Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • bobadil

    Nu inteleg simbolul de copyright din titlu, ma rog.. Vladi nu zice rau cand spune "de a trata asa subiect" - de fapt el se refera, zic eu, la insusi elementul critic, cel care face ziua sa fie alba iar noaptea neagra, la fel cum poezia ar trebui sa fie perceptie iar "tratarea unui subiect" - analiza. Poemul acesta are tot atat de putina poezie in el pe cat are un director de la coca-cola, iar problema nu e nici pe departe localizata aici, in acest text, vreau sa nu fiu inteles gresit. Problema este destul de generalizata, adica suficient de generalizata incat sa ma faca pe mine, bobadil, sa imi pierd deseori avantul de a mai deschide texte postate pe site-uri de literatura, cu cateva exceptii care, desigur, cum altfel, doar confirma regula. Revenind la text, acesta se prezinta in fata cititorului cu un bagaj de simboluri imprumutate si lipsite de emotia creatoare a autorului (autoarei). Si zicand asta nu ma refer neaparat la o necesitate acuta a mea sau a altcuiva de aiurea de a descoperi ceva "nou" in poezie, ci mai degraba de a impregna "vechiul" cu o emotie "noua" care aici, din pacate, lipseste ca un fel de destin. Iar exemplele din text sunt destule, ma voi opri insa doar la doua. 1/ "un fel de umbre" - acesta este un calc poetic, o exprimare de efect folosita de mai toti suprarealistii plus tagma adulatorilor lor, insa ea ramane fara reazam emotional fiind precedata de "un zid de aripi"... metafora, evident "gandita" distruge tremolo-ul acelui "un fel de". 2/ "tac tac si eu" - este o banala eroare (sau nu?) de scriere poetica. "tac tac"? aceasta juxtapunere duce cu gandul la ritm, iar eu sunt sigur ca bianca nu asta a vrut sa transmita. tac tac tac tac ... O sa ma opresc aici cu concluzia ca am citit un text care are minte in el destula cat sa-l imbatraneasca, sa-l usuce, sa-i scoata fildesii si apoi sa-l indrepte catre cimitirul elefantilor. Sper sa nu te vei supera iar pe mine draga Bianca :-) Andu

    pentru textul : Îngeri ® de
    __________________________________________________
    25 Mar 2008
  • Aranca

    Interesul unui text este de a fi prezentat perfect din toate punctele de vedere. Mulțumesc.

    pentru textul : Wittgenstein și Jocurile de limbaj de
    __________________________________________________
    26 Sep 2007
  • margas Mărturisesc, am așteptat încă

    Mărturisesc, am așteptat încă un timp ca să văd reacțiile 'colegilor' de site la acest pamflet al lui aalizei care, cred eu, în premieră folosește material din comentarii și nu din texte.
    Ca o simplă paranteză, asta mi se pare o manevră facilă, și m-aș bucura să-mi văd parodiate textele și nu comentariile, dar desigur un saltimbanc al graficii computerizate cum este victor aalizei mi-ar replica imediat că textele mele nu se ridică la nivelul de audiență cerut de parodiile semnate cu numele Domniei sale.
    Dincolo de această mâhnire personală, am văzut totuși aici în subsolul textului o propunere interesantă la care chiar aș vrea să subscriu, cu atât mai mult cu cât, pe măsură ce timpul trece și cerneala virtuală curge pe Hermeneia, mă conving că noi, oamenii, suntem niște ființe complexe în ceea ce privește actul creației (nu vreau vorbe mari) dar simpliste în ceea ce privește recunoașterea propriei noastre identități. De aceea probabil ar trebui să avem pretenții mult mai mici de la ceilalți pe această temă.
    Deci, subscriu unei inițiative de tipul celei depictate în comentariile de mai sus iar Dvs. Domnule grafician, care pentru mine sunteți și veți rămâne un saltimbanc al meseriei Dvs., vă mulțumesc pentru popularizarea imaginii mele în varianta aalizeistă, deși fără chiar nici o legătură cu subiectul textelor mele care Dvs. înțeleg că vă lasă mouse-ul rece.
    Margas

    pentru textul : poetesei cu dragoste şi margarete de
    __________________________________________________
    19 Iun 2011
  • alma

    Probabil ca Daniela e cam singura de pe aici, in afara de Nicole, care intelege in profunzime ce scrie Marina in franceza. Si reciproca.

    pentru textul : Apariție editorială 2007: „NOUS” – Daniella Mutiu de
    __________________________________________________
    22 Feb 2008
  • Aranca

    Marlena Braester, felicitarile mele sint insotite de un gest simplu, simbolic, dar sincer. Succes!

    pentru textul : Vocea ne devansează ,הקול הולך לפנינו de
    __________________________________________________
    19 Noi 2006
  • Sancho Panza

    Lea, din pacate nu pot sta toata ziua in faca calculatorului... repet: exepmlifica. eu nu vad nici caracter profanator, nici pornografie. te rugasem sa-ti sprijini afirmatiile cu citate. asa cum o cer regulile oricarui comentariu acuzator cu pretentii de credibilitate, de aici ori de aiurea.

    pentru textul : keep my secret well de
    __________________________________________________
    09 Apr 2008
  • Aranca

    am trecut doar sa ma conving ca totul evolueaza asa cum am prevazut. intilnesc aici o lectura ce ofera o noua dimensiune sensibilitatii, ca un tablou cu tente postmoderniste desprins dintr-o expozitie viitoare, ca o pagina dintr-o carte nescrisa inca... deosebit: "există o senzație pe care o simți numai în doi atunci când vrei să te spui tot ca cel de lângă tine să te placă mai mult de obicei senzația apare când ne merge bine ori când stăm goi în pat și desenăm cu degetul cercuri în pielea celuilalt în momentele acelea îți spun că îmi place să cumpăr haine dar că mi-e frică de cabina de probă acolo nu știu unde să-mi agăț hainele vechi nu-mi place când bagi capul să vezi dacă îmi vin pantalonii atunci cred că toată lumea se uită la mine și eu nu vreau lucrul ăsta un om gol nu mai e om nu mai are ce să arate"

    pentru textul : rue saint jacques 1 de
    __________________________________________________
    18 Apr 2007
  • christian

    Bine venit interviul. Un gen mult mai dificil decât pare și decât apare în inflaționista lui prezență radio-vizuală. Dl. Cernica este unul dintre puținii noștri gânditori filosofici, nu doar profesori de filosofie (specie ăerfect onorabilă de altfel).

    pentru textul : Despre căile filosofării de
    __________________________________________________
    17 Apr 2007
  • bobadil p.s. matei

    M-am gandit daca sa iti zic sau nu acest lucru, dar cred ca e mai bine sa il stii. Vezi tu ce concluzie tragi apoi. Textul "funk si branza de capra" era clar ca iti apartine, mai mult decat atat el de fapt nici nu intrunea conditiile concursului. Concursul a mai avut cateva hibe, eu le-am luat ca "teste" si m-am comportat neutru, de exemplu a aparut acelasi text de doua ori iar un altul chiar cu doua titluri diferite. Textul tau am stiut de la bun inceput ca se va erija in castigator si initial am vrut sa-l notez cu 7,80, nota pe care eu cred ca o merita din partea mea, aceasta nota a ramas scrisa cu pixul pe foaia mea de arbitraj, pentru ca eu la lucruri din acestea asa fac, lucrez pe hartie, old fashioned guy...
    Insa cand am postat am avut o remuscare, crede-ma ca iti spun adevarul, si am schimbat 7,80 in 8,70... M-am gandit omul asta chiar vrea sa castige, what a hell?
    Si asa a fost, ai castigat, nu?
    Acum cand am vazut notele am realizat ca ai castigat datorita razgandirii mele de ultim moment si de aceea ti-am spus asta.
    Insa revin, textul trebuia descalificat.
    Succes in continuare, deci.
    Andu

    pentru textul : Rezultatul "Bursei câştigătorilor" de
    __________________________________________________
    10 Mai 2010
  • Virgil

    Alma, sînt convins că dacă te vei uita la categoria Info pe Hermeneia vei descoperi postat undeva în toamna anului trecut prima parte a acestui "incident"

    pentru textul : incident de plagiat pe hermeneia.com de
    __________________________________________________
    04 Feb 2008
  • AdaBarc

    'la afaceri' se desculță?? 'excepțiile confirmă regula'- evita sa folosesti expersii-clisee.. fara sa ai un sens in spatele lor care sa evadeze din banal... in rest... se poate mai mult, in mod sigur, sunt ideiin poem, care dezvoltate separat si mai atent, mai ne'grabit.. pot deveni poezii. asa, pare o chestie pe care ai scris'o ca tot voiai sa scrii... salutari Adriana

    pentru textul : cotidian de
    __________________________________________________
    15 Sep 2008
  • Imparateasa

    e o realizare desavarsita, in plus, ma bucura ca iti pastrezi o anumita nota din suflet. e ca o intoarcere permanenta catre ceva din urma care nu trebuie lasat sa plece. sunt soapte si strigate legate de pamant. si mai sunt iubiri. imi place cum manuiesti vocea aceasta interioara.

    pentru textul : crucile de
    __________________________________________________
    03 Aug 2006
  • margas Adriane, probabil că ai

    Adriane, probabil că ai dreptate, de fapt ai dreptate.
    Îmi cer scuze dacă am reacționat exagerat, așa e, noi femeile suntem uneori cam impulsive.
    Iar despre nick-ul tău nu am vrut niciodată să zic ceva 'la mișto', mereu mi s-a părut prea dificil să scriu ApunctApunctApunct decât 'trei de A' și nu am crezut niciodată că asta ar putea să te ofenseze... tu te-ai gândit vreodată așa?
    Și mă mai găndesc că toată această cavalcadă de înțepături msi mult sau mai puțin literare a pornit de la o prostie, anume tu nu ai tăcut când trebuia (like a real man should) iar eu am vorbit aiurea (like a woman does when she's under pressure).
    Acum dacă ceea ce mi-ai scris sunt presiune sau nu... eu nu mai comentez, pentru că evident suntem aici pe poziții diferite pe care sper să le reconciliem în viitor, la urma urmei contează ceea ce ne va oferi fiecăruia (fiecăreia) inspirația.
    Însă te rog mult nu mai veni în subsolul vreunui text de-al meu cu afirmații de genul 'snobism' doar pentru că afișez titlul în limba engleză (tu o citești pe Luminița Suse?) sau să-mi cauți nod în papură prin comentarii (care sunt în general scrise mai la repezeală) pentru că nu am acordat nu știu ce la nu știu ce. Dacă poți să faci atâta lucru pentru mine îți voi râmâne recunoscătoare și ne vom putea concentra pe ceea ce este cu adevărat important.
    Și chiar dacă unii ar putea să fie de altă părere, mie mi-a plăcut acest dialog 'cu scântei' cu tine... și... te mai aștept.
    Margas
    P.S. Iar un mic misogin tu ești, dacă negi va trebui să ne vedem la o cafea maaare ca să ne țină o noapte întreagă argumentația. Eu sunt antrenată, rezist la stress, pun dinți și câte 10 ore pe zi :-)

    pentru textul : in the sunshine of your love de
    __________________________________________________
    16 Iun 2011
  • Dihania

    genial. ma duce cu gîndul la unul din preferatii mei, daniil harms. din chestii banale construiesti imagini foarte originale. umorul negru tot la harms ma duce cu gîndul. iar in spatele cuvintelor, un adevar crud. frumos

    pentru textul : the kill de
    __________________________________________________
    08 Feb 2008
  • Ela

    Virgil, desigur că nu este din tehnica site-ului, știam asta, nici nu am spus așa ceva. Era doar un efect care apărea vizibil la acea dimensiune. Mulțumesc pentru ajutorul acordat. Și că ai lăsat semn aici. Sper ca viitoarea să fie mai reușită. Aștept părerea ta pe textele mele fiindcă ai priceperea și ochiul binevăzător. Hanny, da, e un dublu: curcubeul din mare și răsărit. E ca un continuum. Și mereu răsărindul. Mulțumesc. Alma, am ales special aceste nuanțe fiindcă ele sunt ușor umbrite, iar acesta este și mesajul dorit. Combinația de nuanțe este cea la care țin deosebit și amplasarea textului cu italice în partea unde se află marea. Știu că poate nu e o realizare estetică desăvârșită, nu asta am intenționat, ci o anume armonie între stări-mesaj-culoare-timpuri-trăiri. Și pe monitorul meu se văd nuanțele cu un anume tandru-luminos. Mulțumesc. Ela Ela

    pentru textul : Renaștere de
    __________________________________________________
    13 Ian 2006
  • yester mi-a plăcut,

    mi-a plăcut, iar versurile acestea în special:

    Aşa se face că
    acela care părăseşte o face-ntotdeauna
    pentru binele celuilalt;
    ca şi cum ar sparge o cană pentru a o scuti
    de chinul setei.

    Degeaba boţeşti cearşaful şi pe cealaltă parte,
    degeaba ai slăbit de ţi se vede viaţa cum schiază pe oase,
    goleşti de străzi drumurile dintre voi degeaba
    şi degeaba a murit pisica scării...
    Toate au fost făcute numai şi numai şi numai
    pentru binele tău.

    ai transmis. am empatizat. frumos!

    pentru textul : Şi atunci m-am ridicat pe sufletele din spate de
    __________________________________________________
    15 Ian 2012
  • Gebeleizis

    Poezia e interesantă, dar nu am înțeles câteva dintre versuri prea bine. De exemplu "orașul de balustru". Cautând în DEX, am găsit: BALÚ//STRU ~ștri m. 1) Stâlp de forma unei coloane de dimensiuni mici, rotunjit în partea sa medie, care susține partea superioară a unei balustrade. 2) Compas special, folosit la trasarea cercurilor foarte mici. [Sil. -lus-tru] /<fr. balustre Deci metafora de mai sus s-ar tracuce ca "orașul de stâlp". Nu prea reușesc să-mi imaginez așa ceva, poate mă ajută cineva să înțeleg. Mai încolo am întâlnit "Vioare din izmă creață și parfum de lirism". Căutând din nou în DEX găsim: VIOÁRĂ1, vioare, adj. (Pop.; despre ape curgătoare) Limpede, cristalin, clar. ♢ (Substantivat) Limpede (sau curat) vioară sau ca (sau cum e) vioara = foarte limpede, ca lacrima. [Pr.: -vi-oa-] – Probabil lat. *vivula (< vivus). Sau: VIOÁRĂ2, vioare, s.f. (Bot.; reg.) 1. Toporaș. 2. Compus: vioară-roșie = micsandră. [Pr.: vi-oa-] – Lat. viola. Nu am luat în calcul instrumentul muzical, deoarece acolo pluralul este "viori". Așadar, textul de mai sus se traduce fie ca "Cristaline din izmă creață și parfum de lirism". Adică o frază fără substantiv, fie "toporași din izmă creață și parfum de lirism". Izma fiind de fapt mentă, ajungem la "toporași de mentă", altă expresie pe care nu mi-o pot imagina nici în ruptul capului. E ca și cum aș spune, de exemplu, "brazi de mesteacăn". Mulțumesc anticipat pentru orice ajutor la înțelegerea sensului în limba română a acestor texte.

    pentru textul : Utopie lirică cu tarif normal de
    __________________________________________________
    20 Aug 2007
  • anna un poem cu formulari

    un poem cu formulari imagistice de mare forta:
    "dimineaţa aleargă pieziş prin oraş
    ca un iepure prins între faruri"

    "clipa se face cuib ...
    numai bun să-ţi îngropi jumătatea pustie
    ca pe-o pară domnească, în fân "

    mi-a placut mult limbajul plin de sensuri cu inlantuiri firesti intre realitate si viziune.
    as revedea asocierile: bulgare "greu", talpile "mele", cuib "cald", si as scoate: "mi s-a spus ca"...
    finalul cu impact pe starea de catharsis, imaginile create, toate duc la o traire autentica nu doar o mimare a realitatii,
    un poem dens, elaborat pentru care acord un semn de recunoastere!

    pentru textul : anotimpul promis de
    __________________________________________________
    01 Ian 2011
  • bobadil un text meditativ

    ...și cu adevărat frumos, poetic. Eu unul sunt mereu intrigat de ce limba noastră românească parcă sună mai bine atunci când este îmblânzită de arhaisme și de ce ne place mereu și mereu metafora.
    Nu este genul meu, dar textul stă în picioare. De modificat cumva, zic și eu, ultimul vers al primei strofe care mi se pare cam neinspirat în raport cu restul poemului 'și tu iar nu plătești la urmă'... adică? Nu plătești deloc sau poate plătești în avans...

    pentru textul : nemişcaţi de
    __________________________________________________
    09 Ian 2013
  • Trinity hear hear! frumos omagiu

    hear hear!
    frumos omagiu Virgil adus celui ce va fi pomenit pina la sfirsitul timpului. Am vazut the Apple Store in NY acum citiva ani si pt mine a fost echivalent cu o vizita la British Museum. Impresionant numarul de produse, de cumparatori, preturile...
    Am un Apple vechi asa de vechi ca nu cred ca poate fi conectat nici macar la internet...il voi privi de-acum cu nostalgie (si-l voi sterge de praf mai des:P)

    So, ashes to ashes and Apple to Apple!

    RIP Mr Jobs, mission completed on Earth!

    pentru textul : a murit steve jobs de
    __________________________________________________
    06 Oct 2011
  • lucian

    ma frate, pentru jocul cuvintelor, as da si eu penita. dar gandesc, ca ar fi prea mult trei penite pentru o asa scriere.

    pentru textul : Uuunu, dooooi, tei! de
    __________________________________________________
    02 Ian 2009
  • Bott Ioan,

    cred că m-ai înţeles greşit. Nu, n-am zis că trebuie excluse, ci doar limpezit discursul. Pe de altă parte, eu nu dau niciodată verdicte, am mai spus-o. Este doar o părere a unui cititor oarecare de poezie, atâta tot.

    pentru textul : clona de
    __________________________________________________
    21 Aug 2010
  • Sixtus

    P.S. Cred că, dacă vom continua discuția, va trebui să încercăm să procedăm cartezian. Adică să facem distincția între Logica Aristotelică și problema metafizică a «substanței». Și abia apoi să le corelăm și să vedem dacă o asemenea logică, cu pretenție de universalitate se poate (sau nu) aplica Transcendentului (inclusiv asupra «substanței» ca lucru transcendental) așa cum unii logicieni au pretenția și cum am înercat și eu; urmȃndu-l pe la Priest care, însă, mi-a revelat în final paradoxul (logic) că „esența substanței este că n-are esență”.. Și mai apar încă o multime de probleme…. Dar toate la timpul lor (dacă le va veni un astfel de timp în discuția care s-a înfiripat între noi. Și care, mie personal îmi folosește imens, în sensul unor clarificări. Ȋntocmai cum începi să parcurgi un drum pe care îți face impresia că-l cunoști dar care, atunci cȃnd efectiv îl parcurgi, ai tot soiul de surprize). Cat despre "Ecumenism", asa cum il inteleg eu (si se pare ca si dumneata), nu prea are de-a face cu miscarea ecumenica initiata (cum spui) de protestanti care are un sens mult mai ingust. Din acest motiv am spus "sa-i zic Ecumenism" (mai corect ar fi fost "un fel de Ecumenism" sau poate "Ecumenism in sens larg" - dar asta ar presupune sa se vorbeasca despre ce inseamna "Ecumenism in sens ingust" si sa se dilueze discutia de dragul unor precizari istorice; eventual, treaba asta ar putea fi explicata intr-un subsol; care sa cuprinda si consideratiile legate de aparitia termenului pe care dumneata le-ai expus) - si asta in lipsa unui alt termen care sa imbrace mai bine ideea ce se vrea exprimata. Pe Gueon, clar: trebuie sa-l citesc! Dar nu stiu cand ii va mai veni tandul. Pentru ca, in joaca, spuneam uneva ca am visat o femeie care-mi tricota o vesta. Si tricota atat de repede ca abia i se mai vedeau nainile. Si am intrebat-o: de ce tricotezi asa repede? Raspunsul: ca sa-ti termin vesta inainte sa se termine lana....

    pentru textul : (2)C&#515;te ceva despre Cantor, Aristotel și Dan Puric. Azi, Aristotel (doar ca pre-text) de
    __________________________________________________
    01 Oct 2008
  • alma

    Parca am scris eu textul asta, cu tastatura ta :)). Asa ca imi dau o penita! Daca promiti ca renunti la celebrul vers "al frigiderului" =)) si-mi explici ce e aia panza de warhol, ca sunt inculta. Stiu doar despre sindromul Penelopei !

    pentru textul : intimități fără bluetooth de
    __________________________________________________
    12 Aug 2008
  • a.a.a. Dragutica spre reusita

    Dragutica spre reusita alegoria umilintei literare. Observ un progres.

    pentru textul : umbra de furnică de
    __________________________________________________
    09 Aug 2011
  • Sixtus

    uite o idee interesanta. chiar, de ce sa nu propunem o rubrica de "dezbater" pe acest sit. noi propunem si conducerea dispune. evident, dezbaterile ar trebui sa se desfasoare in mod civilizat. si pe marginea unor idei care sa merite. cred ca ar avea de castigat toata lumea. inclusiv situl. pentru ca n-am mai observat in alte situri asa ceva la noi. doar in presa scris in cadrul careia "Idei in dialog" s-a impus.

    pentru textul : O primă discuție (virtuală) cu Jiuddu Krishnamurti și Fizicianul despre sfârșitul timpului psihologic de
    __________________________________________________
    07 Mar 2008
  • Virgil și cu mine trei. deci fiindcă

    și cu mine trei. deci fiindcă trei zic invers balanța mea (și așa foarte precară) s-a înclinat „conservatoriu” către ce a fost, este și va mai fi... așa-i cozane?
    schimbare la schimbare (tot în premieră absolută)

    pentru textul : palimpsest de ani și gunoaie de
    __________________________________________________
    14 Sep 2012
  • Virgil

    rockam, asa cum iti spuneam, sint un handicapat literar. cu singuranta cumplit de inferior tie. asa ca nu iti mai pierde vremea cu mine. nu se merita. in ce priveste ce faci sau ce nu faci tu pe hermeneia, atita timp cit respecti regulamentul, e treaba ta. e sint la fel de fericit cu zece mii de oameni aici ca si daca sint singur. am trecut dincolo. tu deocamdata inveti...

    pentru textul : apryl de
    __________________________________________________
    08 Apr 2006
  • Virgil mulțumesc pentru observații

    mulțumesc pentru observații și corectare Ottilia. Te invit ca adjunct la viitorul concurs. Și asta nu este ironie.
    Da, am greșit. Textul Hobbit este pe locul 2 cu 34 de puncte. Îmi cer scuze pentru inadvertență. Voi corecta.
    În ce privește faptul că unele texte au mai puține note decît celelalte este datorită faptului că unii cititori care au votat nu le-au inclus în primele 10 pe care le-au considerat de valoare. Părerea mea este că odată ce un text nu a intrat în primele 10 pentru cineva, cu greu mai are șanse să ajunga în top. În esență a fost un vot de popularitate.

    pentru textul : Concursul de Poezie „Astenie de primăvară - Hermeneia 2014” - rezultate vot de popularitate de
    __________________________________________________
    02 Iun 2014
  • a.a.a. ...

    Acest text a fost deja aprobat.

    pentru textul : niciodată singur de
    __________________________________________________
    26 Aug 2012

Pagini