Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2025
  • cezar Domnule Andu

    Eu nu am spus niciodată să nu mă citiţi sau că nu vă citesc, am spus doar că, dacă nu vă place cum scriu, asta e, nu este o problemă. Multora nu le place sau pur şi simplu evită să citească ceva scris de mine nefiind cunoscut, sau mai ştiu eu de ce. Eu vă aştept oricând, dar vă rog să evitaţi totuşi ironia. Eu nu mă consider bun la haiku, dar dacă vedeţi că am greşit, vă rog chiar, dacă vreţi, să-mi daţi un sfat, dacă vreţi. Sunt bucuros să învăţ şi le accept cu plăcere.
    Cu respect, Cezar

    pentru textul : 8 Martie de
    __________________________________________________
    12 Mar 2010
  • nicodem Apocalipsa lui Cozan

    Apocalipsa lui Cozan și crezoteca lui Gorun Mă lasă, nu știu cum, ...salcîm. Mai bine-ntind pe caldarîm Harta Păstorului cel Bun. Că nu știu dacă-n blidul lor O fi vreun dram de adevăr! Și dac-o fi, să mușc din măr, Eu n-am s-o fac, fîrtaților.

    pentru textul : Apocalipsa după Vaslui de
    __________________________________________________
    18 Noi 2009
  • moi p.

    p.s. - tilul de milioane

    pentru textul : i-am pus numele mamă de
    __________________________________________________
    30 Noi 2010
  • Ecaterina Bargan

    Aranca, pentru cultura generală dar și pentru hobby-ul pe care-l regăsesc în cercul "obsesiilor personale" ai toată prețuirea mea. Tinicuta, posibil să ai dreptate în ce privește versurile ce cuprind esența. Mulțumesc de oprire și mă bucur că ți-a plăcut.

    pentru textul : aici se zbate așteptarea oarbă de
    __________________________________________________
    17 Feb 2008
  • Virgil

    Sixtus, am mai citit de cîteva ori textul și nu am văzut de ce o numești „didactică”. Poate e puțin prea elaborată, prea multe determinisme. Dar nu mi se par neaparat în plus. Iar ca lungime nu cred că e mai lungă decît are nevoie. Poate îmi explici. Cu cîte cuvinte vrei tu.

    pentru textul : întoarceri I de
    __________________________________________________
    14 Feb 2008
  • Sancho Panza după cum știți,

    după cum știți, Cavalerul Tristei Figuri e grav bolnav. „stare severă de dor, literalmente letală”. :)
    așa că mi-a spus să continuăm discuția fără el.

    pentru textul : Postmodern: Ironia a murit! Trăiască Nostalgia?! de
    __________________________________________________
    27 Ian 2012
  • yester nu pot să nu mă amuz când îl citesc

    nu pot să nu mă amuz când îl citesc pe nicodem explodând în plin fanatism bleg pe un text pe care nici nu îl înțelege, nici nu știe ce vrea să spună și nici nu are sufletul să prindă simțirea autorului. auzi, Virgil, să pună la îndoială un "decret al lui Dumnezeu" sau "avocatul diavolului"... cât de aberant poate suna asta în subsolul unui psalm care te înfiorează de nostalgia după Eden. m-am lămurit cu tine nicodem. prostia nu e constantă, cita Țuțea parcă din Nae Ionescu și avea un exemplu frumos pe care cunoscătorii îl știu, dar tu nu ești prost nicodem, ești above all un redus.
    am tot sperat că timpul și compania acestui site te va schimba. cu părere de rău constat contrariul. și cu aceeași părere de rău îți spun că mult mai rău fac cei ca tine creștinismului decât musulmanii. basta!

    pentru textul : psalm de
    __________________________________________________
    15 Feb 2011
  • flabra

    nu am reusit sa ajung la sensul poemului, dar m-a impresionat imaginea creata de ultimele versuri

    pentru textul : împrejur de
    __________________________________________________
    15 Sep 2008
  • vladimir

    Stefan daca as fi intentionat sa comentez textul, acest lucru s-ar fi intamplat deja pana acum. Crede-ma ca nu mi-a facut placere sa fac pe militianul sub textul Katyei insa dat fiind faptul ca moderatorul era intr-o binemeritata vacanta am intervenit incercand sa te sensibilizez asupra ideii ca o penita nu poate fi justificata de un comentariu mai scurt chiar decat numele tau. In rest e vorba de alegeri... ale mele, ale tale etc

    pentru textul : spovedania venelor albastre de
    __________________________________________________
    04 Sep 2007
  • Virgil

    Alina, multumesc pentru apreciere. A spune ca o consider subiectiva suna evident cu doua intelesuri si nici nu poate fi altfel. Da, si eu m-am gindit la asta dar va trebui sa lucrez cu mai multa atentie. As face o mare greseala daca nu as recunoaste ca sint printre textele la care lucrez cu cea mai mare placere.

    pentru textul : mate blues de
    __________________________________________________
    27 Iun 2008
  • emiemi

    Cred ca textul ar mai merita lucrat, pentru ca, personal, mi se pare mult prea cliseistic. Tehnica, din punctul meu de vedere, nu poate sustine imagini paguboase ca mercedesuri, manele, mafioti. Si spun imagini paguboase, pentru ca dincolo de gradul de protest personal, toate imaginile sunt arhicunoscute si arhifolosite. Cred ca s-a incercat un stil postmodernist, dar in opinia mea, acest fel de poezie esueaza prin prea multe locuri comune. Remarc imaginea broastelor din final.

    pentru textul : Mi-aș dori să pot spăla banii de
    __________________________________________________
    08 Mai 2007
  • sebi obsesii despre sine

    eu așa le-aș numi. sigur, ideal ar fi să trăiești în pace cu ele. pe mine mă obsedează chestii de genul: ieri, la ora aceasta eram la sute de km de locul în care mă aflu acum.
    timul e completat de spațiu. iar asta se desprinde și din textul de mai sus, un spațiu ca un pretext al ieșirii din timp preț de o răsuflare. un oarecare element de stranietate vine să completeze un tablou pe care, pentru o clipă, mi s-a părut că l-am mai văzut. la mine în amintire.
    p.s. felicitări și pentru comm. l-am luat ca pe o parte din text.

    pentru textul : Ceasul de
    __________________________________________________
    27 Noi 2013
  • a.a.a. - r .-

    D-le Lăzărescu,

    ""larva de cutremur" nu trebuie judecată, separat, ca metaforă, ci ca parte din "Aşa cum carnea noastră largă, vişinie,
    apropia [...] larva de cutremur", unde am vizat "efectul fluturelui" - cred că aţi auzit de el.
    În rest, da, e discutabil.

    Celestin, îţi salut trecerea!

    pentru textul : În urna aceasta până şi timpul de
    __________________________________________________
    10 Ian 2013
  • Sancho Panza

    Domnule Tiberiu, pe nu mă afectează faptul că sunteți "novice"...asta e doar o clasificare fără nicio relevanță. Și nu intenționasem să fiu ironică, dar accept că modul ăsta de comunicare poate deforma multe. Da, aveți dreptate, vorbeam despre lucruri diferite: dvs despre realizările științei, eu, despre o zestre de altă factură. nu mă supăr decât foarte rar, fulgi n-am (gâștele sunt scumpe!...), smoala o păstrez pentru baia de frumusețe, afară nu va pot da, fiindcă și eu sunt musafir (și nici motive n-aș avea să o fac)...deci, ce ne rămâne ? propun să așteptăm eseul domnului Gorun.

    pentru textul : Gânduri de
    __________________________________________________
    10 Oct 2008
  • francisc

    dane, cuvintele tale mi-au amintit de duminicile in care cantam in corul bisericii cu fratele meu. te ține vocea? ia loc aici, multumesc

    pentru textul : crucile de
    __________________________________________________
    21 Mai 2006
  • nicodem via în butuci, butucul viei,

    via în butuci, butucul viei, e cam facil aici. e ca şi cum spuneam şi eu recent "viaţa merge îndărăt ca racul". pleonasm, deci, cred. fără mişto. la o atentă recitire a început să-mi placă.

    virgil, corect se zice: întreţii, sau înteţeşti (şicanele).

    pentru textul : icoană hoinară de
    __________________________________________________
    09 Sep 2011
  • margas Ei bine câte ceva bun dpdv literar

    Ei bine câte ceva bun dpdv literar se mai întâmplă pe aici și chiar nu aș fi dorit ca acest text să fie scris de Virgil, ca să nu mi se reproșeze din nou că...
    Întâi postura din care Virgil scrie... îmi place, este distantă și totuși captivantă, parcă se joacă cu măsurile, îmi place mult când Virgil scrie așa... aproape-departe, personal-filozofic. Mai îmi place absența tonului vindicativ și al concluziilor clare, atât de frecvente în maculatura așa-zis poetică a zilelor noastre, oameni care se vor poeți și ne oferă soluții... rizibil, nu e cazul aici. Îmi place aproape tot la acest poem, îl așteptam poate. Last but not least ca să zic așa, intarsiile circulare sunt reușite și păstrează mirosul acela inconfundabil de casă veche.
    Mulțumesc pentru lectură.
    Margas

    pentru textul : într-o zi de
    __________________________________________________
    17 Dec 2011
  • bobadil Părere

    Un experiment interesant, alunecînd printre limite, fără să le desfidă totuși provocator.
    Nu e o lectură plăcută, dar merită parcursă de mai multe ori, eu am citit-o de două ori. Prima oară am detestat-o a doua oară m-a pus pe gânduri...
    În general cred că Adrian abuzează de răbdarea cititorului, ăsta este felul său de a scrie, la fel și în poezie, un fel de citiți-mă cu răbdare ca să vedeți dacă mă meritați! Adrian este un autor orgolios, însă uneori merită să îi acorzi creditul vârstei în favoarea talentului și să îi dorești să ajungă la înțelepciune, cândva.
    Eu îl citesc cu interes ca pe un autor într-o transformare.
    Însă textul acesta însă îl evidențiez pentru că vorbește răspicat, în ciuda unor erori strecurate pe ici, pe colo.
    Andu

    pentru textul : Cucuveaua albă de
    __________________________________________________
    09 Dec 2012
  • sebi p.p.s

    textul are o putere a lui.chiar un fel de stângăcie care îmi place. observațiile de mai sus sunt și ele destul de pertinente. ( ...ca un stilou...la capătul ultimei foi, poate).
    în rest, ca idei filozofice (după moarte și nimicul lipsește), nu vreau să comentez. mă interesează doar realizarea artistică. mi-ar fi plăcut mai mult ”nimicul se încordează gata să mă cuprindă”, sugerând acțiune, dar și ezitare, pregătire.
    un text în care remarcabil cum nu devin plictisitoare, redudante, repetițiile.

    pentru textul : p.s de
    __________________________________________________
    26 Iun 2013
  • yester apreciez gestul.

    apreciez gestul. este al unui om cu demnitate!

    pentru textul : Baletistul-lansare de carte de
    __________________________________________________
    19 Oct 2010
  • solomon

    dana, ai comis-o!! :) indeed aici ai o constructie adevarata si un discurs suculent bagat la gheata si apoi spart cu dalta sculptorului. mi-a placut tare poemul. sa nu cazi in patima prejudecatilor. multi se plictisesc pana si de propriile lor experimente. scrie ce-ti place si cum iti place. ce va trebui sa schimbi sau daca va trebui sa schimbi ceva in scrisul tau vei afla cu siguranta de la tine-insati. mie imi mirosi a bine (si am parfum tare:)

    pentru textul : Poem biologic de
    __________________________________________________
    12 Mai 2006
  • francisc :)

    cosmacpan, gestul tau de a-mi ura in versuri e laudabil. mi-a placut. sixtus, va astept cu drag. si sper ca la anul sa ne revedem si la lansarea unui volum de poezie increderea dvs ma onoreaza solomon, ma bucur sa te revad. sa ne punem asadar, ochelarii de soare, umbreluta, cocktail-ul si sa privim ceasul cu numaratoarea inversa. astept sa ne vedem cu bine sancho panza, pun deoparte, sigur. apoi va fi randul tau sa mi dai autograf:) batori, ai fost una din putinele persoane care m-au sustinut cat timp am scris ac carte. multumesc frumos, doamna lentib, sa ne citim cu bine. si sa ne bucuram multumesc din inima

    pentru textul : Apocalipsa după Vaslui de
    __________________________________________________
    15 Noi 2009
  • Sapphire

    Paul, te rog să menționezi numele autorului (dacă este cunoscut) fotografiei, precum și adresa de unde ai preluat fotografia postată. Ideal este însă să obții, atât cât se poate, acceptul autorului. Ba încă și mai corect, să folosești numai creații proprii. Dacă nu este posibilă nici una dintre aceste variante, te rog să retragi fotografia.

    pentru textul : Ciocolată cu lapte și glosar de
    __________________________________________________
    30 Apr 2007
  • Ottilia Ardeleanu adică...

    e ceva temere pe acolo...

    Dumnezeu este cel mai greu de înţeles... uneori.

    în ultima vreme, cauţi tu însuţi sensuri, ori mi se pare mie?!

    pentru textul : cu dumnezeu iubind de-acolo de sus de
    __________________________________________________
    26 Mai 2014
  • Ecaterina Bargan

    Aranca, n-am habar cum expresia citată ar putea fi redată într-un "thriller vesel", nu am citit romanul menționat (deși semnificația titlului e departe de ce am avut eu a transmite) și nu fac parodii de niciun fel (deocamdată). Despre "patetic forțat" nici nu știu ce să zic, atît am de oferit. Mulțumesc de interpretare.

    pentru textul : aici se zbate așteptarea oarbă de
    __________________________________________________
    16 Feb 2008
  • yester e ok prima obsevație. s-a rezolvat! cu a doua: eu cred

    e ok prima obsevație. s-a rezolvat!
    cu a doua: eu cred că literatura este plină de generalizări, uneori îmi pare rău că doi oameni
    poartă același nume. în fond, unicatul, originalul este căutat. iar specificând apropii cititorul de tine.

    mulțumesc!

    pentru textul : once upon a time in springland de
    __________________________________________________
    17 Apr 2012
  • Virgil

    multumesc Ioana, am mai corectat. si totusi eu nu m-am gindit la acel Big-Bang dar e interesant cum un text ia chipuri diferite in ochiul celui care îl întîmpină

    pentru textul : continuum explosion de
    __________________________________________________
    08 Apr 2007
  • Ioana Dana Nicolae

    Pe Dorin Cozan, în primul rând, l-aș invita aici, la o masă rotundă, că e filozof. Cristi, sincer, după cum am cules, la-ntâmplare cuvântul "platonician"din primul rând al textului, mă pregătisem: cu eseul ăsta listat, cu dicționarul de filozofie, cu o porție dublă de cafea foarte amară și cu mutra serioasă. Numai că această compoziție destul de ciudată pentru un eseu m-a făcut să râd cum n-a, mai râs de mult. Ai făcut niște treceri bruște, niște rupturi în registrul stilistic formidabile. Treci imediat de la o idee filozofică la cea mai banală expresie urbană, încă din primul paragraf, sau prima secvență, de la "preexistența valorii", la „vai, dragă, dar nu te-ai schimbat deloc de când nu ne-am mai văzut!”, la cea mai simplă argumentare, apoi schimbi din nou registrul spre înalt : te-ai schimbat deloc de când nu ne-am mai văzut!”. "Acest sentiment al unui déja vu inevitabil dă valorii un ce iremediabil desuet." Postmodernă este tehnica de compoziție în secvențe decupate într-un colaj unde fragmentele își găsesc un liant mai târziu în mintea cititorului (care săracul nici nu știe ce-l așteaptă), de aceea îți voi scrie și eu comentariul meu pe secvențe, sper, corespunzătoare. Încerci o definire filozofică a lui "re", (ceea ce mă duce imediat la "apriori"), o "ființare anterioară" pe care o argumentezi atât de popular cu vecinii de apartament și inevitabila remarcă a permanenței, pe care deja am mai citat-o. Dezvăluirea valorii spui că e condiționată de ceva, de o faptă bună(?!) și citezi din "Harap Alb" replica Sfintei Duminici care te trage de mânecă numai să vezi. Din nou distanța între tema dezbătută și nivelul de argumentare m-a bulversat, ca să râd în hohote la ultimul enunț (dar mai e până acolo). Ei, valoarea asta nu e recunoscută de oricine, doar de cei pregătiți pofesional, de criticii literari. Cinismul cu care descoperi greșelile criticilor ar trebui să-l argumentezi, nu mi-a plăcut niciodată stilul colocvial, atât de nivelator, iată : "Dar fiecare dintre noi știe o întreagă antologie de cazuri în care iluștri critici s-au înșelat profund. Capodopere atestare de timp (singura apreciere infailibilă, se spune, eu am dubii) fost-au, la vremea lor dezaprobate de critici cărora nu cultura sau priceperea li se puteau reproșa, nici măcar buna intenție." Sigur, aduci și citate biblice, pentru vremea când organul receptor era inima! După exemplul eminescian, acorzi mai multă credibilitate lumii vechi "când opera se construia după rețetare indiscutabile". Vrei să spui clasice.( Pentru că și astăzi sunt rețetare după care se fac romane valoroase,) Iar azi, opera devine ca orice obiect al vieții noastre, consumistă, aproape de unică folosință. Cred că e normal ca idee să se-ntâmple așa, opera reprezintă lumea contemporană artistului. E destul de generoasă tema asta, am putea discuta mult și bine, sau să scriem un alt eseu. " Când totul are valoare, de fapt nimic nu mai are valoare. "- Remarca asta îmi amintește de Paul Valery, care se întreba unde va mai fi valoare când toți, sau dacă toți oamenii s-ar apuca de scris. Eu cred că tocmai asta începe să se-ntâmple. Și pentru că am început cu acest element hilar de compoziție, iată și finalul cinic descendent, de recunoașterea valorii de la idee, la replica urbană:" Pur și simplu nu mai are nevoie de ea. Iar, dacă totuși o recunoaște, îi poate spune cel mult: babo, nu mai umbla brambura că te caută moartea pe-acasă!"

    pentru textul : RE de
    __________________________________________________
    02 Apr 2007
  • Cosmacpan

    Iți mulțumesc Aranca pentru ajutor și pentru sfaturi.

    pentru textul : Te rog, de
    __________________________________________________
    11 Noi 2007
  • Ecaterina Bargan

    VÂRCOLÍ, vârcolésc, vb. IV. v. zvârcoli. am schimbat in miscare despre poema nu zici nimic?

    pentru textul : ceea ce nu știm încă unul despre celălalt de
    __________________________________________________
    03 Aug 2008

Pagini