Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • Sapphire

    Uite c-am să spun asta, cu tot riscul de a vă supăra: ați luat una bucată subiect super și n-ați făcut mare lucru cu el. Tot citeam și citeam și nu m-am putut opri să nu mă întreb: așa, și? M-ați făcut să-mi aduc și eu aminte de o colegă de generală, de etnie romă, și de o vecină de bloc cu care m-am jucat ani de zile în copilărie, și toate astea cu nostalgie, și de ceea ce o făcea pe ea deosebită, dar nostalgia mea a venit din amintirile mele, nu pentru că proza dvs a reușit să transmită ceva din ceea ce reiese doar la nivel logic că ați intenționat... Poate sunt eu cârcotașă, dar mă întreb de ce Lăzărică Cerbu nu reușește să iasă din anonimat în proza aceasta, dacă este clar că a ieșit din anonimat, îndrăznesc a spune, în amintirile dvs.

    pentru textul : Ucenic din Țigănie de
    __________________________________________________
    15 Mai 2008
  • Virgil te rog sa respecti

    te rog sa respecti regulamentul in ce priveste titlul

    pentru textul : și cuvintele se rostogoleau ca perlele pe covorul moale de
    __________________________________________________
    09 Aug 2011
  • francisc

    alma, am ales "cutia de nisip" dintr-un motiv ....previzibil: prelucrarea lui ulterioara. textul este o resuscitare. cred ca merită a doua sansa. multumesc pentru lectura si comentariu

    pentru textul : Concert de muzică de Paște de
    __________________________________________________
    11 Feb 2006
  • Ioana Dana Nicolae

    Au début de la poésie un moment mystérieux: "enfin je connais la face cachée de la seconde tandis que j’étais derrière lui". Marina, tu as un discours très sobre et mélodieux en français. Enfin, je prend un vers en miel pour ce jour gris: "tu as besoin d'un seul mot d’amour par jour pour vivre mieux" Oui, nous avons besoin des mots amicaux tous les jours .:)

    pentru textul : tant qu’il y aura des ailes de
    __________________________________________________
    13 Dec 2007
  • aquamarine Mulțumesc din nou,

    Mulțumesc din nou, Luminița. L-am șlefuit momentan, până văd dacă voi găsi ceva și mai potrivit. O duminică frumoasă, Daniela.

    pentru textul : când mi-e dor de tine mă gândesc la crăciun de
    __________________________________________________
    24 Oct 2010
  • catmardra Da

    am citit si mi-a placut insa cuvantul repede parca-i prea mult de 3 ori in aceste versuri reusite.

    pentru textul : amintire de
    __________________________________________________
    23 Sep 2012
  • Anonim

    Imi place acest poem, versurile scurte ii ofera putere de percutie. Iar ultimul vers e superb, spune atat de multe prin foarte putine cuvinte. felicitari, am ramas impresionat petre

    pentru textul : yerba maté I ▒ de
    __________________________________________________
    28 Iun 2007
  • Aranca

    Precizari: Philolaos (in acest context) nu este matematicianul si filosoful grec din vremea lui Socrate. M-am referit la sculptorul contemporan Philolaos Tloupas care in 1972 a creat "Pasarea mecanica" in La Defence, Paris. Materialul preponderent utilizat in sculpturile sale este otelul. Grec prin origine, francez prin adoptie, a fost decorat anul trecut pentru activitatea sa artistica de exceptie.

    pentru textul : helioză II de
    __________________________________________________
    12 Aug 2006
  • lucian

    mă fascinează amănuntul pentru intimitate ce urmarește întreaga alcătuire a poemului. poezia ta, așadar, imi pare o obsesie, însă una frumoasă. lucian.

    pentru textul : Doi de
    __________________________________________________
    13 Sep 2006
  • sebi nu m-am gândit la sorescu

    neam!
    dar e posibil să ai dreptate. îți mulțumesc pentru semn.

    pentru textul : iubito, pariază pe ultimul sebi de
    __________________________________________________
    27 Noi 2013
  • Călin Sămărghiţan Călugării astronauți

    Ideea e foarte generoasă și de mare actualitate în anumite cercuri. Ar putea fi superb speculată în proză și să ducă la un al doilea Walter Miller Jr. (v. ”Cantică pentru Leibowitz”).

    De acord și eu că titlul poate ar trebui schimbat (mai ales că nici nu se susține din punct de vedere teologic. Religia este un fenomen istoric, iar istoria în sine, ca știință, nu este veșnică, ci are sfârșit la Parusie).

    Oricum, merită aplaudată inițiativa, ideea și ingeniozitatea. N-am citit încă ceva asemănător pe la noi cel puțin.

    pentru textul : Religia nu poate fi decît veşnică de
    __________________________________________________
    09 Mar 2010
  • Trinity

    Ovidiu, acum ti-am vazut commul. mda, o varianta mai masculina a textului... cit despre 'cind are voie Alina sa dea penite' - asta nu pot Eu sa ma pronunt. sint 'Doar femeie'!:)) cheers, Corina

    pentru textul : Blind date de
    __________________________________________________
    19 Ian 2009
  • Ecaterina Bargan

    faină ideea cu părinții substantive din care rezultă un verb. acțiunea adică. caligrafia modelată în zbuciumul mării, privirea răsărită peste țărm, axiomele drept corijare a raportului la sine ("restul împărțiriii la sine") și felul în care te-ai îmbrăcat în iubire. punct slab în exprimare este "cu_coada" și cred că se putea comprima exprimarea. sau poate tot farmecul constă în descriptiv și înșiruire detailată. oricum e bun textul și finalul memorabil. mi-l însemn în carnețelul cu citate alese.

    pentru textul : din scrisoarea unui caligraf către Alesandros de
    __________________________________________________
    25 Ian 2008
  • Trinity cum imi soptea ultimul meu

    cum imi soptea ultimul meu iubit, intr-o noapte prin o mie opt sute si (E A Poe) : 'All that we see or seem/ Is but a dream within a dream'..as putea da vina si pe Bukowski putin dar o voi face miine..inainte de cafea..:) multumesc Oana, probabil imi sta bine in noir..sau in nori? deja confused..:p

    pentru textul : dusk till dawn till dusk de
    __________________________________________________
    09 Sep 2011
  • nicodem se mai poate lucra

    ştiu că mai trebuie lucrat pe ici pe colo, în punctele esenţiale, mulţumesc iarăşi Otilia, calea de ieşire se opreşte aici.

    pentru textul : restul ar fi spus prematur de
    __________________________________________________
    03 Iun 2013
  • Raluca Sandor am selectat acest text la

    am selectat acest text la preferinte personale. o alunecare inapoi care da, poate genera zambet dar mai degraba... un fel de privire pe care o are tristetea...sau ,cum sa spun...trecerea catre un altfel in care poate nu mai te poti recunoaste asa bine...O nostalgie frumoasa. Imagini pictate impecabil. E ca si cum ai fi sub sticla si doar senzatii...dar suficient.Partea doua m-a "gasit" in mod special si primele 2 ...bucatele/strofe sau asa ceva...Felicitari. foarte, dar foarte frumos.

    pentru textul : Un fel de scris despre altceva de
    __________________________________________________
    31 Aug 2011
  • Virgil

    Imi spui si mie unde "mai trebuie lucrat" fiindca de exemplu mie nu-mi place cind cineva vorbeste doar asa ca sa se afle in treaba. ai o observatie pertinenta de facut, fa-o, dar nu veni cu ziceri din astea "ex catedra" ca ma tem ca suna a gol. si poate ne spui si noua de ce nu iti place "vom dispare"

    pentru textul : dana point I de
    __________________________________________________
    14 Iun 2006
  • francisc

    dane, apreciez aprecierile tale la adresa mea, pe care o stii, virtual, adica, cum sa spun, daca tu ma citesti etc. si eu ascult. spun dane, apreciez aprecierile etc. pentru a crea aici, ceea ce poate fi si dincolo, cum se spune, o tesatura, o plastifiere semantica, semnificativa in sine, in asentimentul criticii ratiunii silnice. s-ar putea crea, de asemenea, senzatia ca aberez aici asa ca si dincolo pentru a evita sentimentalismele si cangile orgoliului si vanitatii, asa, ca sa ne fie bine si sa traim bine. de asemenea, nu cred. ionut, sper ca nu esti suparat (pe mine). va multumesc cu multa placere

    pentru textul : podul suspinelor de
    __________________________________________________
    09 Apr 2006
  • Virgil

    să știi că te-am suspectat de autobiografie iar cînd am spus de imaginație m-am gîndit la două lucruri. la modul cum reușești să aluneci dintr-un eveniment mundan în metanarațiune și apoi cum reușești să le închegi împreună printr-un liant invizibil dar pe cît de invizibil pe atît de solid. uneori am senzația că va veni o zi cînd am să mă bat singur pe umăr și am să mă laud „dom'le, scriitorul emilian pal a scris și pe hermeneia cîndva... ”

    pentru textul : jucării pentru fiul nostru de
    __________________________________________________
    25 Aug 2007
  • yester

    ... și iată cum se duce, induce precum și reduce universul, cosmosul, damblaua la pupici:) mulțumesc, Carmen! cu gânduri bune, paul

    pentru textul : mai departe decât tristețea de
    __________________________________________________
    18 Ian 2009
  • alma da, mă

    Incearca sa eviti comparatiile sau abundenta lor: ca o, ca un, acolo unde este posibil. La fel, rima de genul: tigara / doara, probabil involuntara, asa ti-a iesit din tastatura. Zici in final: "zid de" - suna metalic, zdruncina textul fluid si nu e cazul. Versul "sa fugim" nu e rezistent, asa subtire.

    In rest, ce sa zic, e primul text care mi-a placut, vara asta.

    pentru textul : mă irită vara asta, mă de
    __________________________________________________
    05 Aug 2010
  • laurtibby poezie în cheie prozaică

    pentru o atmosferă bine aliniată cu personajul neresuscitată prin șocuri, așa cum am mai observat în genul ăsta de texte eu spun că personajul se apropie de nivelul lui maximal și asta e un plus autorul reușește să scindeze atenția pe mai multe planuri, fără să se încurce în concepte procedee pe care nu le stăpânește avem aici o Poezie

    pentru textul : cerul interzis de
    __________________________________________________
    18 Apr 2009
  • lucian

    intr/adevar "zapacitor" - cum spune Sancho Panza - de frumos acest joc de cuvinte. mai ales la prima citire! de asemenea si mesajul scrierii - creionul este in sine si poate face o lume - este foarte frumos imbracat de toate aceste idei ce le expui navalnic dar si fantastic. daca ar fi sa remarc ceva, as zice ca ultimile patru versuri sunt atat de clare si se eplica atat de mult pe sine, incat, dupa toata aceasta fermecatoare cavalcada inspirata, ele nu isi afla locul acolo. te felicit!

    pentru textul : vin creioaneleeeeeeeeeeee de
    __________________________________________________
    10 Oct 2008
  • margas Onorabile, M-ai lămurit demult că

    Onorabile,
    M-ai lămurit demult că te doare-n pix ca să zic așa de opiniile mele sub textele matale.
    Motivul pentru care eu câteodată mi le mai exprim nu are legătură cu matale ci cu site-ul Hermeneia și cu ceilalți membri, în afara matale.
    Consider că un text, odată postat, este supus dezbaterii membrilor site-ului right? și nu doar părerii autorului care, cel puțin în cazul de față, mă jignește non-stop. Mă întreb oare de ce autori de teapa matale nu iau suspendare pentru atac la persoană? Însă mă întreb probabil de pomană ca să mai ventilez atmosfera. Eu una nu mai încerc așa ceva demult, pentru că știu ce urmează... o suspendare de o lună care durează două. De ce, deci?
    Și tot nu am primit răspuns la prima întrebare... unde e comentariul meu precedent?
    Margas

    pentru textul : siberii suspendate de
    __________________________________________________
    11 Dec 2011
  • d3mona

    din câte știu eu este REDACTOR.

    pentru textul : O poveste postmodernistă de
    __________________________________________________
    25 Dec 2007
  • Ottilia Ardeleanu da,

    Adrian, textul merge foarte bine fără acele versuri, deşi mie îmi pare că diminuează mesajul, dar poate nu reuşesc să mă detaşez, să privesc din afară înspre mine. am să le elimin, totuşi.
    în ceea ce priveşte ce scrii între ghilimele, nu ai dreptate. din două poezii nu poţi trage asemenea concluzie.
    mulţumesc pentru lectură şi semn. eşti binevenit.

    pentru textul : caută-mă în omul acela de
    __________________________________________________
    10 Aug 2013
  • Virgil

    nu imi aduc aminte sa fi emis o parere generala despre tine ca autor. in ce priveste parerile mele te asigur ca sint pertinente, adica la obiect, daca este cazul pot sa iti ofer exemple. nu sint de acord cu afirmatia ca "numai daca dispui de lecturi consistente si bine structurate iti poti permite sa critici aspru un text". Daca ar fi asa eu cred ca nimeni nu ar mai avea atunci dreptul sa isi exprime o opinie critica aici si ar cam trebui sa inchidem pravalia. dar, aici principiul este altul. si el este dat de ceea ce spune regulamentul: "22. Membrii comunității literare Hermeneia au posibilitatea să își exprime liber opiniile despre textele publicate pe site. Comentarea textelor nu este și nu va putea fi îngrădită. Totuși aceste comentarii trebuie să se încadreze și ele în prevederile punctelor 16.1, 16.2, 16.3 și 16.4 . 23. De asemenea comentariile trebuie: 23.1. să se refere în primul rînd la textul publicat, 23.2. să conțină observații pertinente, 23.3. să evite pe cît posibil formularea de aprecieri la adresa persoanei autorului textului sau la adresa persoanei altui comentator al textului 23.4. să se abțină cît mai mult posibil de la alunecarea în comunicări personale. Aceasta nu înseamnă că opiniile cititorilor trebuie să fie reacții artificiale și reci. Scopul lor însă este folosirea subsolului textelor pentru critica literară sau discuții legate de conținutul textului și nu pentru schimbul de amabilități." deci, asa cum scrie mai sus, nici tu si nici altcineva nu aveti dreptul sa ingraditi dreptul la comentariu pe Hermeneia pe principiul "tu nu ai scoala de literatura, deci sa taci". asupra acestui lucru s-a discutat suficient in anii trecuti pe hermeneia. noi credem ca daca un membru hermeneia este fie indompetent fie pur malevolent in comentariile sale, cu timpul va fi marginalizat. am avut cazuri si s-a pierdut in decor. in cazul in care apar atacuri la persoana, exista moderator si editori pe hermeneia care pot interveni si vor interveni, asa ca we are pretty much covered.

    pentru textul : Șoapte de
    __________________________________________________
    08 Dec 2007
  • Virgil l-am citit cu voce tare ca sa

    l-am citit cu voce tare ca sa imi fie mai clar. parerea mea este ca e facut din mai multe bucati care chiar daca (foarte posibil) au fost compuse in aceeasi parcurgere, totusi sint perceptibile ca bucati distincte. stilul acesta confesivo-apodictic pare fortat (putin optzecistic) pe alocuri. s-ar putea sa gresesc cu optzecismul dar asa imi suna mie. de fapt daca ar fi sa ofer un sfat autorului i-as recomanda sa incerce sa fie putin mai "relaxat" in scriere. se tradeaza senzatia ca autorul "urmareste" sa spuna ceva in loc sa lase "poezia" sa curga si apoi sa o cizeleze. spun toate acestea pentru ca parerea mea este ca exista un anumit grad de talent si inefabil dar pare a fi prea "controlat" aproape artizanal. poate n-ar fi rau ca autorul sa citeasca textul cu voce tare si sa se detaseze de el, ca si cum nu ar fi al lui. si sa scoata fara mila ceea ce il deranjeaza. si sa vada ce ramine si cum arata si cum suna ceea ce ramine.

    pentru textul : întotdeauna toamna fu frumoasă... de
    __________________________________________________
    20 Sep 2012
  • Trinity Paul eu asa am citit dar warning! am tendinte dislexice

    Paul eu asa am citit dar warning! am tendinte dislexice :p:

    se făcea că aveam timp să mă bucur deplin
    că aș mai sta lângă tine să depănăm ghemuri de cerneală
    am fost mai tânăr
    în acea noapte neagră ca sângele otrăvit
    în care totul se derula mai repede decât intrarea încântării
    în dependență
    am coborât treptele cum coboară berzele
    în cuiburi
    apoi
    nu mai știu ce s-a întâmplat

    cheers!
    C

    pentru textul : once upon a time in springland de
    __________________________________________________
    18 Apr 2012
  • Anonim

    Nu stiu prea bine ce reprezinta hermeneia ca si comunitate dar am sa aflu curand de vreme ce am ales sa public aici insa stiu cu siguranta ca "hermeneia" isi are obirsia din hermetism si nu vine de la Hermes. Eu cel putin asa am invatat la scoala. Poate ca ambele variante sunt corecte.

    pentru textul : The State of Hermeneia de
    __________________________________________________
    25 Dec 2006

Pagini