Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2026
  • Virgil update

    iată că am avut și o surpriză plăcută. Deoarece migrarea bazei de date a putut fi făcută în totalitate și fără nici un incident major cu mai mult de 24 de ore înaintea momentului predestinat migrării noului site, pot să vă anunț că voi permite continuarea logării și activității pe acest site încă șase ore, adică pînă la 06:00 - 31 decembrie 2009. La acel moment vom iniția întreruperea logării din rațiunile menționate. La mulți ani tuturor !

    pentru textul : anunț oficial de
    __________________________________________________
    30 Dec 2009
  • Virgil

    sa inteleg din raspunsul tau ca e superflua sectiunea de experiment, sau ca oricine ar putea posta oriunde? interesant punct de vedere, mai ales venind de la tine

    pentru textul : karuna de
    __________________________________________________
    06 Feb 2006
  • Ani

    Sequoia vazut din doua unghiuri diferite: cutie sensibila, de rezonanta a suferintelor (instrument muzical) sau martor tacut si altar pentru ispasire a pacatelor. Poate nu am reusit sa ilustrez aceste lucruri , pe care le-am avut in cap. Lucian, multumesc.

    pentru textul : sequoia de
    __________________________________________________
    06 Oct 2006
  • francisc

    multumesc, domnul meu. ce pot sa spun? sunt prea batran pentru a iesi din țara aceasta. si prea copil pt a nu intoarce timpul cu fata la mine. si atunci râd si urc pe un gascan din laponia

    pentru textul : prințesa oarbă, ariciul și colivia de aur de
    __________________________________________________
    29 Sep 2008
  • Imparateasa

    francisc, imi pare bine ca ai trecut.

    pentru textul : respira de
    __________________________________________________
    10 Mai 2006
  • Virgil hialin

    da, presupune. nenumarate. si, da, va dispare si problema aceea care te deranjeaza pe tine la login. si da, va presupune munca pentru consiliu, multa munca. migrarea bazei de date va fi o chestie ca operatia pe cord deschis sau ca intrarea navetei in atmosfera. sper sa aterizam cu toate rotile intregi si sa nu pierdem nici un boboc.

    pentru textul : hermeneia 2.0 de
    __________________________________________________
    21 Dec 2009
  • Călin Sămărghiţan

    Inscripțiile pe piatră, cu cât mai vechi sunt cu atât mai greu lizibile, încât te înverșunezi împotriva timpului ce le șterge, și ne șterge. Împreună la bine și la greu, dar mai ales la greu, după dispariția, deocamdată rămasă fără explicație, a unui mare și sensibil autor de aici, Dana Ștefan, "experimentul" Hermeneii șchipătând de un picior, merge mai departe. Daniela Luca, al doilea picior, simte greutatea acestei secțiuni. Vorbeam mai demult, mi se pare că tot la un text al Elei, că se naște aici o nouă artă. A împletirii imaginii cu cuvântul. Deocamdată la nivel de experiment, cum bine zice Hermeneia noastră, probabil că în timp va căpăta un nume. Așa cum sculpturii îi zice sculptură și picturii așijderi, așa cum poeziei îi spune "poesie", aș cum artei fotografice îi spune artă. Nu știu cît suntem de obișnuiți să asociem cuvântul vizualului și viceversa. Când citești poezie, gândul își are reprezentările lui, imaginația ajunge la orice poartă; când privești, cuvintele minții tale îți vorbesc doar ție. Aici, la mijlocul interstiției acestei împletiri, (cu rădăcini totuși ceva mai adânci, dar deocamdată nu insistăm) se petrece ceva. Vizionarul (Poetul) împletit cu vizualistul (sculptorul, pictorul, fotograful) ne propune o reprezentare mai completă, căci ți se oferă ție, ca admirator, atât ca imagine, cât și ca text. Ce-ți mai râmăne, atunci, de făcut? Ce altceva, decât să mergi MAI departe! Pe cântul pietrei albastre a Elei, asemeni în fața unei pietre dace, te războiești cu timpul care a șters insemnele unui alt ... timp. Da. Pietrarul însuși, "desfigurat de timp" devine nălucă. Dar piatra vorbește ca rod al fostelor sale mâini. Fără el, fără pietrar, totuși, nu poți "traversa", "nici munte", "nici întuneric". Dar piatra lui, "cu urmele mele în ea" - Ela închide prin aceasta cercul de timp -, vorbește despre "aurora" lumii aceleia, "pierdute". La fel de bine este o provocare și comentarea unui astfel de experiment, întrucât trebuie să ai mai multe în vedere decât la un simplu text, ori o fotografie. Să găsești liantul. Acest liant există la Ela. Dacă v-ați apropiat vreodată de o stâncă (dar de o stâncă albastră?) atât de aproape cum vedem aici, dacă ați pipăit-o, dacă ați adulmecat-o, poate ați și gustat din ea, căci nu reziști ispitei, atunci știți. Dacă nu, rămâne doar vizionarismul Elei, și tot este de-ajuns.

    pentru textul : roca din care mă nasc de
    __________________________________________________
    12 Mai 2006
  • Trinity oh, dear me, Nicholas...

    ce facusi mai sus?

    am incercat o 'reanimare' a citorva versuri..un nou sens, un nou format...

    stau în mijlocul nopţii
    nicio fărîmă de somn
    poemul acesta nu e interesat de predispoziţii
    luna mi se oferă ca un sîmbure de fistic
    cerul ca o reclama de craciun

    mă întreb care candidat ar merita să trăiască
    mă întreb în locul meu cine ar fi meritat să scrie
    mă întreb ce l-a sedus pe Confucius
    mă întreb dacă buturuga mare a devenit pina la urma carul mic

    întrebările s-au aşezat la picioarele mele
    ca nişte pisoi vagabonzi
    visind lapte
    zgomotul trenului ce trece prin Oakwood
    ricoseaza in timpla

    spre dimineaţă e frig

    ..doar o incercare..insa cred ca ar trebui 'scrapped' si 're-written'.

    cheers!

    pentru textul : a hundred schools of thought de
    __________________________________________________
    27 Oct 2012
  • yester Adrian,

    Adrian, licență poetică înseamnă exprimare originală, nu ermetică:)
    mulțumesc pentru subliniere, Luminița! Adrian e bine intenționat și își exprimă opinia. La fel cum unele poeme îi plac, altele nu. Simplu!
    gânduri bune vouă și mulțumesc de lectură.

    pentru textul : animalul de pradă al resemnării de
    __________________________________________________
    14 Dec 2010
  • Lentib micro-pamflet

    Întrucât Virgil Titarenco, acest Sergiu Nicolaescu al poeziei, propritar de site, director, şef al unui Consiliu inexistent şi al altor comitete şi comiţii, poet, critic, şamd, nu a binevoit să ia măsurile cuvenite împotriva jignirilor care mi s-au adus de către clownul de serviciu Bobadil, înseamnă că orice regulă este abolită aici şi voi răspunde ca atare.

    Bobadil, simpatia de care pomeneam este cea faţă de un saltimbanc, de un biet pitic care face giumbuşlucuri. Eşti obraznic şi nesimţit. Ai jignit de-a lungul timpului multe persoane. Ai fost eliminat de pe toate site-rile pentru comportamentul necivilizat şi licenţios. Eşti un PLAGIATOR notoriu care a fost eliminat ( definitiv !?!) de pe Hermeneia. Eu, în locul tău, nu aş mai fi scos capul în lume. Mă gândesc cât de complexat trebuie să fie un tip care plagiază : este o mică dramă într-un suflet mic, a unui om care scrie îngrozitor de prost şi care refuză realitatea. Singura lui scăpare fiind să PLAGIEZE.

    Bobadil, eu am spart capete pentru jigniri mult mai mici. Ai o plăcere bolnavă să faci scandal, să te expui public ( explicabilă prin complexele tale ). Există chiar un zvon că îţi place să umbli travestit. Ştiu multe despre tine, dar mă abţin. Am o rugăminte la tine. Pe acest site ai primit un ultim azil poetic. În loc să te străduieşti să ne faci să uităm că eşti un plagiator ordinar, tu ieşi la rampă, punându-ţi poalele în cap, că de, ai rochiţă, nu-i aşa ?

    pentru textul : fahrenheit game de
    __________________________________________________
    20 Iun 2010
  • Virgil

    autorul scrie un text rotund (sau oval), adica unul care reuseste oarecum sa ramina coagulat dar se pierde in expresii categorii lipsite de sens. sau, o alta varianta de interpretare a textului ar fi ca autorul foloseste (si nu e prima data) chei pe care nu ni le impartaseste niciodata si risca sa ramina neinteligibil. expresia square di san marco suna aiurea in eclecticismul ei lingvistic. parerea mea. exista insa si imagini remarcabile in text. mentionez: "căutându-ne printr-o împreunare a palmelor ...", "oameni a căror violentă pătrundere ne alterează carnea inocenței", "inima a curs lavă/ născând un deșert de icoane cu ochii plecați". remarc si ideea "arhitecturala" din textura poemului, "camari", "curti", "acoperisuri". personal mi-a creeat senzatia unui tablou de Dali.

    pentru textul : oamenii pe care i-am iubit de
    __________________________________________________
    22 Iul 2007
  • Sixtus

    Pt. Ela Multumesc G.M.

    pentru textul : Plansu-mi-s-a de
    __________________________________________________
    06 Ian 2006
  • Sixtus 1,

    1, Virgil (Boba mai târziu puţin), am început un proiect de cronici ale unor cărţi pe care le consider semnificative dar despre care critica care, chipurile, se doreşte „profesionistă” nu se învredniceşte să scrie. Proiectul a fost deschis cu autorii A. Gejan şi D. Cozan (texte postate şi pe H.) şi e în lucru o cronică despre volumul lui S. M. Grad („Surogat”). Ag vrea să scriu şi despre „Mirabile Dictu” (nu ştiu când încă). Dar nu sunt în posesia volumului. Există două posibilităţi: (a) să-mi indici dacă poate fi achiziţionat prin poştă direct de la editură (nu dispun de timpul necesar să umblu prin librării); (b) să-mi trimeţi volumul în *.pdf prin email la [email protected]. Asta în măsura în care eşti de acord să fi cuprins în proiectul meu.

    2. Boba, este evident că suferi de personalităţi multiple; şi nu că „joci numai teatru” cum te lauzi, fiind vorba de ceva patologic (şi te rog să mă crezi că ştiu ce spun). Şi dacă unele dintre ele sunt (oarecum) simpatice, altele sunt de-a dreptul…nu vrea să folosesc cuvântul. Dovada se găseşte chiar în com-urile tale la textul de faţă, atunci când, una dintre personalităţile din ultima categorie, întâi scuipă „Nu înțeleg ce rost are să postezi pe site poeme publicate pe hârtie” urmând o justificare complet aiurea şi apoi, în alt com. când, pe bună dreptate autorul îţi dă peste nas, alta linge (scuipatul) „Poemul însă este super, ca de altfel aproape întregul Mirabile Dictu, un volum de versuri pe care, oricât rearanjez, îl păstrez mereu la față în biblioteca de acasă.” Poate că cineva care te întrece este unul de-şi zice Bobadil. Îl cunoşti cumva? În ceea ce priveşte „sponsorizările” de care faci caz şi când trebuie şi când nu, dacă tot le faci, fă-le în stil grande. Instituie şi tu un premiu de câteva mii de EU care să asigure tipărirea volumului premiat la o editură ca lumea care să dispună şi de o distribuţie corespunzătore şi nu la una de kakao (nici măcar la astea nu sunt de ajuns cei câţiva marafeţi pe care-i oferi). Cu câteva sute de EU pe care îi dai, măi Mecenică, am vrut să scriu „Mucenică” (şi nu te gândi la „Mucenic” ci indirect la obiectul acela de şters la nas) nu faci altceva decât să-ţi satisfaci paranoia uneia dintre personalităţi prin care obligi să fi inclus în juriu atunci când pe H. ţi s-au interzis lansările individuale de, chipurile, „concursuri”; rezultatul cărora fiind dat de alte două personalităţi ale matale, una incompetentă şi alta rău intenţionată. Şi nu te mai da mare că citeşti cărţi de pe la o mie şi un pic (eventual în manuscris) pt. că, dacă o şi faci, lucru de care mă îndoiesc, tot nu înţelegi nimic. Cum am inimă largă, îţi pun la dispoziţie o listă întreagă din aceiaşi perioadă, dar şi din altele, pe care ţi le ofer citite gata, dar şi înţelese, ca să nu te mai oboseşti. Ce să-i faci? Am avantajul vârstei şi al timpului la care le-am parcurs înainte de a mă „boşorogi” cum binevoieşti să mă gratulezi cu gingăşie într-un com. la un text al subsemnatului. În încheiere, pt. că ştiu că unuia dintre Bobadili îi plac bancurile, citeşte-l pe cel ce urmează. Ci că pe o insulă ce părea pustie acostează un vapor. Spre uimirea celor de pe vas găsesc acolo un unic supravieţuitor (englez) al unui naufragiu întâmplat demult (vezi „Doom” pt. corectitudine; când e locuţiune adverbială, se scrie „de mult”; nu e cazul aici). Acesta îi invită să vadă cum s-a descurcat de unul singur, indicându-le trei clădiri pe care le construise. Îi conduce la prima şi-i invită în interior: „Aici e casa în care locuiesc”. Idem la a doua: „Aici e clubul pe care îl frecventez”. Pe a treia o ignoră. „Dar pe ea de ce nu ne inviţi s-o vizităm”? „Aceea….Aceea e clubul pe care nu-l frecventez”. Cred (sper), dar nu sunt sigur că ai înţeles despre ce e vorba. Dacă nu, adaug, poate te prinzi: şi ăia mulţi care te bântuie o să se plictisească şi ei de vidul tău interior (şi nu acela Buddhist sau din fizica subcuantică care e „plin”) şi vei deveni… Dacă sunt prea subtil, spune-mi, nu te jena. O să-ţi mai fac o ultimă vizită să-ţi „explic”, şi cu asta, basta. Asta nu mă face ca, în final, să nu-mi rămâi simpatic (în calitate de caz patologic).

    pentru textul : cu o gaură mare pătrată în piept ▒ de
    __________________________________________________
    04 Oct 2010
  • bobadil Matei,

    Matei, finalul l-am scris întâi altfel, mai în ideea poemului și tu ai sesizat schisma, se vede treaba că nu ai câștigat pe pile concursul de poezie :-)
    Însă așa cum e acum îmi place 'altfel' și nu pot decât să mă bucur că și ție.
    Ave huțule!
    Gorune, poate ne facilitează Master of Puppets o polemică aici pe H pe o temă din cele multe care ne țin treji până dimineață, îmi amintesc că a avut curajul Adriana candva... aș intra și eu daca s-ar anunța și Virgil și alții care ar dori să-și amintească 'de un carmen saeculare...'
    Rămâne să vedem doar câtă energie ne-a mai rămas, right?
    Andu

    pentru textul : octopus de
    __________________________________________________
    08 Oct 2010
  • mladitza

    Un poem deosebit de bun, dupa umila mea parere. Asta poate si pentru ca il indragesc pe Esenin, poetul caruia i-ati dedicat acest text si care v-a inspirat. Ati realizat acea atmosfera ruseasca pe care am intalnit-o si in opera genialului poet rus. Sa nu se inteleaga de aici ca e o pastisa, nu e nicidecum asa, "Balada lui Serghei Esenin" e originala si dispune de o curgere muzicala deosebita. Superb finalul, mai ales pentru cei care cunoastem biografia lui Esenin si presupun ca multi de pe aici o stiu. Un typo in comentariul Marinei (prin continut, egal de competent ca si alta data) : corect este "o balada al carei lirism". si un alt typo in textul dumneavoastra: "se-mleteau ". Gata, nu ma mai uit ca devin carcotasa si nu prea imi sta in fire. Mai ales ca si eu fac greseli destule... Violeta

    pentru textul : Balada lui Serghei Esenin de
    __________________________________________________
    27 Noi 2007
  • batori Paul,

    Paul, Alexandru, Maria, Maricica, mulţumesc frumos!
    Maricica te felicit şi eu din suflet. Ştii că te citesc cu drag.

    pentru textul : Autori Hermeneia premiaţi la Târgovişte de
    __________________________________________________
    16 Noi 2011
  • Imparateasa

    aici este o goana de suflete. destul de sus daca se ia cu sine si aerul si cerul. o impletire zbuciumata soldata cu o tacere printre spatiile ramase libere de viata. niciodata sa nu ne intoarcem de unde am plecat. azi am avut texte trecute prin tristete, draga anna.

    pentru textul : tristețea ca o căruță de
    __________________________________________________
    06 Feb 2007
  • yester

    ...probabil că ești capabilă să emiți păreri strict impersonale ceea ce m-a fascinat întotdeauna la tine...:)! de obicei găselnițele le-am abandonat pe când scriam ceva mai ... agrest . cât despre exploatare, hai să vorbim ca marii moșieri... tu chiar crezi că ai comentat poezia?:) eu cred că nici nu ai înțeles-o, dar aceasta e umila mea părere, impersonală:)! thks for a big smile, Marina! atent, cu gânduri bune, din concediu, vesel, prea vesel, paul

    pentru textul : culoare de întoarcere comună de
    __________________________________________________
    07 Aug 2007
  • Virgil un text remarcabil

    Recunosc, uneori nu mai citesc ce scriu autorii pe care îi știu pentru ca să pot citi și ce scriu alții. Sîntem o funcție de timp cu limită fixă. Fără infinit aici. Alteori revin și citesc. Probabil e căutătorul de comori și vechituri din mine. Exploratorul. Un text fantastic tocmai pentru că în ciuda tehnicismelor precum sms și mașina de spălat, are poezie pînă la refuz. Ca o tragedie antică.

    pentru textul : Fragmentarium. Fără diacritice de
    __________________________________________________
    03 Mai 2009
  • Madalina Cauneac partea lungita constand din

    partea lungita constand din cele 5 replici? ihim

    pentru textul : Lungi să fie! de
    __________________________________________________
    22 Oct 2012
  • Virgil

    draga mea, am senzația că alunecăm iremediabil în geometrie de dragul unui nod pe carevrem cu tot dinadinsul să îl găsim în papură. Ai vrea să îți spun ”la cinci centimetri mai la dreapta de coșmar sau la nouă ani lumină mai la stînga de extaz”? hai să fim serioși. aș putea să spun că punctul are o poziție relativă. relativă la fiecare, nu? și atunci ar avea sens expresia, pentru că ar fi ”același loc” dar ar fi din perspectiva fiecăruia. apoi ar putea fi ”același loc” în funcție de locul în care ai văzut-o ultima dată, nu? deci care perspectivă o alegi? în ce privește titlul, cred că nu îți place ție ideea asta de violet, și cred că ne-am mai contrazis pentru asta odată. pentru mine violetul e ceva cianotic, ceva ca o durere în sinusuri.

    pentru textul : dimineți violet de
    __________________________________________________
    04 Mar 2007
  • Maria - Doina Eram pe tărâmul poemului :) si

    Eram pe tărâmul poemului :) si mi-am permis o glumiţă.
    Iertare dacă am ofesat.

    pentru textul : Mere târzii de
    __________________________________________________
    11 Ian 2012
  • Virgil idee

    ceea ce pe mine m-a dezamagit in majoritatea situatiilor cind am scris ceva ce poate fi interpretat drept "religios" de catre unii (desi eu nu mai cred de multa vreme in aceste "lagare de concentrare" ale poeziei - cum ar fi "poezie religioasa", "poezie erotica", "de dragoste" sau "poezie patriotica", etc), deci ceea ce m-a dezamagit pe mine este superficialitatea sau neatentia cu care s-a citit ce am scris.
    bobadil se apropie oarecu. cel putin este evident ca a depus un efort pentru a analiza, a intelege si poate chiar a interpreta. in orice caz mi-a dat o idee cu "psalmul". nu este exclus sa ii dau curs.

    pentru textul : dezvățatul de a fi I de
    __________________________________________________
    02 Mar 2010
  • Ela

    Multumesc pentru precizari. Stiu ca ai luat in considerare doar ce s-a publicat pe Hermeneia. e de al sine inteles. Eu nu as fi ales dintre poeziile mele Declivis printre primele 10. Sunt altele mai reusite. Cele la care ai afirmat inclusiv tu "e f frumoasa". Despre celelalte clasificari, nu comentez. Adica despre celelalte alegeri. E nedrept fata de autori. In plus, una este o clasificare personala, alta este una publica, fiindca a publica asa ceva e ca si cum ti-ai insusi dreptul de a fi deasupra clasamentului. E bine ca stim acum modalitatea proprie de a clasa autorii si textele lor pe diverse criterii. E bine ca faci parte din echipa editoriala. Rog a se tine seama numai de calitatea literara a textelor. Vladimir are un text mult mai bun ca cel clasat. Vizuala Danei Stefan "Sentimente smaltuite" este - cred eu - pe criterii estetice, de compozitie si literare mult mai buna. Nu ai clasat tinerii poeti. Nu stiu citi scriu poezii atit de bune la 15 ani, ca Dan Alexandru, sau la 19 ani ca Adina Batir (acum are 20). in plus, am retincente la concursuri. Nu doar literare. Eu cind am fost apreciata, indiferent de domeniu, am fost aleasa, nu m-am propus eu la concurs. De felul meu, nu particip. Daca intr-o zi criticii literari buni, autentici, ma vor aprecia ca poet , voi ajunge la paote concurs, cistigind sau nu. Eu nu am avut pretentii si ambitii de felul acesta. In formarea pe plan educational si profesional, am avut aprecieri la nivel maxim doar pentru ceea ce sunt, fara sa ma propun singura sau prin relatii. Aceasta este alegerea mea, firea mea. Multmesc pentru ca mi-ai propus un concurs. Eu doresc doar sa ajung sa scriu poezie, autentica, durabila, de buna valoare. Aceea va ramine. Nu premii. desigur, social, da bine. Nu intentionez asa ceva. Apreciez ca ai adus completari, erau necesare, pentru toti membrii Hermeneia.

    pentru textul : Cel mai, Cea mai de
    __________________________________________________
    31 Mar 2006
  • Virgil Matei - nu cred că poezia este

    Matei - nu cred că poezia este adevărată numai dacă este de un anumit fel. Toate astea sînt mode, mofturi, în ultimă instanță.
    Adrian, poate ai dreptate la primele versuri. Am să mă mai gîndesc.
    De ce este forțată "Liniştea zgomotului (de fond)" ? Nu este „forțată” orice metaforă sau orice sugerare prin paradox? Iar „facilitatea” este neaparat un defect? Trebuie sa scriem contorsionat, dificil? Matei mai sus susținea (apreciativ bănuiesc) că „te îndepărtezi tot mai mult de poezia aia doldora de analogii, expresii frumoase, cuvinte rare”. Deci probabil că „beauty is in the eye of the beholder”. Poate că "bucuria cuvântului nerostit" sună cam prăfuit dar se întîmplă că acolo are semnificație pentru mine. Nu e pus doar de amorul artei (cum ar spune un junimist probabil).

    pentru textul : un tren numit eu de
    __________________________________________________
    09 Dec 2010
  • Anonim

    Profetul, este un proverb care spune ca: Prostul râde de trei ori : o dată când râd ceilalți, o dată când întelege gluma și încă o dată când își dă seama că râsese fără să înțeleagă. Nu uita, oameni de genul asta, care fac comentarii critice, ti-au dat premiul acela in literatura cu care te lauzi peste tot. Termina cu aerele de sef, nu esti tu seful cititorilor, purtatorul lor de cuvant. Ai un orgoliu imens si foarte putine realizari in domeniul literar. Faptul ca te-ai inscaunat pe un atelier literar nu iti da dreptul sa iei orice lucru in deradere. Invata sa-ti respecti invitatii, ca daca nu ar fi ei ai ramane singur pe site si ai rade de unul singur. Sau poate doar cu cei care iti pula talpile... Te avertizez ca ai luat in deradere o opinie sincera. Chiar sustinuta cu argumente. Daca se mai intampla sa manifesti lipsa de respect fata de opiniile altora, nu imi voi mai pierde timpul cu comentarii si explicatii si voi pleca fara ezitare. p.s daca analizai mai atent curentul literar propus de acel critic literar ai fi descoperit ca: Proglobmodernul vine cu încărcătura tradițională din literatură, este o întoarcere pe jumătate de modernism, nu neglijând un adevăr; că între maximum de conștiință posibilă și această conștiință umana nu e doar o diferență cantitativă; conștiința umană aduce în formarea eî decalajul dintre o existență în sine (chiar și privilegiată) și o existentă pentru sine, între existența unui om în societate și existenta unui om ca umanitate. „Noul curent promovează opere ale căror univers corespunde unei viziuni asupra lumii, în sensul de realitate istorică determinată, ca echilibru dislocat în virtutea unor existențe ale grupurilor sociale și politice. Ceea ce are legatura cu realitatea istorica si experienta din acest poem.

    pentru textul : și eu te iubesc de
    __________________________________________________
    04 Oct 2008
  • francisc

    da, bine ca cineva a spus si ceva despre experiment. mea culpa, pe undeva. multumesc, alma

    pentru textul : rosario de
    __________________________________________________
    12 Apr 2006
  • Sabazius Cam aşa...

    ...se perpetuează greşelile, prin preluarea ca atare a unor informaţii din diferite surse şi neverificarea lor. Cică în jurnalistică ai nevoie de trei surse pentru validarea unei ştiri. Se pare că totuşi în cercetare, monografii et Co. nu e valabil :).

    Off-topic: ce-aveţi, fraţilor (şi surorilor) cu Caracalul? :D Pe de altă parte, aparent, e normal. Am avut o amică, pe vremuri, născută în Caracal, care obişnuia să spună că acolo doar s-a răsturnat carul. "Aceia" au pornit mai departe pe jos şi s-au răspândit te miri pe unde :).

    pentru textul : Marioara Sachelarie din Găeşti şi literatura americană modernă de
    __________________________________________________
    17 Mar 2010
  • batori ...

    Ca idee, ca profunzime, găsesc în textele tale, Mădălina, de fiecare dată, pasaje deosebite, profunde, meditative cum ar fi aici: "Singurătatea mea este ascunsă sub o dală de piatră pe care o calc/În fiecare zi când cobor pe aleea din parc"; "Caut să fiu sfânt" şi m-aş opri aici, în vers, urmează o rimă căpuşă care strică versul, adică: "sfânt, blând"
    Foarte reuşit finalul prin acel "Vai", superb inserat în corpul discursului final
    "Vai mie căci mi-aș fi închinat durerea unei frunze tomnatice
    Ea ar fi știut să moară iar eu aș fi știut să caut mai departe
    O altă sursă domnească sfințită de doinele pe care mi le cântau
    Ai mei pe vremea nefiiri" - la nefiirii este articulat i, e ca şi cum ai spune vremea omenirii.

    pentru textul : În tăcere sunt de
    __________________________________________________
    19 Feb 2013
  • Madalina Cauneac era starea din momentul când am

    era starea din momentul când am scris poezia, dar ai dreptate. am recitit și mi se pare mult mai potrivit fără, parcă nu se leagă de nicio culoare.
    mulțumesc mult pentru că ți-ai făcut timp să arunci un ochi peste poezia mea!

    pentru textul : sînt trei rugăciuni într-un cuibar de
    __________________________________________________
    30 Noi 2011

Pagini