singurătățile între ele" felicitari! o penita si de la mine.

    pentru textul : illusio de
    __________________________________________________
    10 Apr 2008
  • nicodem ca să vezi

    Adriana, am introdus în google primul rând din comul tău şi am ajuns pe agonia, la george ţărnea. nu ştiam nimic despre frumosul său poem. mi-a placut mult, mai mult decât al meu. m-am gândit: totul s-a scris deja pe pământ, dar în acelaşi timp, totul nu s-a terminat încă de scris. fiecare cu grămada sa de gânduri şi de trăiri...

    pentru textul : trecere. 7. de
    __________________________________________________
    31 Ian 2010
  • Sancho Panza erata:

    stilul acesta telegrafic

    pentru textul : “Inclupatul” Bârligiu de
    __________________________________________________
    08 Iul 2009
  • yester curiozitate

    Mircea, tu ai văzut vreodată o black pussy?Nu de altceva dar descrii acțiunea ca și cum nu.

    pentru textul : Pisica neagră de
    __________________________________________________
    12 Iul 2009
  • aalizeei

    am făcut un resize pina la 640/480, afișarea rămîne la fel, observ; oricum, am sacrificat mult, pînă la o rezoluție aproape indecentă pentru o grafică 3d. Aranca, am spus delirul meu imaginativ, așadar, altaiyr sînt eu, aalizeei. Creația îmi aparține și este realizată intr-un program de grafică 3d. Regret, m-am străduit pentru încadrarea în pagină, din păcate...

    pentru textul : Lemuria de
    __________________________________________________
    25 Iul 2007
  • Anonim silviu da. îmi place. aş fi scris doar atât dar, pentru

    silviu da. îmi place. aş fi scris doar atât dar, pentru că vreau să îţi pun o peniţă aici sunt obligat să justific gestul. pentru atmosfera creată de poezie. foarte clară în incertitudinea ei.
    câteodată trebuie să ridicăm casa pe nisipuri mişcătoare, ca şi cum acestea ar fi stâncă

    pentru textul : la-ntâmplare de
    __________________________________________________
    26 Feb 2012
  • a.a.a. A, ce bine că "titlul englez" are justificare...

    A, ce bine că "titlul englez" are justificare...

    pentru textul : "you'll never get a wish from a bone" de
    __________________________________________________
    12 Feb 2012
  • Bott Opinie

    Într-adevăr, un titlu care te îndeamnă să citeşti textul. Prima strofă mi se pare cea mai reuşită dpdv ideatic. Strofa a doua, cea de legătură dintre str.1 si 3, nu are un mesaj clar conturat. Puţin cam patetică întrebarea din s.3, dar suportabil. La final, aş înlocui prep. "în" cu "pe", mai ales că este precedată de "undeva".

    Doar o părere,
    Bot Eugen

    pentru textul : Insula unui dor semantic de
    __________________________________________________
    07 Mai 2010
  • emiemi

    Marina, multumesc, din punctul meu de vedere toata strofa pe care ai semnalat-o e scheletul textului. Francis, e frumos sa spui ca am typo, dar personal nu vad, poate si din cauza grabei mele. Nu stiu daca esti ironic ori ai apreciat textul, multumesc oricum. Si da ai dreptate, partea cu mama e un cliseu cit casa de mare, dar mi l-am asumat. Si sfirsitul e previzibil pentru mine, e cam teribilist, dar textul e scris in Gara de Nord linga un panou publicitar pentru ca nu aveam doi lei sa dau supraveghetorilor din sala de asteptare sa dorm cu capul pe rucsac.

    pentru textul : puls 0 de
    __________________________________________________
    08 Feb 2008
  • stefan doru dancus

    Corect, pacat ca exista numai un text aici. As fi vrut sa citesc mai multe. La cate texte diluate lecturez zilnic, ma cuprinde mirarea cand dau peste ceva sa-mi placa. Colajul, ca tehnica, nu-i o vinovatie - e doar unul din pasii facuti prin poezie. Nu-i de mirare ca, spre sfarsitul carierei scriitoricesti, autorii revin exact asupra acestei tehnici: cand nu mai ai nimic de spus si totul pare derizoriu - te ascunzi in chestia asta artificiala. Astfel - mori scriitor, nu pensionarul X. Totusi, aici nu e vorba de tehnica in sine: ea este dublata de un aer modern, revitalizant. Pentru asta - o penita. Dancus

    pentru textul : liftul.cazi.inexistent de
    __________________________________________________
    03 Apr 2007
  • Aranca

    cred că ai prezentat niște modele de eșarfe. un fel de publicitate indirectă :) deși îmi plac nuanțele de albastru, eu personal, nu le-aș purta. unde sunt poemele vulcanice promise?

    pentru textul : I live in a yellow water-lily de
    __________________________________________________
    23 Iul 2007
  • anna a fost doar o intrebare cu zambet

    a fost doar o intrebare cu zambet la coada si asa speram sa o iei, pentru ca de fapt nu te-am acuzat de nimic... ca nu mi-a sunat mie bine "inger alb" e doar o problema personala de perceptie, ce rost are sa te explici?

    pentru textul : Viraj mult prea strâns de
    __________________________________________________
    20 Noi 2011
  • Virgil

    pina una alta, am si eu o intrebare. apreciez ca autorul ne spune cine a facut fotografia (asta ca sa nu existe confuzie) dar intrebarea mea este: are autorul copyright ptr folosirea fotografiei in scopuri personale si pentru postarea ei in spatiul public al Hermeneia? daca da, atunci sa ne spuna si noua si de asemeni sa precizeze daca fotografia are copyright. daca nu, atunci il rog sa obtina mai intii acest drept si dupa aceea sa o foloseasca. sper ca nu e nevoie aici sa explic ce inseamna copyright si toate implicatiile lui. eu de exemplu cred ca am folosit doar fotografii sau realizari grafice personale. poate ca ar trebui sa le atasez precizarea copyright sau un watermark. in principiu Hermeneia incurajeaza folosirea de fotografii creatii personale chiar daca nu ne deranjeaza nici folosirea de alte resurse dar in contextul legilor internationale (scrise si nescrise). asta ca sa nu avem nici o problema. s bineinteles ca va trebui sa actualizam Regulamentul cu acest lucru. in ce priveste continutul fotografiei, as fi recunoscator membrilor Hermeneia daca s-ar abtine deocamdata sa testeze aceasta frontiera a regulamentului pina cind o vom dezbate in cadrul grupului de administratie si vom ajunge la o concluzie care cu siguranta se va materializa intr-o precizare in Regulament. mie personal textul imi place. si la fel admir arta lui Saudek, si nu numai a lui. ... unde sint fotografii de altadata? daca as vrea sa fac o gluma as putea spune ca e ok sa pui nuduri pe Hermeneia dar doar daca sint sepia si si sint facute pina in anul 1940 :).. pe vremea aceea inca se mai facea arta.

    pentru textul : Felinar de
    __________________________________________________
    03 Mai 2006
  • Dihania

    o chestie foarte reusita mi se pare alegerea numelor personajelor. doar ca personajele in sine nu mi se par destul individualizate mai sunt sclipiri interesante ici-colo, insa cred ca puteai concentra ideile intr-un text mai mic si mai profund (ma refer la toata piesa, ca am citit-o in intregime) in plus, vad idei filosofice diferite in discursul acelorasi personaje, ceea ce arata ca n-au o scara de valori ori o personalitate atat de bine definita

    pentru textul : Cruciada nebunilor de
    __________________________________________________
    11 Iun 2007
  • bobadil mda cu precizare

    Inițial am greșit 'românia' trebuia să fie în titlu adică 'mama la toate țările românia' iar subtitlul 'lui virgil t' sub formă de dedicație... când am editat am mutat românia... mă rog. Oricum mersi de lectură și de păreri, nu am nicio pretenție de la acest text, doamne ferește, el este doar o joacă cu creionul pe hârtia virtuală și cu gândul la ultima polemică de tip octavian paler cu virgil, despre români el este cel mai mare expert, eu sunt doar un băgător de seamă.
    Pentru Matei special de la Adi de la Vâlcea, dragule tu scrii la textele mele numai la jucărele, oare așa zici tu că merită? Te face asta să te simți mai mărișor oleacă sau de ce? Nu cred că e nevoie, după socotelile mele acum ar trebui să ai și tu vreo douăzeci de anișori plus o prietenă ceva acolo care să-ți fi șters coșulețele de pe față, right?
    Andu

    pentru textul : mama la toate țările de
    __________________________________________________
    12 Apr 2010
  • montecristo

    Da, ai dreptate, George. Am venit aici, scârbit de nepotisme și pupincuriști. În cazul de față cred că este doar exigență; nu este vorba de idei preconcepute!

    pentru textul : o viziune a insentimentelor de
    __________________________________________________
    04 Iul 2008
  • skylander

    Virgil. E discutabil într-adevăr. Dovadă comentariul ăsta elaborat. În principiu aici satirizez un obicei bătrîn încăpățînat și beteag care va continua în prostioara lui "fără leac", deși știe că se poate mai fain și mai bine...:) Dacă e comod să tai puiul de brad și nicio tragedie (că doar toți taie ...nu?) atunci propun să fie comod de tot și să se treacă la varianta de plastic. Există azi și miresme "de plastic" cu imitație de brad...nicio problemă. Și globuri și betele de plastic. Și alea și alea. Dar noo că e mai nathural să plătim o crimă elegantă și drăgălașă, un hingher de pădure, ca să avem și noi sărbători "ca lumea". Că brăduțu' e nesimțit și nu se poate apăra decît cu niște biete ace nu e o scuză. E o plantă vie și oricum am lua-o tot crimă se numește. Ca și florile puse la "reanimare" în vază... A, și nu e nicio dramatizare sau exagerare aici. E adevăru' care zburlește păru'. Așa că te poți zburli liniștit Virgil. Tot am dreptate. Rămîn la bonsaiul meu de Crăciun. Și să auzim numai că nu ni se face rău...de bine!

    pentru textul : Elegie cu pui de brad de
    __________________________________________________
    13 Dec 2008
  • a.a.a. Textul este ok.

    Textul este ok. Şi de ce folosesc sintagma asta săracă la duh? Pentru că degajă o atmosferă hieratică, dar fără o legătură evidentă cu vremea. E un sentimetn hieratic aici (frig/încremenire/alb stat). Şi cred că asta s-a vrut.

    Nu ştiu de ce foloseşti şi tu trendy-ul ăsta bilingv, când ai atâta forţă şi eleganţă în limba noastră (în adâncuri scufundată) :)

    Salutări!

    pentru textul : ginny in a bottle de
    __________________________________________________
    27 Noi 2010
  • Virgil

    se scrie double dose daca asta ai vrut sa scrii in engleza despre text,.. chiar daca pare ambiguu, textul are niste idei clare in el nu stiu daca expresia "cind ca" este prea reusita acolo iar "perpetua regasire de sine" e cam uzat inceputul insa e bun as vrea sa mai vad texte de-ale tale aici

    pentru textul : double dose de
    __________________________________________________
    13 Mar 2006
  • Ardagast Mulţumesc de trecere şi

    Mulţumesc de trecere şi sugestii!

    pentru textul : Între garduri de
    __________________________________________________
    28 Ian 2015
  • Anonim Erată. Scuze Cristinei. Corect. Un model de capcană.Carmen.

    Cu scuzele de rigoare la amândouă.Ioan.

    pentru textul : O nouă provocare de
    __________________________________________________
    30 Apr 2010
  • alma

    Mie tocmai metafora citată de Virgil mi-a atras atenția și o consider reușită (fluturii sunt din cei cenușii, nu?). Textul nu mi se pare aglomerat mai mult decât să însemne o poezie bună. Limita dintre clar și subțire e destul de fragilă. Ceea ce consider că nu are legătură cu textul și pare foarte personal este acel "darius" la care aș renunța în favoarea poemului.

    pentru textul : negru ascuns de
    __________________________________________________
    27 Mai 2006
  • alma

    Taraborez, într-adevăr, am mai modificat după publicare, textul. În ultima strofă, ar suna bine și cum spui tu, "fâșia", însă acolo am ales să fie "fișa". Ca și cum întreg textul s-ar fi vrut o fișă în care îți notezi, pentru tine însuți, sincer, calitățile și defectele, luminile și umbrele tale. Nu e ideea mea, sunt alții mai imaginativi. :) Virgil, "akedia" sau "akedeia", după cum am înțeles eu din ce am citit, ar fi o stare de apatie (fizică, mentală, sufletească, de dezordine în ordinea firească a lumii); am ales prima variantă, pentru că mi s-a părut că sună mai bine ca "albastru akedia". Ela, voi corecta după observațiile tale, în cele mai multe locuri. Poate și pleoapa, deși e conștientizată acolo sublinierea (ochiul ca interior, pleoapa ca exterior). Cred că am să aleg că dușmanii mei sunt melancoliile mele, destul de aproape de adevăr, însă asta înseamnă psihoză...mmmă mai gândesc ;). Violetul e anume ales acolo, când lumea e cu susu-n jos, și violetul e cu susu-n jos (nu toți sunt aleșii cu tălpile-n cer). Adevărat, sunt aceleași teme și mă întreb dacă nu cumva mă învârtesc în cerc. :) Mi-ai dat de gândit. Vă mulțumesc.

    pentru textul : engrame de
    __________________________________________________
    12 Ian 2006
  • Sancho Panza Virgil te rog sa ma ierti ca

    Virgil te rog sa ma ierti ca am vrut sa te-ajut. ai dreptate, chiar nu trebuia.

    fiindca nu ma gandisem ca-ti va declansa o reactie de felul asta, gen..."ia uite, sîc sîc! eu pot si tu nu".

    trista descoperire, oricum...

    si inca ceva: sper ca nu ti-ai inchipuit nici macar o secunda ca pentru aceasta "putere politica" am facut voluntariat in echipa Hermeneiei, m-ai face sa regret fiecare secunda alocata acestui site.

    Daniela, scuza, te rog, acest incident.

    pentru textul : intersection de
    __________________________________________________
    20 Oct 2010

Pagini