Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • Virgil

    da, iata un text care incepe sa imi placa. probabil n-ar fi fost rau sa pastrezi claritatea dicteului pina la sfirsit. ultima parte mi se pare relativ neclara. se scrie multa poezie feminina zilele astea. unele texte nu sint decit un fel de ciudatenii pseudometaforizate. de data asta am intilnit un text care in ciuda tributului platit subiectivitatii (si poate unui anumit retorism de care se cam face vinovata autoarea pe ici pe colo) totusi reuseste sa straluceasca prin poetic

    pentru textul : revelation de
    __________________________________________________
    06 Mai 2007
  • a.a.a. 2 chestii

    Nu am ajuns decât la ziua a treia. 2 mari obiecții: - versificația. Dacă ați decis să folosiț forma clasică, ar fi fost de preferat s-o într-o notă relativ bună. Din acest punct de vedere, textul (cele 3) e ratat. - nu știu cine stă să citească atâț. Poate era mai indicat să le psotați pe rând.

    pentru textul : Săptămâna Creației de
    __________________________________________________
    13 Oct 2009
  • Virgil

    Matei, imi pare rau ca nu sint in copou. Asa ca miine am sa ma razbun si am sa ma plimb printr-un par prin San Francisco. Dar tot nu o sa fie Tatiana Stepa. Yester, cu siguranta poet matur este o supraestimare in ceea ce ma priveste dar iti multumesc pentu citire si opinii. Bobadil, par totusi doua texte diferite, nu neaparat unul neingrijit si celalalt elaborat. Doua note diferite, Bobadil, de aceea nu pot sa fiu de acord cu tine. parerea mea.

    pentru textul : la marginea drumurilor de
    __________________________________________________
    23 Mai 2008
  • Maria - Doina Bine ai revenit!

    Raul-Ionuţ Coldea, fiindcă între timp ai fost încadrată la categoria „membru corespondent”, categorie în cadrul căreia nu există permisiunea comentariilor sub texte, cred că îți vor folosi informațiile următoare:
    http://hermeneia.com/content/faq/de_ce_nu_pot_scrie_comentarii_daca_sunt...
    http://hermeneia.com/content/faq/ce_trebuie_sa_fac_ca_sa_nu_mai_fiu_memb...

    Despre poem: sunt câteva imagini reușite în partea a doua a poemului. E un poem care transmite mult.
    Nu aș mai fi scris ultmul vers. Și argumentez: în ultimii ani se practică destul de mult acest ultim vers, scris după un rând liber care se vrea, fie un fel de cireașă de pe tort, fie o cheie aruncată la plecare, fie ceva care te face să recitești poemul ca să înțelegi. Uneori au efect, însă de cele mai multe ori, acest ultim vers pare o vorbă spusă la plecare, după ce ai mai făcut câțiva pași: te-ai întors puțin și ai mai spus ceva, abia inteligibil, peste umăr și pleci mai departe lăsând interlocutorul cu o mie de întrebări. Uneori versul final pare un artificiu estetic care ar vrea să arunce un fel de mister peste tot poemul.
    Poate în cazul poemului tău nu e niciuna din cele de mai sus, dar cred că era bine dacă poemul se oprea înainte de ultimul vers. Și spun, ca de fiecare dată, e doar o părere :).

    pentru textul : femeie în costum de iepure de
    __________________________________________________
    17 Ian 2014
  • solomon cu siguranta iar-ul face

    cu siguranta iar-ul face aglomerarea. scos, rezolva pluralul mai clar

    perfectiunea. ma ia frica gandindu-ma:)
    multumesc, Cristina

    pentru textul : athelophobia de
    __________________________________________________
    12 Iul 2011
  • moi o poezie care nu poate sa

    o poezie care nu poate sa nu-ti placa foarte. ca o joaca in care discursul copilului se impleteste cu simbolistica si fantasticul.

    cel mai mult mi-a placut glasul copilului, recunosc - pentru ca reuseste sa pastreze acel element esential copilariei - are acea curatenie fundamentala.

    chapeau!

    pentru textul : alte povestiri de la Şipot de
    __________________________________________________
    14 Sep 2011
  • aquamarine multumesc , ottilia!

    multumesc , ottilia!

    pentru textul : e v a de
    __________________________________________________
    18 Sep 2013
  • bobadil

    expresia prin cuvant nu inseamna neaparat poetizare, zambesc cand citesc un astfel de comentariu. despre scrierea lui virgil nici nu am ce spune, nu e nimic de spus, modul in care dom' director hermeneia analizeaza textele este ingineresc, uneori zambesc gandindu-ma ca acest om talentat face si lucruri pur si simplu din obligatie, fara sa simta nicio chemare, poemul asta m-a prins intr-o miscare de du-te vino si da, mi-a amintit de fado. ati ascultat fado-ul? ati inteles acel sentiment fantastic al uitarii, al abandonului? al inexistentei zilei de maine? ce mi se pare din ce in ce mai interesant insa este ca pe aici pe hermeneia nu mai avem comentatori, iar eu (nu ca as fi mare motz :-) mai ca ma las de meseria asta in secunda doi daca lucrurile o tin tot asa. hermeneia a ajuns mai rau ca agonia la acest capitol, ceea ce zic eu e grav, pentru ca mai rau decat agonia inseamna damnarea literara si chiar nu vreau sa cobesc, Bobadil.

    pentru textul : fado curvo de
    __________________________________________________
    26 Aug 2007
  • Dihania

    pur si simplu pentru zilele care sînt în plus si pentru vorbești cu oameni care nu există si pentru și ți se face greață de concluzii / ți se face greață să ai dreptate si pentru tot restul

    pentru textul : aleph sau prima teorie a incompatibilității de
    __________________________________________________
    19 Ian 2008
  • francisc super text.

    super text. m'a amuzat teribil, desi am cascat nitel in pauza publicitara din final. dar, in rest, foartetare. as mai fi citit inca pe atata. as recomanda o cronica, pe luna, pe saptamana?, cu astfel de patanii literare sau mai putin literare. intr'adevar memorabil amendament si memorabil furt. apropo, venus o fi avand si ea, (pe cand era tanara) hotul ei personal?

    pentru textul : Recitatorul şi mâna muzei de
    __________________________________________________
    26 Ian 2011
  • Virgil serios?????

    mie "cioburile ploii" mi se pare una din cele mai reusite metafore "vizuale" pe care le-am citit. "tremurul cetii", ce-i drept, e o imagine putin cam simpluță.

    pentru textul : crochiu V de
    __________________________________________________
    14 Noi 2012
  • marinela_p

    Ioana Dana Nicolae, îți mulțumesc că m-ai citit. Voi ține cont de observațiile făcute.

    pentru textul : Decor cu îngeri de
    __________________________________________________
    14 Mar 2007
  • Cristina Moldoveanu mulţumesc Elena, mă bucură

    mulţumesc Elena, mă bucură semnul tău de lectură

    pentru textul : cartea în esperanto de
    __________________________________________________
    18 Mar 2015
  • Virgil cool. I was expecting to read also (oh, his lambs) but

    cool. I was expecting to read also (oh, his lambs) but that was missing. makes you think of a dusty song from the eighties (oh, his eighties)... [smile]. makes me wonder what you think about god.

    pentru textul : Oster-Monath de
    __________________________________________________
    18 Apr 2012
  • Sancho Panza

    Virgil, mai bine recunoaște că ți s-a făcut dor de amandine și ecler... :)) merci fain de comm, îmi este foarte util, ai spus multe în puține cuvinte.

    pentru textul : simetrii de
    __________________________________________________
    02 Apr 2009
  • Perseu

    Corect, e nepoetic pân' la dumnezeu. Mă găsisem să-i fac eu masaj cardiac ușii (apăs cu mâinile împreunate ușa/camerei/unu doi trei patru cinci) și apoi îi treceam aer în plămâni (acum suflu pe gaura cheii). Trebuie, fără îndoială, poposit mai atent la mine :). Mulțumesc pentru comentariu și pentru atenționare.

    pentru textul : azi e frig de
    __________________________________________________
    30 Iun 2006
  • hecatonhir

    pare un ceremonial oriental toată această gesticulație a regretului, deși orientalii nu cultivă chiar o melancolie a morților, fie ele chiar fațete ale eliberărilor de prea multă viață. cred că de data asta chiar ai reușit să scrii un poem foarte bun.

    pentru textul : arborele de piper de
    __________________________________________________
    05 Iul 2006
  • aalizeei Andu

    mulțumesc. P.S.S. înțeles. mama ei de (răs)tălmăcire!

    pentru textul : clasa muncitoare merge în paradis de
    __________________________________________________
    28 Mai 2009
  • moi o poezie intr-adevar bine

    o poezie intr-adevar bine scrisa. mai ales pentru fluiditatea discursului, simplitatea lui. cred ca e mai greu sa construiesti in felul asta o metafora, de parca ai realiza arhitectura unui lucru nespus pana acum, dar pe care toti vor sti sa-l numeasca ulterior.

    nu stiu de ce... dar siscursul tau mi-a amintit de humbert humbert, inca adolescent, pe tarasa hotelului, admirand prima nimfeta.

    penita si de la mine.

    pentru textul : magazinul cu piane de
    __________________________________________________
    21 Noi 2010
  • Marquise de Sade ai dreptate

    "Probabil ca s-ar fi putut construi mai mult pe asta."

    pentru textul : Piața de flori de
    __________________________________________________
    13 Aug 2009
  • Ottilia Ardeleanu nu există

    nicio lege pentru muze. ele vin şi pleacă. poetul este în stare să vândă tot şi să le urmeze. aproape instinctual. şi, ce-ar avea de vândut poetul?!...
    aş mai adăuga doar că "excepţia întăreşte regula".

    pentru textul : excepţia legii de
    __________________________________________________
    18 Mai 2013
  • Virgil adian demea - ortografia! ai

    adian demea - ortografia! ai grijă cu gramatica sau cu ortografia. cu una din ele ai probleme. se scrie „scrii” și nu „scri” cînd este vorba de un subiect la persoana a doua plural pentru verbul a scrie. ai mai repetat greșeala aceasta și aici: http://www.hermeneia.com/content/ne_vom_neglija_ca_doua_unghii
    am crezut că e o eroare de tipărrire dar observ că recidivezi. înainte de poezie (aia dură și mișto) locuiește o doamnă plictisitoare care se numește gramatică. să nu o ignorăm.

    pentru textul : strada cu nume de bere de
    __________________________________________________
    28 Sep 2010
  • pârâu

    Bună ziua Bianca! Am reflectat îndelung asupra tuturor comentariilor născute urmare a prezenței mele în această comunitate. Pot să-ți dau dreptate în privința câtorva lucruri, în privința altora, nu. Dar cred că cel mai potrivit răspuns îl vei găsi în citatul de mai jos, preluat din Paler: ”Avem timp pentru toate. Să dormim, să alergăm în dreapta și-n stânga, să regretăm c-am greșit și să greșim din nou, să-i judecăm pe alții și să ne absolvim pe noi înșine; avem timp să citim și să scriem, să corectăm ce-am scris, să regretăm ce-am scris; avem timp să facem proiecte și să nu le respectăm, avem timp să ne facem iluzii și să răscolim prin cenușa lor mai târziu. Avem timp pentru ambiții și boli, să învinovățim destinul și amănuntele, avem timp să privim norii, reclamele sau un accident oarecare, avem timp să ne alungăm întrebările, să amânăm răspunsurile, avem timp să sfărâmam un vis și să-l reinventăm, avem timp să ne facem prieteni, să-i pierdem, avem timp să primim lecții și să le uităm după-aceea, avem timp să primim daruri și să nu le-nțelegem. Avem timp pentru toate. Am învățat că nu trebuie să te compari cu ceea ce pot alții mai bine să facă; ci cu ceea ce poți tu să faci. Am învățat că doi oameni pot privi același lucru și pot vedea ceva total diferit. Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între a fi amabil, a nu răni oamenii și a-ți susține părerile.” Dar, pentru că Fragmentul nu răspunde în totalitate punctelor de vedere exprimate de tine, mai fac următoarele precizări și, te rog să le interpretezi ca atare: - scriu doar de aproape trei ani poezie; nu știu de ce și cum a început, dar zilnic se ivește căte o alcătuire căreia nu pot și nu vreau să mă opun; eu nu caut scrisul, m-am trezit făcând-o la o vârstă la care poate doar timpul liber la dispoziție ar justifica asta; - dar mă regăsesc pe mine și viața mea în ceea ce scriu; (profetul spune în motto-ul său: ”poezia nu este viata si viata nu este poezie”) și iată că mă văd silit să-l contrazic; - faptul că scriu în formă desuetă nu-i vina mea; limba folosită însă este cea din DEX, niciunul dintre cuvintele utilizate nefiind proscris, sau nu încă; - aceeași întâmplare face să iasă la iveală 16 tematici diferite în alcăruiri care ”reclamă” astfel de cuvinte, ex. celor din ”Povești din veac” - tematică istorică și epică, sau ”Arama”- tematică religioasă și nicidecum limbaj up-datat; - la fe, în cazul poeziei de dragoste cu împliniri sau eșecuri, al pastelurilor și a celei meditative, curge totul într-un limbaj uzual, chiar simplu cum ai remarcat, dar până la fortuite aprecieri gen manea, crochiu slab realizat, iz învechit, ridicol, mai e cale lungă; - ești liberă să ai opinii așa cum consideri, dar aș dori, dacă tot ai avut amabilitatea să te oprești pe o pagină a mea, să-ți acorzi unul suplimentar și să răsfoiești dintre ”textele deja scrise și aruncate”, deja postate aici sau aiurea și vei putea constata că cei peste 100.000 de lectori în peste doi ani, au desigur, păreri împărțite; - tare mi-e teamă că procedați într-un fel ”izolaționist” și asta duce la crearea unor elite ireale; - forma unei alcătuiri poate fi discutabilă, mesajul nu, decât dacă se încalcă grosolan principii sau regulamente; ori eu nu m-am abătut de la niciunele deocamdată; - ai exprimat în finalul primului paragraf al comentariului, citez: ”Din păcate, dacă aici avem de-a face pur și simplu cu aruncarea unor texte deja scrise, la intervale regulate, cu refuzul tău de a interveni sau încerca o schimbare, cu lipsa completă de interacțiune față de ceilalți membri care postează aici, îngustarea aceasta a orizontului și intereselor pe hermeneia cu alte cuvinte, nu cred că te vei folosi prea mult de hermeneia. Și nici vice versa.” - fac următoarele precizări: interacțiunea are două aspecte, postez, sunt citit/criticat/apreciat și răspund, dar absolut nimeni nu poate pretinde să modific un text doar pentru că i se pare altfel decât poate înțelege; în același plan al interacțiunii, îmi recunosc limitele în a exprima opinii stilistice, neavând competențe de critică literară, și atunci mă abțin. - dacă însă ai vrut de pe poziție colegială, sau de pe poziția autorității cu care ești investită, să-mi sugerezi să stopez colaborarea cu Hermeneia, pot doar să iau act de acest punct de vedere, însă o decizie voi lua doar urmare a unei înștiințări a acelei autorități care a aprobat apartenența mea la acest grup (chiar dacă a făcut-o urmare a celei de-a doua solicitări). Devin plictisitor, nu-i așa? Mă opresc, însă cred că o anume reținere în a da verdicte chiar de la început este cel puțin oportună.

    pentru textul : a catedralei grea singurătate de
    __________________________________________________
    26 Mar 2008
  • a.a.a. Foarte bun textul,

    Foarte bun textul, cu nişte formulări inedite, ingenioase, care se pliază atât de bine pe totul poeziei; cu detaşare, sictir, şi eleganţă; cu durere, zâmbet şi ironie.

    La celălalt pol, complet ratate primele trei versuri + acestea două "nevoile fiziologice înlocuiesc/rugăciunile de dimineaţă" - de altfel, ăsta e şi motivul pentru care nu acord peniţă.

    Felicitări!

    pentru textul : să-mi sculpteze cineva un glonţ de
    __________________________________________________
    10 Dec 2010
  • Virgil excelent.

    excelent. există unele chestii pe la sfîrşit (de exemplu: "Pe la colțurile tavanului șoptesc căderile") unde mi se pare că încerci să poetizezi în mod inutil. Dar în mare măsură textul reuşeşte să surprindă printr-un un mod de a reprezenta, a exprima o stare în registrul suprarealist. Nu mă pricep prea mult la proză dar ca şi cititor am experimentat o incursiune într-un univers care m-a făcut să îmi doresc să nu se mai termine. Iar pentru proză asta este ceva rar. Bănuiesc că ştii asta.

    pentru textul : Dependențe de sânge de
    __________________________________________________
    28 Oct 2010
  • Aranca

    e interesant cum traduci liric vorbind, tocmai trecerea succesivă dintr-o stare în alta, diversificarea obiectelor, culorilor, imponderabilitatea tuturor lucrurilor in această lume care plutește, aparenta derivă a vieții însăși. Lumina. Creația.

    pentru textul : En dérive non pas d'objet en objet de
    __________________________________________________
    18 Iul 2007
  • adri ma scuzati ca va deranjez,

    ma scuzati ca va deranjez, am trimis si eu azi o poezie, oare nu am trimis-o bine sau nu o publicati?

    pentru textul : jurnal pentru zile și cuvinte I de
    __________________________________________________
    27 Sep 2010
  • hecatonhir

    vălul mayei?! vin prudent și spun că îmi pare prea alegoric poemul. fii puțin mai darnic (cu poezia și cu cei ce te ''vânează'') și nu mai sădi capcane (vezi maya - te poate duce către india sau america centrală).

    pentru textul : candelabrele de
    __________________________________________________
    27 Mar 2006
  • Virgil da, interesant ca oamenii

    da, interesant ca oamenii scriu bine mai ales atunci cind nu tin neaparat sa scrie bine. pentru ca nu asta are importanta atunci. dupa parerea mea (destul de rece) un text care este poezie, sau arata a poezie, mult mai mult decit alte texte mult mai elaborate ale autorului.

    pentru textul : and time goes on de
    __________________________________________________
    02 Iun 2011
  • Anonim

    ca si cum s-ar cufunda in vartejul ei in acelasi timp planand pe deasupra lucrurilor, lumea ii apare un tumult al vietii in care el sta suspendat intre obiecte si intamplari.. sincer incantata de lectura si sa ierti daca las si eu aici ssemn in prelungirea gandului. Linea

    pentru textul : Culori de
    __________________________________________________
    18 Apr 2006

Pagini